Pagina 1 van 10
Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 15:11
door PA4URK
Terug van even weg geweest groet ik u allen. Eerst even kijken hoe het plaatsen van een nieuw onderwerp ook al weer gaat want de laatste post dateert alweer van een jaar of vier geleden

.
Met het oog op de komende donkere dagen wil ik mijn spaarzame vrije tijd maar weer eens vullen met een bouwsel. Geen compleet iets van zelf een chassis bouwen en alle componenten bij mekander zoeken zoals in het verleden, maar zoiets:
https://nl.aliexpress.com/item/EL34-Sin ... .48.0erbXp.
Wie heeft er ervaring of tips met betrekking tot de kwaliteit van de op Aliexpress veelvuldig aangeboden complete bouwkits van alle mogelijke soorten buizenversterker?
De prijzen van bijvoorbeeld een complete EL34 SE versterker zijn nou niet bepaald om je een breuk aan te vallen.
Toch?
Groeten Rein, PA4URK
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 16:16
door Ah!buis
Krijg nou wat, Rein terug
En dan met bouwdoos plannen

, zijn de onderdelen van scheeps-apparatuur uitgeput/opgeruimd

.
Of dat Chinees spul wat is ?? meestal heel klassiek ontwerp, hoeft niet mis te wezen, maar kwaliteit onderdelen (UGT !)

.
Anne
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 16:49
door ray5150
Ik vind het toch wel wat tricky voor wat betreft de kwaliteit van de onderdelen.
Dat is het voordeel als je zelf de spullen bij elkaar scharrelt, je weet precies wat je krijgt.
(ervan uitgaande dat je dan bij bekende leveranciers aanschaft, natuurlijk)
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 16:51
door PA4URK
Hallo die Anne, dat is zeker een tijdje terug hè? Tsja, we krijgen hier binnenkort een kleine huiskamerverbouwing (vrouwen...

)en loop al een tijdje met een dergelijk idee rond. Ik heb nog een paar mooie 6L6 en EL34 buizen en wat ander spul maar heb geen zin om zelf een complete behuizing / chassis te bouwen. En toen zag ik bij nonkel Ali wat leuk spul voor een prikkie

en voeg me vervolgens af of het de moeite is om zoiets uit spleetogenland over te laten vliegen of varen
En omdat hier op het forum een ongekende kennis aanwezig is dacht ik, kom, laat ik eens een nieuwe post posten

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 17:11
door OpaBert
Alie is eigenlijk een verzameling van veel Chinese ZZP
Wat ik tot nu toe besteld heb vind ik van redelijke kwaliteit
Maar ik heb er alleen maar onderdelen gekocht Geen bouwdoos met behuizing
Ook de Smoorspoel 5H 500 mA was prima is wat anders als een UGT ,
Maar het is afwachten wat je bij de Douane moet betalen en levertijd
Voor je het weet is het Kerst
Dus zoeken naar een bedrijf wat vanuit Duitsland verzend dan ben je van die onzekerheid met douane af en heb je alles binnen een week thuis
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 17:22
door ray5150
Inderdaad ook nog kans dat er (forse) douanekosten bijkomen.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 18:36
door Jan Geert
Ik zie dat je anticiperend alvast je Mengyue EL84 op MP hebt gezet.

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 19:11
door PA4URK
Inderdaad Jan-Geert, even wat pecunia's losweken voor dit project
Is een leuke versterker met twee kwartetjes EL84, Telefunken en JJ. Verder nog een set BNS Soundcolumns voor de liefhebber.
Wat de douanekosten betreft, dat ga ik even natrekken bij een collega die veel met Ali doet.
Ik durf het wel aan en denk dat de kwaliteit van de UGT's ook wel zal meevallen.
Ik heb versterkers van Yarland, Separo en deze Mengyue gehad die allemaal zeker niet slecht waren.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: zo 24 sep 2017, 19:25
door OpaBert
PA4URK schreef:
Wat de douanekosten betreft, dat ga ik even natrekken bij een collega die veel met Ali doet.
Als je het via Duitsland laat verzenden geen Douanekosten meer
Wel als het ruwweg meer dan 25€ is van uit China
Bij al die keren dat ik via Alie iets heb besteld nog nooit Douane kosten hoeven te betalen
Maar dat is 99% allemaal bedragen beneden 2€ en misschien 5x in 5 jaar boven 25€
Ook kwam alles aan Duurde wel soms 5 weken
Dat is bij gekochte spullen via MP minder goed
Wel vanuit de USA Altijd Douane kosten
Behalve bij Gebruikte Onderdelen
Hoe het zit met de verzendkosten bij gebruikte onderdelen uit de USA weet ik niet meer
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 10:02
door RobertD
He Rein, goed om te zien dat je weer wat post. Welkom terug!
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 11:23
door metabaron
De behuizing ziet er wel aardig uit. En ik neem aan dat je nog wel wat onderdelen op de plank hebt liggen.
Dus je kan eventueel wat onderdelen ruilen. Het is de vraag wat de kwaliteit van de uitgangstrafoos zijn?
Maar kwa centjes denk ik dat het een goede zet is.
Alles los kopen in nl ben je een stuk duurder uit.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 17:24
door PA4URK
Hoi RobertD, terug van weg geweest

Ik zat trouwens wel vaker mee te kijken en posts over buizenversterkers te volgen hoor. Maar het begon weer een beetje te kriebelen en ga me nu even oriënteren op wat er allemaal mogelijk is bij Ali.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 17:26
door PA4URK
Inderdaad zien de behuizingen er niet slecht uit en met een beetje pimpen (spuiten bij de autoherstel en dat soort zaken) moet er zeker wat moois van te maken zijn. Ik houdt jullie op de hoogte van de vorderingen van dit nieuwe project.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 17:30
door ray5150
Ik ben benieuwd !

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 19:34
door RNacoustics
Grappig ding. Voor weinig een leuk buizen bakkie.
Ben benieuwd hoe dat klinkt.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 21:07
door Jan Geert
LIjkt me best een aardig ding, ik ben benieuwd
PA4URK schreef: en met een beetje pimpen (spuiten bij de autoherstel en dat soort zaken) moet er zeker wat moois van te maken zijn.
Ik zeg: Ferrari rood!

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 21:12
door PA4URK
Neeeeeee! Dan gaat m'n vrouw bij me weg, één van m'n vorige projecten - zoek maar even op Bocama i.c.m. PA4URK - was bordeaux rood, dat was geen blijvertje. Nee, het moet allemaal strakzwart met witte / crème aspecten

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 21:40
door pappaleo
Ik bespeur hier op het forum toch een hoop broze relaties

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 22:02
door Barry2001
Rein, ouwe Noordzeevis eter

Welkom terug, en nou er niet weer stiekum tussen uit piepen he
PS tis echt geen geld die versterker, blijven nog centjes over voor het betere pimp werk.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 25 sep 2017, 23:22
door PA4URK
Hoi Barry, tsjah, wanneer was de laatste? Deze
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=11821 of die naar 807 omgebouwde Chinees? 2011! Tijd om maar weer eens te beginnen hè?
Die dingen worden aangeboden voor iets onder de €200,00, laat er nou eens €100,00 bij komen dan heb je een leuke uitdaging

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: di 26 sep 2017, 9:12
door Barry2001
En je hebt een basis he, op een bestaand chassis kun je wat eerder tot een resultaat komen. Heb bij de laatste 2 versterkers zelf een frame gemaakt van alu staf, je bent dan helemaal vrij in hoe het moet worden: GU50PP uit het onderschrift en een
EL84SE. Wel meer boren en zagen

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: ma 02 okt 2017, 19:30
door PA4URK
Even een update vrienden. Hier heb ik een draadje gevonden waar iemand al een dergelijke versterker beschrijft:
http://www.diyaudio.com/forums/tubes-va ... amp-2.html
Daar zit ik me nu in te lezen. Ondertussen bij ome Ali al diverse aanbiedingen van dezelfde kit voorbij zien komen, allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse. Je kunt zelfs een compleet gebouwde bestellen maar dat is natuurlijk niet leuk

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: do 19 okt 2017, 18:57
door PA4URK
Zo. Het bouwpakket is besteld en ik hoor binnen twee dagen over de voortgang van de order. Best wel even spannend trouwens, zomaar ruim €230,00 overmaken naar een onbekende Chinees
Maar ik ga er maar van uit dat er via Ali iedere dag duizenden keren spullen worden verhandeld zonder problemen.
Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: do 19 okt 2017, 19:06
door PA4URK
Er kwam trouwens aan douanekosten ruim €77,00 bij maar dat is vrij normaal schijnt het. Nou maar hopen dat het pakket binnen de beloofde 15 tot 27 dagen binnen komt

Re: Buizenversterker per Aliexpress
Geplaatst: do 19 okt 2017, 19:11
door ray5150
Ik heb geen ervaring met Aliexpress, maar is daar ook geen beoordelingssysteem zoals op Ebay er is ?
In ieder geval succes gewenst en ik hoop voor je op een vlotte en nette levering.
