Pagina 1 van 12

Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 18:28
door leonidas
Help !!

Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.

Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.

mvgr. Leon

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 19:12
door pappaleo
Iets meer naar het zuiden !!
Iets meer naar het zuiden !!
Professor_Zonnebloem.png (30.28 KiB) 2206 keer bekeken

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:04
door bas focal m180
leonidas schreef:
Help !!

Ooit een keertje ergens iets gelezen over coillon ringen.
Maar ik weet niet meer waar.

Alle info is welkom !!
Met name over : hoe en wat er werkt.

mvgr. Leon
Eerste wat en wie me te binnen schiet is Walt.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:06
door ray5150

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:20
door AatV
leonidas schreef:
He
Met name over : hoe en wat er werkt.
Ik denk dat niemand dat weet.. :-$

groet,
Aat

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:22
door ray5150
Opmerkelijk, de zoekfunctie doet het hier gewoon :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/searc ... rds=koilon :lol:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:26
door markbakk
Gehaktdag!

Hoe het werkt? Het houdt je brein voor het lapje. Helemaal OK, want het is een mooie hobby. En niet dusdanig verslavend dat je erdoor in de goot hoeft te raken. :sure:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:30
door ds23man
Ik krijg gelijk behoefte aan ringen in mijn colon om de schijterij te stoppen. :mrgreen:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:47
door Walt
Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..

Gr. Walter

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 20:56
door Pjotr
Heb jij die ringen dan geprobeerd Walt? George (Kappa) heeft dat gedaan en n.b. op een ZBA gedemonstreerd. Kennelijk toch niet zoveel indruk gemaakt. Maar ook de "gehakt" aanhangers hoor je er eigenlijk niet meer over.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:00
door Walt
Er zijn veel diy exemplaren gemaakt die wellicht niet goed werken, er is namelijk een bepaald procede nodig om de ring te aktiveren, net zoals dat nodig is voor de koolstof die gebruikt wordt in de tegel, audiolamp, dit procede is uiterst geheim, slechts een man of 4 weten hoe dit gaat schat ik.

Groetjes Walter

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:04
door Pjotr
Zijn er dan andere dan DIY exemplaren? Dat is o.a. precies wat TS wil weten.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:15
door Walt
De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:19
door ds23man

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:26
door richard
Walt schreef:
... opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..
Weet ik niet. Ik ben ook kritisch hierin en heb daardoor de installatie van 'Theo' mogen beluisteren. Dat was toch een bijzondere ervaring.
De 'lamp' zelf had voor mij weinig effect, maar de ondanks of dankzij de met Van der Heide principes opgebouwde installatie was bijzonder goed in staat om een zeer levensecht en bijna tastbaar geluidsbeeld neer te zetten.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:37
door bas focal m180
Walt schreef:
Met inmiddels zoveel tevreden gebruikers kan je denk ik wel stellen dat de ideen van de heer van der Heide, van den Hul, Berret, B. Gehakt, Kemp, de heer Jack Bybee zoals de audiotegels, kurkjes, ring van koilon, extender en de audiolamp echt wel werken, opvallend genoeg komen de kritische noten altijd alleen maar van mensen die deze tweaks zelf niet hebben geprobeerd..

Gr. Walter
Zegt de predikant.

Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.

(plaagmodus uit)

Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:45
door Pjotr
bas focal m180 schreef:
Net als alle geloven je moet erin geloven voor je verlichting vind.

(plaagmodus uit)

Ik vind het wel leuk om te lezen dat andere deze tweaks wel een hoorbare verbetering vinden. Dus lekker blijven posten die tweaks.
Nou, aan die audiolamp zit toch ook gewoon een stekker die in het stopkontakt moet. Op geloof alleen brandt ie ook niet :?

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 21:52
door ray5150
Walt schreef:
De originele koperen ringen werden door de heer van der Heide gebruikt om de akoestiek in kerken en dergelijke te verbeteren.
Wat een toepasselijke plaats... :mrgreen:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:08
door leonidas
Bedankt voor alle snelle reacties !!
Had zelf de naam verkeerd in mijn systeem : coilon geeft niet veel in google :)

Ik kom hiermee wel een stuk verder , denk ik !

mvgr. Leon.

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:39
door pvanlingen
:shock: In de ban van de ring?

Laat je toch niet ringeloren.

Paul. :think:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:47
door Shadow
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:48
door pappaleo
8)
Shadow schreef:
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?
Rene van Es.



Bij deze :mrgreen:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:51
door Pjotr
Dat valt tegen. Als je er op Googelt kom je alleen theaters uit de oudheid tegen. Enige op audio gebied: http://www.high-endforum.nl/topic/14714 ... an-koilon/

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 22:58
door Shadow
pappaleo schreef:
8)
Shadow schreef:
Voor je het weet ben je 200 pagina's verder :beer:
Iemand Rene van Es al genoemd?
Rene van Es.



Bij deze :mrgreen:
Ik wist gewoon dat ik op je kon rekenen :lagge:

Re: Coillon rings o.i.d

Geplaatst: do 26 okt 2017, 23:14
door leonidas
Dus Walt heeft er ervaring mee maar wie nog meer?
Zijn er mensen die er zelf gemaakt hebben?
En is er bij de zelfbouw al gebruik gemaakt van "dierlijk magnetiseren" van de koolstof , om te aktiveren ?

Ik zoek gewoon naar ervaringen.

mvgr. Leon