Voorstellen
Geplaatst: do 31 aug 2017, 19:11
Hallo ,
Mijn forum naam is Raaf en ik ben vooral een muziekliefhebber .
Die muziek moet dan wel zo mooi mogelijk worden weergegeven .
Na een lange zoektocht ben ik er achter gekomen dat Buizen en Breedbanders in een open baffle voor mij het summum van weergave zijn en ik ben uiteindelijk uitgekomen bij PHY H21 LB 15 Sag units .
Aanvankelijk stuurde ik die aan met een Leben CS300 buizenversterker ( gemod met ECC 81 ipv ECC83 en EL84 in triode geschakeld ) .
Maar ik was gewoon niet tevreden en bovendien hebben de PHY's 16 ohm impedantie en heeft de Leben slechts een 4 of 8 ohm uitgang .
Andere UGT's in de Leben vond ik geen optie daarom ben ik met zelfbouw begonnen .
Na het bouwen van een experimentele EL84 pp amp ben ik nu met een EL3N pp amp bezig .
De EL3N PP amp speelt al heel erg mooi , wat een fantastische buizen die ouwe PTT-ers !
Ik stuur op dit moment aan met 2 ecc81 zonder fasedraaier omdat ik gebalanceerd van uit mijn DAC aanstuur .
Verder ben ik ook nog steeds met de voeding bezig, heb nu alle Elko's uit de versterker gebannen en dat bevalt erg goed .
Ik ben op het Audiofreaks forum met het gedachtegoed van Henri van der Heide in aanraking gekomen en probeer dan ook zoveel mogelijk volgens die weg te bouwen .
Dus waar mogelijk o.a. enkel kool-weerstanden en geleiders zonder kunststof isolatie .
Voor mij is dat de weg naar een echt mooie weergave .
Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk de richtlijnen van de buizen data te volgen maar bouw ook met mijn oren als referentie .
Ik zou mijn versterkers dan ook als Hippie-Versterker willen omschrijven
Raaf
Mijn forum naam is Raaf en ik ben vooral een muziekliefhebber .
Die muziek moet dan wel zo mooi mogelijk worden weergegeven .
Na een lange zoektocht ben ik er achter gekomen dat Buizen en Breedbanders in een open baffle voor mij het summum van weergave zijn en ik ben uiteindelijk uitgekomen bij PHY H21 LB 15 Sag units .
Aanvankelijk stuurde ik die aan met een Leben CS300 buizenversterker ( gemod met ECC 81 ipv ECC83 en EL84 in triode geschakeld ) .
Maar ik was gewoon niet tevreden en bovendien hebben de PHY's 16 ohm impedantie en heeft de Leben slechts een 4 of 8 ohm uitgang .
Andere UGT's in de Leben vond ik geen optie daarom ben ik met zelfbouw begonnen .
Na het bouwen van een experimentele EL84 pp amp ben ik nu met een EL3N pp amp bezig .
De EL3N PP amp speelt al heel erg mooi , wat een fantastische buizen die ouwe PTT-ers !
Ik stuur op dit moment aan met 2 ecc81 zonder fasedraaier omdat ik gebalanceerd van uit mijn DAC aanstuur .
Verder ben ik ook nog steeds met de voeding bezig, heb nu alle Elko's uit de versterker gebannen en dat bevalt erg goed .
Ik ben op het Audiofreaks forum met het gedachtegoed van Henri van der Heide in aanraking gekomen en probeer dan ook zoveel mogelijk volgens die weg te bouwen .
Dus waar mogelijk o.a. enkel kool-weerstanden en geleiders zonder kunststof isolatie .
Voor mij is dat de weg naar een echt mooie weergave .
Ik probeer natuurlijk zoveel mogelijk de richtlijnen van de buizen data te volgen maar bouw ook met mijn oren als referentie .
Ik zou mijn versterkers dan ook als Hippie-Versterker willen omschrijven
Raaf