Pagina 1 van 1

6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 15:10
door Rene Hofsteden
Goedendag ,even een vraag is de 6SL7 uitwisselbaar ,met 1 van de volgende buizen :
6V6 - 6V6 GTA - 6L6 - 6DQ5 - de 6SL7 is eigenlijk al het equivalent voor de 6N9P.
Deze buizen zitten in mijn doos en heb ik,tot mijn beschikking !!
Mvg Rene.

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 15:29
door ray5150
6V6 en 6L6 zijn toch eindbuizen ? de 6SL7 is een stuurbuis.

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 15:33
door RobertD
ray5150 schreef:
6V6 en 6L6 zijn toch eindbuizen ? de 6SL7 is een stuurbuis.
Inderdaad...

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 15:41
door Rene Hofsteden
Ok,Bedankt -Voor het terugkomen ,had al het vermoeden na wat gezoek,wou het graag zeker weten- ze gaan de doos weer in- Gr Rene.

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 16:06
door OpaBert
De 6Sl7 was de voorganger van de ECC83

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 16:50
door OpaBert
Ik heb hier aardig wat eindbuizen en in mijn huidige versterker zitten de 6SL7
Ik heb nog geen reserve ervoor
Wil je ze misschien weg doen ? Of ruilen voor een eindbuis

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 17:14
door Rene Hofsteden
Mmm,Bert waar ben je naar op zoek ,ik ben al bezig met een buis ,maar ben op zoek naar een paartje 6SL7 !!

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 17:24
door Rene Hofsteden
ik heb hier een RCA 6V6 en sylvania jan 6V6 - beiden usa - westinghouse 6V6 - usa - philips 6V6 gt -haltron 6L6 UK.

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 17:54
door OpaBert
:D Haha Ik dacht jij eindbuizen zocht
Misverstand dus mijn versterker hier heeft ook 6SL7 in de aansturing en 2xEL12 als eindbuizen
Speelt al meer als een jaar elke dag 2-3 uur met gebruikte 6SL7
Dus ben ook op ( niet actief )zoek naar de 6 SL7
Maar zag je topic en begreep het verkeerd .

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 18:15
door Jan Geert
Wat is er moeilijk aan een 6SL7? Ze worden volop nieuw gemaakt. Jouw buurman Jukebox revival heeft ze gewoon liggen. Sovtek of Tung-sol bijvoorbeeld. Ik heb nog een paar paartjes Tung-sol liggen voor mijn 300b

Anders Wim de Rotte: http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm even een mailtje sturen.

Overigens is de ECC35 een ook een directe equivalent.

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 18:36
door Rene Hofsteden
Kan gebeuren Bert - Gert Jan , Nog bedankt voor de link-zeer bruikbaar !!!!!!!

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 19:22
door OpaBert
Jan Geert schreef:
Wat is er moeilijk aan een 6SL7? Ze worden volop nieuw gemaakt. Jouw buurman Jukebox revival heeft ze gewoon liggen. Sovtek of Tung-sol bijvoorbeeld. Ik heb nog een paar paartjes Tung-sol liggen voor mijn 300b

Anders Wim de Rotte: http://www.electrontubes.nl/Voorraad/voorraadset.htm even een mailtje sturen.

Overigens is de ECC35 een ook een directe equivalent.
Hee mooi , wist niet dat ze nog gemaakt werden , maar zoals ik al geschreven had was ik er nog niet actief aan het zoeken geweest Geert Jan
Ze zijn veeel mooier dan een ECC 83 :D
Oei de prijs ook 56€ van de JAN RCA en gelukkig de namaak van JJ 13.50€ Pfff
Dat wist ik ook niet :bakkie:

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 19:41
door Rene Hofsteden
Ik heb mijn oog op deze buis laten vallen een jan-nos-navy buis uit 1945 !!!

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-e ... =mympBuyer

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 19:54
door OpaBert
Ziet er goed uit De prijs ook
Die man heeft erg veel :shock:

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 20:35
door Ah!buis
Bert61 schreef:
Ziet er goed uit De prijs ook
Die man heeft erg veel :shock:
Heb je 't ook niet eerst aan Jan gevraagd :?
Anne

Re: 6sl7

Geplaatst: ma 21 aug 2017, 22:37
door OpaBert
:) hee Anne
Nee nog niet Zag dat die verzamelaar erg veel verzameld had , en zo gezegd nog niet actief gezocht naar een paar vervangers
Kan dat beter bij Eerst aan Jan vragen , Die heeft ook de EL12/375
Als ik de 6SL7 zou bestellen bij Jan kan ik net zo goed 4 EL12/375 mee bestellen
Dan heb ik voor die versterker een kompleet nieuwe set buizen op stock. De EL12 die er nu in zitten worden alleen maar mooier om te zien bijna elke buis heeft nu dezelfde blauwe randjes
Dat is mooier als onder in een led

Re: 6sl7

Geplaatst: za 26 aug 2017, 9:30
door Rene Hofsteden
Heb inmiddels de buis van verzamelaar ,geinstalleerd -ik moet zeggen , hij klinkt vele malen beter dan de chinese buis,hij klinkt erg zuiver en mooi warm ,ben zeer tevreden !!!!!!