Pagina 1 van 1
M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: wo 27 dec 2017, 16:24
door Beekaert
Beste vrienden.
Wie kan mij het schematisch diagram (elektrisch schema) met de waarden van alle componenten bezorgen van:
M-Audio Studio Pro 3 actieve monitor.
Heb namelijk een probleem met het linker kanaal van deze set, deze speelt stiller dan het rechter kanaal.
Voedingselco van 2200 µF stond gezwollen en is reeds vervangen, doch geen resultaat.
Zal nu even de stereo amplifier TDA2009A vervangen en zien wat dit voor resultaat geeft.
Een schema zou welkom zijn.
Alvast bedankt
Bektronics
Re: M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: do 28 dec 2017, 15:01
door SARK

geweldige opening
Re: M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: do 28 dec 2017, 15:18
door ds23man
Ik was anders net zo blij dat ik weer een vriend had............
Re: M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: do 28 dec 2017, 17:15
door ray5150
ik heb wat rondgezocht, maar er is vrij weinig over te vinden.
Aan de andere kant, een TDA2009 is een vrij eenvoudig chipje, waar alleen maar een paar condensators en weerstanden omheen hangen.
Iedereen met een beetje verstand van elektronica moet dat toch wel kunnen reverse-engineeren, grote kans dat het schema zo uit de application note is over genomen.
Doe anders eens wat foto's van de ingewanden ?

Re: M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: wo 02 mar 2022, 20:43
door Beekaert
Beste.
Ondertussen heb ik reeds de chip vervangen en alles blijkt nu prima te werken.
Het spijt mij dat ik niet vroeger geantwoord heb maar ik ben zeer ziek geweest door het vreselijke beestje.
Nu is alles terug normaal gekomen, maar heb enkele maanden veel last en misserie gehad.
Gelukkig ben ik niet in het hospitaal beland.
Lag volledig stil met mijn hobby. Nu kan ik weer opstarten en zal ik proberen om wat meer op de site te zitten.
Hopelijk kanmen begrip opbrengen.
Alvast groetjes.
Andre
Re: M-Audio Pro 3 actieve monitor
Geplaatst: wo 02 mar 2022, 22:55
door Marp
Welkom terug. Dat beestje kan inderdaad het leven aardig ontregelen, met soms een erg lange nasleep, weet ik helaas uit ervaring. Daarom fijn als alles weer bij het oude is, en mooi om nog te horen dat het issue met de versterkers is opgelost.
