Pagina 1 van 1
Slecht geluid uit platte TV's
Geplaatst: za 07 jan 2017, 18:02
door bas focal m180
ds23man schreef:Bekend fenomeen, een audiomeubel tussen je speakers verneukt je geluid al......
De nieuwe +-140cm grote platte Philips tv van een kennis daartegen klinkt echt helemaal nergens na alsof alleen de tweeters het nog doet en dan zegt ie tegen mij mooi beeldje hé,
Naast dat het geluid waardeloos is lopen beeld en geluid niet synchroon en brand er onder een heel irritant wit lichtje die mij afleid.
Dat betreft speelt de hier staande Philips match line beeldbuis tv van meer als 15 jaar oud alle huidige tv's finaal weg.
Middentonen, hogetonen klinken goed, ingebouwde subwoofer en voldoende vermogen maken het geluid compleet.
Een tv met een klankkast waarbij het geluid zoals het hoort naar voren word afgestraald.
Wil je tegenwoordig een beetje geluid dan moet je een receiver en speakers erbij kopen, naast je audio installatie zit je dus vast aan nog een stel speakers.
Als ik die zelfde beeldbuis tv die hier staat nieuw NOS (New Old Stock) zou kunnen kopen deed ik het gelijk.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 18:08
door Barry2001
Ehh, het gaat hier niet om het geluid van de tv.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:07
door SSassen
Barry2001 schreef:Ehh, het gaat hier niet om het geluid van de tv.
Volgens mij doet Bas even verslag van iets wat 'm al langer dwars zit, niet onbegrijpelijk overigens, 't geluid van moderne platte TV's is inderdaad erbarmelijk slecht.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:18
door Barry2001
Erbarmelijk slecht is een understatement. Over 'moderne tv's' kun je een apart topic openen, inferieure techniek als lcd (in een tv dan, in een beamer wil het nog wel aardig), gelukkig slaat men nu met oled en straks qled de juiste weg weer in.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:24
door bas focal m180
Barry2001 schreef:Ehh, het gaat hier niet om het geluid van de tv.
Dat kwam: lees onderstaand.
@ Huib, Ik had je bericht niet helemaal goed geïnterpreteerd, ik dacht dat je bedoelde geluid van tv was verbeterd.

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:26
door Barry2001
Okeeeeee

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:35
door FR_Aad
Barry2001 schreef:Erbarmelijk slecht is een understatement. Over 'moderne tv's' kun je een apart topic openen, inferieure techniek als lcd (in een tv dan, in een beamer wil het nog wel aardig), gelukkig slaat men nu met oled en straks qled de juiste weg weer in.
Dat klinkt allemaal wel leuk Barry. Maar dan moet de beeldkwaliteit van films en tv-programma's ook flink omhoog.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:47
door Barry2001
Dat is het probleem niet. Lcd laat het vooral liggen in zwartwaardes en invalshoek, daar zit het 'm in. Je kunt aan films en spelers op dit moment resolutie kopen die de weergever overtreft.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 19:49
door ds23man
Gooi je TV uit het raam, het kijkt beter?!

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 20:05
door Henkjan
Barry2001 schreef:Erbarmelijk slecht is een understatement. Over 'moderne tv's' kun je een apart topic openen, inferieure techniek als lcd (in een tv dan, in een beamer wil het nog wel aardig), gelukkig slaat men nu met oled en straks qled de juiste weg weer in.
QLED schijnt 'gewoon' LCD te zijn
hardware.info schreef:Ik ben erin getrapt: Samsung's nieuwe QLED televisies zijn geen QLED televisies, maar LCD met een nieuwe marktingnaam. Way to go Samsung...
bron:
https://twitter.com/ericvanb/status/816583286369714176
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 20:06
door FR_Aad
Resolutie is zo-wie-zo het probleem niet
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 9:09
door FritsK
FR_Aad schreef:Resolutie is zo-wie-zo het probleem niet
Zeker niet. Telefoons met 5,5 inch schermendiagonalen met 3840x2160px 4K resolutie.. 55inch moet dus theoretisch in 38400x21600px mogelijk zijn. De mogelijkheden zijn er, maar volgens mij houdt de TV industrie dit tegen. Eerst iedereen een 4K TV. Content moet ook naar 4K. En als dat uitgemolken is verschijnt 'ineens' 8K. Nieuwe TV, content naar 8K...etc.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 11:02
door FR_Aad
Voorlopig is er nauwelijks content in 4k.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 11:20
door Pjotr
En wat er al is is eigenlijk flauwekul. De bestaande cameralenzen halen die resolutie niet. Dus waarom zou je er (dure) bandbreedte aan verspillen. Dit gaat een beetje richting CD versus 384kHz hires audio. De gewone consument heeft er geen behoefte aan. Maar aan die paar freaks verkoopt het wel.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 11:40
door ray5150
Die demonstratie filmpjes die in de winkels afgespeeld worden zijn wel ontzettend mooi om te zien.
Alleen daarvoor zou je al zo'n ding kopen.

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 12:08
door FR_Aad
Pjotr schreef:En wat er al is is eigenlijk flauwekul. De bestaande cameralenzen halen die resolutie niet. Dus waarom zou je er (dure) bandbreedte aan verspillen. Dit gaat een beetje richting CD versus 384kHz hires audio. De gewone consument heeft er geen behoefte aan. Maar aan die paar freaks verkoopt het wel.
4k is maar 8MP. Objectieven kunnen vandaag veel meer weergeven.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 12:32
door Pjotr
Belsist, zeker goede met vast fp. Maar op een TV camera, ook een pro, zit tegenwoordig altijd een zoomlens.
Los daarvan, dergelijke resoluties met bewegend beeld loont alleen kamerbreed en in de bioscoop. Of i.d.d. in de fotografie, maar dan ook alleen maar poster en bill board formaat. De technische ontwikkeling wordt volgens mij gestuurd vanuit de filmwereld en omdat het kan qua beeldchips. Vandaar ook mijn vergelijk met CD en hires audio.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 12:48
door FR_Aad
Wat objectieven is er echt geen probleem. Ook zoom objectieven hebben geen probleem met 4 of 8k.
4K of meer is vooral interessant in de edit. Omdat je dan achteraf nog kan croppen of het beeld kan stabiliseren. Dat laatste zorgt ook voor een crop.
Wat betreft het afspelen.
Op een tv van 120cm breed zie je op 1,5 meter afstand al geen verschil meer.
Wat betreft billboards, je telefoon heeft er zelfs voldoende resolutie voor.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 12:53
door RNacoustics
Hu,

topic gaat toch over akoestische invloeden:?:

Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 13:08
door ray5150
Ach ja. dat verloopt zo een beetje...
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 14:15
door ray5150
Maar om even ontopic terug te keren. het is ook niet meer dan logisch dat het geluid niet veel soeps is bij de huidige TV's.
De kasten zijn nog maar enkele centimeters dik. (op zijn hoogst) en het is allemaal kunststof en volgepropt met componenten. bovendien zitten ze aan de achterkant gemonteerd.
Dat was vroeger (lees : 30 a 35 jaar geleden) wel anders. joekels van houten kasten, met een hoop lucht erin. speakers, vaak van die ovalen, aan de voorzijde, soms met aparte tweeters. klonk inderdaad veel helderder.
Het is niet voor niks dat je de laatste jaren zoveel van die soundbars in de winkels vind. maar over het algeheel vind ik die vrij fors aan de prijs, van wat ik zo gezien heb. (300 tot 500 euro.) geen idee of daar uitschieters qua kwaliteit tussen te vinden zijn.
Re: Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 19 aug 2017, 14:20
door Dynky
ray5150 schreef:Maar om even ontopic terug te keren. het is ook niet meer dan logisch dat het geluid niet veel soeps is bij de huidige TV's.
De kasten zijn nog maar enkele centimeters dik. (op zijn hoogst) en het is allemaal kunststof en volgepropt met componenten. bovendien zitten ze aan de achterkant gemonteerd.
Dat was vroeger (lees : 30 a 35 jaar geleden) wel anders. joekels van houten kasten, met een hoop lucht erin. speakers, vaak van die ovalen, aan de voorzijde, soms met aparte tweeters. klonk inderdaad veel helderder.
Het is niet voor niks dat je de laatste jaren zoveel van die soundbars in de winkels vind. maar over het algeheel vind ik die vrij fors aan de prijs, van wat ik zo gezien heb. (300 tot 500 euro.) geen idee of daar uitschieters qua kwaliteit tussen te vinden zijn.
misschien toch de OP eens ff teruglezen?
