NAD S500 probleem
Geplaatst: za 04 nov 2017, 10:17
Ik kocht onlangs een tweedehands NAD S500 cd speler. Dit was indertijd het topmodel van NAD.
Alleen is er een probleem. De speler leest ofwel de TOC niet in, ofwel begint hij te spelen, maar skipt dan snel voorwaards.
Er zit het Philips loopwerk CDM12.4 in. Daarover lees ik dat het vaak problemen heeft. Voornamelijk de smering van de metalen geleiders van de laserunit geeft na verloop van tijd problemen. Ondertussen heb ik die geleiders opnieuw gesmeerd, maar geen verbetering.
Enig idee wat er fout loopt? Zou het vervangen van de cdm12 een oplossing bieden? Je vindt die voor een 25€ op ebay, maar daarover lees ik dan weer dat ze niet echt van Philips zijn (wat daarom niet slecht is natuurlijk) en van wisselende kwaliteit.
In het filmpje kan je zien en horen wat er gebeurt.
Alleen is er een probleem. De speler leest ofwel de TOC niet in, ofwel begint hij te spelen, maar skipt dan snel voorwaards.
Er zit het Philips loopwerk CDM12.4 in. Daarover lees ik dat het vaak problemen heeft. Voornamelijk de smering van de metalen geleiders van de laserunit geeft na verloop van tijd problemen. Ondertussen heb ik die geleiders opnieuw gesmeerd, maar geen verbetering.
Enig idee wat er fout loopt? Zou het vervangen van de cdm12 een oplossing bieden? Je vindt die voor een 25€ op ebay, maar daarover lees ik dan weer dat ze niet echt van Philips zijn (wat daarom niet slecht is natuurlijk) en van wisselende kwaliteit.
In het filmpje kan je zien en horen wat er gebeurt.