Pagina 1 van 1

chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 16:32
door floeper
Hoi Allemaal,

Ik vroeg me af, zijn er mensen die ervaring hebben met goedkope drivers van bijvoorbeeld aliexpress?

Ikzelf heb vandaag een setje ribbon tweeters besteld. voor 24€ per setje is het spotgoedkoop, met een grote kans dat ik er niks mee kan, maar gezien de grafiek wilde ik ze wel eens proberen.

Andere mensen die iets dergelijks hebben getest?

Even voor de duidelijkheid, Ik ben niet op zoek naar redenen om dit niet te doen :hide: maar meer kijken of er hidden gems te vinden zijn en hoe deze geimplementeerd zijn.

Mvg,

Coen

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 16:57
door PimDriessen
Hoi Floeper,
Ben heel benieuwd hoe dat klinkt, ziet er zo op het eerste gezicht niet slecht uit, maar de prijs verraad misschien wel een addertje onder het gras.
Groet,
Pim

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 17:04
door pappaleo
Dezelfde driver is al eens aan de orde gekomen: in dit en in dit topic.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 17:07
door ds23man
Het bekende riedeltje:

1. Het zijn geen ribbons, laat staat AMT. Zij gewoon planar's.
2. Gepubliceerde spec's komen NOOIT overeen met de werkelijkheid.
3. Onderlinge productieverschillen zijn vaak dramatisch, je moet 50 bestellen om 2 gelijke te matchen.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 17:46
door ray5150
Waar laat je dan de 48 units die je overhoud :?: :idea:

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 17:49
door ds23man
Op marktplaats. :mrgreen:

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 17:56
door dre
Voor die prijs lijkt het me geen verkeerde unit.
Het is inderdaad wel een planar,maar dat hoeft helemaal niet verkeerd te zijn.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 18:10
door Henkjan
ze verkopen ook B&G Neo3 klonen:
https://nl.aliexpress.com/item/Diy-moni ... 9329&tpp=1

maar die spreiding is wel een ding, zelfs toen B&G de productie nog zelf deed, vielen er vrij grote percentages af bij de QC hier in Europa. meer dan 3dB verschil tussen drivers bijvoorbeeld.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 18:18
door ds23man
Henkjan schreef:
ze verkopen ook B&G Neo3 klonen:
https://nl.aliexpress.com/item/Diy-moni ... 9329&tpp=1

maar die spreiding is wel een ding, zelfs toen B&G de productie nog zelf deed, vielen er vrij grote percentages af bij de QC hier in Europa. meer dan 3dB verschil tussen drivers bijvoorbeeld.
Toch wel weer knap die meting, dat haalt zelfs de neo8s niet in het laag.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 18:27
door toetertje
Ik heb ze ook, en klankmatig vallen ze beslist niet tegen.

Ik had ook nog een ander setje tweeters besteld bij ali.
Deze waren nog iets goedkoper, en klinken ook best goed.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 20:41
door floeper
Ds23man, ik snap dat wat er staat in dit soort gevallen te perfect lijkt, en ga ook zeker niet van de gegeven specs uit. Maar dit topic is niet om die chinese drivers af te vallen, maar ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben, dus iedereen alvast bedankt voor wat er al gedeeld is.

Het is voor mij ook een experiment, om van te leren, Ribbon/AMT/planar, who cares, in dit geval gaat het om wat het ding daadwerkelijk kan en of het bruikbaar is en in wat voor design het zou passen.

Re: chinese divers

Geplaatst: ma 27 nov 2017, 20:42
door floeper
@toetertje, in wat vior design (s) heb je ze gebruikt?

Re: chinese divers

Geplaatst: wo 29 nov 2017, 21:02
door toetertje
Ik heb ze in een klassieke 3 weg monitor van scan speak geprobeerd.
Ze spelen alleen nog wat te luid. Maar ik ben nu met een andere (Htr) set
bezig. Maar daar zijn ook nieuwe chinese tweeters in gekomen, en die
bevallen mij ook prima.

Re: chinese divers

Geplaatst: vr 15 dec 2017, 20:01
door floeper
Ze klinken echt fantastisch (voor een tweeter van 12€ps). Ik heb betere tweeters gehoord, maar die gingen al snel richting de €80+ regio.