Pagina 1 van 1

foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 9:34
door Pcdg
Afbeelding

#-o Pokke iPad

Re: Buizenversterker met vintage Philips trafo's

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 9:36
door hannesie
Pcdg schreef:
#-o Pokke iPad
Koop dan toch gewoon goeie spullen. :mrgreen: :lol:

Re: Buizenversterker met vintage Philips trafo's

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 9:38
door Pcdg
Jij hebt een tablet dat wel weet wat boven en onder is?

Re: Buizenversterker met vintage Philips trafo's

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 10:11
door hannesie
Direct via tablet
20171110_102748.jpg
:mrgreen: Ja hoor.

download van Tab > PC.
20171110_102634[1].jpg
Nu weer on topic. :sure:

Re: Buizenversterker met vintage Philips trafo's

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 11:00
door Pcdg
Stuk beter inderdaad :lol:

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 12:02
door Henkjan
ff testen vanaf foon

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 12:07
door Pjotr
Pcdg schreef:
Afbeelding

#-o Pokke iPad
Ze zeggen aai maar bedoelen ai :mrgreen:

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 13:45
door Ah!buis
Pjotr schreef:
Ze zeggen aai maar bedoelen ai :mrgreen:
Was dat niet met kruis en munt :?
Daarbij, de wereld staat toch op z'n kop, onze ogen draaien dat om.Verklaart veel :lol:
Anne

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: vr 10 nov 2017, 14:39
door beijert
Home button aan de verkeerde kant.

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 6:40
door MarcelvdG
Als foto's onbedoeld van richting veranderen, wordt dat vaak veroorzaakt door JPEG met EXIF-headers. In de header staat een richting, maar niet alle programma's snappen EXIF. Onder Windows valt het op te lossen met het gratis programma JHEAD. Na het installeren van JHEAD moet je dan in een cmd-venster dit commando draaien:

jhead -autorot *.jpg

of als dat niet helpt de botte-bijlversie:

jhead -purejpg *.jpg

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 6:48
door SARK
Het is niet Windows die de EXIF-header niet goed leest (de uitvergrote foto wordt altijd goed getoond en dit is wat jouw systeem/OS regelt), het is de preview op 't forum die af en toe niet goed staat.

Re: foto's op z'n kant of ondersteboven?

Geplaatst: ma 13 nov 2017, 11:20
door Pjotr
Klopt. Als ik de preview foto apart even safe staat hij in een losse fotoviewer of browser ook op zijn kop/kant net als op het forum. De werkelijke foto staat goed.