Pagina 1 van 1

Hot Rod Rega

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 16:19
door MickRS
Helemaal stilgezeten heb ik afgelopen jaar niet... Het leek mij een goed idee om een draaitafel te bouwen die ook goed genoeg is voor de Pass Pearl 2 die nog altijd afgebouwd moet worden. Ik kwam een Goldring gr2 op mp tegen en dat was een mooie basis om het project mee aan te vangen. De Goldring is een Rega kloon met rb250 arm en Goldring 1012gx element.
52674EDB-B53F-4079-80CF-46C4D8A8EFD3.jpeg
Eenmaal binnen heb ik direct een alumunium subplateau, een acryl plateau en een Mitchell Technoweight contragewicht gekocht. Dat zorgde al voor een flinke verbetering. Vervolgens op ebay een zware motorsteun gevonden, waardoor de motor ontkoppeld werd. En dat was pas echt een enorme vooruitgang.

Op basis daarvan gaan nadenken over een plint die alles op een nette manier tot een echt geheel moest maken. Als eerste besloten dat de plint van acrylaat moest worden. Mooi materiaal en bij veel goede platenspelers gebruikt. Het moesten twee platen worden, waardoor de motor en plateau/arm van elkaar gescheiden zouden blijven. En omdat ik toch al lekker bezig was, ook maar de 24v motor aangeschaft.

Goed, de motor staat nu op een mdf subchassis die met rubber is opgehangen aan de onderste plaat. Daarmee is die nog een keer extra ontkoppeld.
D961D937-EEBC-475E-BBEF-DFB3DF5692A3.jpeg
D7DB9291-A74B-4379-ACB4-57703C5F5DF5.jpeg
6E6B1AB7-8B0A-4034-893F-118FE0445AB3.jpeg
Na een middagje frezen was er in beide platen voldoende ruimte voor motor en arm. De bovenste plaat rust op drie sorbothane schijfjes op de onderste plaat en wordt daardoor ook ontkoppeld. Uitendelijk een paar nette verstelbare voetjes eronder, waardoor het geheel nu ook waterpas gezet kan worden. Het resultaat was een heel mooi klinkende en stille draaitafel, waarbij vooral opvalt dat het laag veel beter is geworden, zonder de beroemde Rega dynamiek te verliezen. Toch bleef het knagen, omdat naar mijn idee de arm nu toch de beperkende factor zou zijn. Natuurlijk kon ik nog de bedrading upgraden, maar wetende dat er een hele mooie Audiomods arm beschikbaar is, uitendelijk de knoop doorgehakt en ook de Audiomods Classic 2 arm aangeschaft. Niet goedkoop, maar gezien de specs en reviews wel heel veel ‘bang for the buck’. Deze staat er nu sinds twee weken op en is echt de kers op de taart. Het laag is duidelijk strakker en meer gedefinieerd. In combinatie met de gemodde at95e inmiddels een serieus fijne platenspeler.
68E7A3E5-0260-4531-836B-6B20C8E01303.jpeg
03EE2F07-F27D-41C0-92AE-C2E1F943AC28.jpeg
9037D3C7-82EA-48B1-BEBF-76FBB076F58D.jpeg
1CA07C89-3821-47E2-9C96-7F865ACCE788.jpeg
E7CD2A86-D8CC-4A09-84F8-7ED3B37D104B.jpeg
8AAAEFF2-F099-429C-838E-B91F7CAA6F0B.jpeg
En nu? Nu zal ik toch echt die phonotrap af moeten maken... Oh ja, en ik verwacht dat er binnenkort een RB250 arm, een Technowright en een Goldring element in de verkoop gaan. :wink:

Re: Hot Rod Rega

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 16:31
door ds23man
:rock: :rock: :rock: :rock: :rock:

Maar al met al had je gelijk een nieuwe kunnen bouwen! :lol:

Re: Hot Rod Rega

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 16:36
door MickRS
Yep, maar wat is daar nou de lol van... :mrgreen:

En op deze manier heb ik niet in een keer al dat geld uit hoeven geven. :idea:

Re: Hot Rod Rega

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 16:40
door Henkjan
kunstwerkje zeg!

Re: Hot Rod Rega

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 16:46
door OpaBert
Prachtig durf er amper naar te kijken zo mooi :goedzo:

Re: Hot Rod Rega

Geplaatst: zo 18 feb 2018, 0:40
door Kappa7
Die is wel erg mooi geworden Mick :rock: