Pagina 1 van 3

Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:37
door Douwe84
Goedenavond,

Nu ik (na 2 jaar :sure: ) m'n 2e setje Overnight Sensation af heb en mijn zusje ook fatsoenlijk geluid heeft bij de tv kan ik weer aan de slag.

Dit keer ga ik voor mijn vriendin een setje maken om wederom een simpel 2.1 trust pc setje bij de tv te vervangen, ik heb mede door de goede ervaringen met de Overnight Sensation weer gekozen voor een ontwerp van Paul Carmody, dit keer de Classix II mede door het omschreven geluid welke goed past bij de muziek die mijn vriendin zijnde: Blues / Jazz/ / oude rock / singer-songwriter. Het budget speelde uiteraard ook mee, ik wil voor €300,- klaar zijn.

Het geheel wil ik aansturen met een stereo versterker welke van marktplaat zal komen, er is in de hoogte ruimte voor 12,5 cm, niet enorm maar dit gaat goed komen.

Ik heb de onderdelen al ontvangen van Rudy, wederom erg goed geholpen :goedzo:

componenten.JPG
Ik heb Arno benaderd om de kasten te frezen, hier onder het ontwerp waar we op uitgekomen zijn, de slotpoort is een suggestie van hem en vindt ik lekker eigenwijs staan.
classix_6.png
De afwerking zal wit zijn, dit past het best in haar interieur.

Ik zal straks proberen de foto's op het forum te plaatsen, vanaf m'n werk gaat dat niet :)

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:39
door ds23man
Link werkt niet en plaatje is niet te zien.

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 17 aug 2017, 18:56
door Douwe84
ds23man schreef:
Link werkt niet en plaatje is niet te zien.
Nu wel als het goed is :)

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 17 aug 2017, 19:04
door AatV
Wel off topic maar toch..
Dit is een LP/CD/Download die verplichte kost is voor deze luidspreker. :mrgreen:
Frank Zappa Overnite Sensation.jpg
groet,
Aat

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 17 aug 2017, 22:23
door Lohengrimas
AatV schreef:
Wel off topic maar toch..
Dit is een LP/CD/Download die verplichte kost is voor deze luidspreker. :mrgreen:

Frank Zappa Overnite Sensation.jpg

groet,
Aat

Wat te denken van deze... https://open.spotify.com/album/5WKO9BSoa1hlmSXKKKQ3Uw

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 13:54
door John P
AatV schreef:
Wel off topic maar toch..
Dit is een LP/CD/Download die verplichte kost is voor deze luidspreker. :mrgreen:
groet,
Aat
Ik hoop maar dat de vriendin niet naar teksten luistert, anders heeft de topicstarter een probleem. Het begrip vrouwvriendelijk was nog niet uitgevonden toen. Maar evenzo wens ik Nooby veel bouwplezier.

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: vr 18 aug 2017, 16:09
door Douwe84
Ik zal de muziek tips filteren :P

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: di 22 aug 2017, 13:38
door Douwe84
Even aan het rommelen geweest, klopt het zo ?

Layout gejat van het techtalk.parts-express forum maar de foto was wat onduidelijk :-#
Classix II XO.jpg
DSC_0303.JPG

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: di 22 aug 2017, 16:06
door wouter
Helemaal goed, alleen tweeter omgepoold aansluiten ;-)
De volgorde van 100uF en 10ohm maakt inderdaad niet uit.

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 22:03
door Douwe84
Yes dat had ik gezien :)

Komende week aan de gang dan, ik heb nog 4mm multiplex liggen, lijkt me prima geschikt toch...

Tie-wraps, lijmpistool en solderen maar

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 23:20
door wouter
Yes, lijkt me prima!

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: zo 03 sep 2017, 16:38
door Douwe84
Zo, mijn dochter wilde samen met papa knutselen dus kon ik aan de gang met de filters :D

Dit heb ik er van gebrouwen, voordat ik alles aan elkaar soldeer wacht ik even jullie reacties af... En ja ik mis wat Tie-wraps ;)
DSC_0370.JPG
filters.JPG
DSC_0375.JPG

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: zo 03 sep 2017, 17:11
door ray5150
Ziet er helemaal toch niet zo slecht uit, toch ?

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: zo 03 sep 2017, 17:33
door Douwe84
ray5150 schreef:
Ziet er helemaal toch niet zo slecht uit, toch ?
Dat dacht ik ook niet, ging me meer om de verbindingen maar daar heb ik na ze 4x bekeken te hebben we vertrouwen in geloof ik :hide:

Edit: vertrouwen weg.

Ik twijfel nu. Ik wil de draden zo op t filter hebben dat ik de "rode" draad op de plus vd tweeter kan solderen.

Weet mn gedachte toen ik de plus en min op de tekening zette even niet meer...

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: zo 15 okt 2017, 18:31
door Douwe84
Gister stond de post-nl man aan de deur.

Arno heeft weer super strak werk geleverd!
DSC_0702.JPG
DSC_0704.JPG

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 13:06
door Lohengrimas
Mooi werk zeg!

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 13:19
door Douwe84
Een vraag mbt aanbrengen vd demping.

Bovenop de slotpoort kan ik gewoon plakken maar bij / rond de opening moet ik het vrijhouden lijkt me. Er achter helemaal niets meer plakken of een aantal cm vrij en rest wel ?

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: wo 18 okt 2017, 21:29
door Arno
Nooby schreef:
Een vraag mbt aanbrengen vd demping.

Bovenop de slotpoort kan ik gewoon plakken maar bij / rond de opening moet ik het vrijhouden lijkt me. Er achter helemaal niets meer plakken of een aantal cm vrij en rest wel ?
Ik zou de bodem achter de slotpoort gewoon helemaal vrij houden van demping.

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: wo 18 okt 2017, 21:38
door Nielvm
Ziet er een leuk ontwerp uit. Ben zeker benieuwd naar je bevindingen in vergelijking met de overnight sensations!

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 19 okt 2017, 11:46
door Douwe84
Arno schreef:
Nooby schreef:
Een vraag mbt aanbrengen vd demping.

Bovenop de slotpoort kan ik gewoon plakken maar bij / rond de opening moet ik het vrijhouden lijkt me. Er achter helemaal niets meer plakken of een aantal cm vrij en rest wel ?
Ik zou de bodem achter de slotpoort gewoon helemaal vrij houden van demping.
Ok :goedzo:
Nielvm schreef:
Ziet er een leuk ontwerp uit. Ben zeker benieuwd naar je bevindingen in vergelijking met de overnight sensations!
Jaik ben ook erg benieuwd, ik hoop vanavond een begin te kunnen maken met bouwen

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: do 19 okt 2017, 17:42
door ray5150
Dat freeswerk ziet er werkelijk supernetjes uit.
Lijkt me een genoegen om zulke nette gemaakte kastjes in elkaar te zetten.

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 8:29
door Shadow
+1 mijn DT3W'S zijn ook op die manier door Arno geleverd, prachtig!

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: za 28 okt 2017, 21:10
door Douwe84
ray5150 schreef:
Dat freeswerk ziet er werkelijk supernetjes uit.
Lijkt me een genoegen om zulke nette gemaakte kastjes in elkaar te zetten.
Werkt erg fijn inderdaad!

Vanavond had ik weer even wat tijd, demping op maat en de eerste gelijmd.
demping.jpg

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: za 28 okt 2017, 21:36
door Archie
Het blijft me frapperen dat men voor relatief weinig doekoe zulke mooie weergevers bouwen kan! Het freeswerk verdient inderdaad een dikke duim omhoog :rock:

Maar dan daarna hè? Ben je al in je omgeving aan het polsen wie er nòg een leuke spiekert nodig heeft? Papa don't Preach Subje voor schoonpa? Een Mothers Finest voor ma? Ben beniuewd :bakkie:

Re: Paul Carmody's classix II

Geplaatst: za 28 okt 2017, 22:55
door Douwe84
Haha je hebt me door :P

Whats next ? tja... Ik heb een set W4-1720 liggen en wil heel graag eens mijn Mission m 32i's vervangen en ik heb nog een set W5-1611SAF die in mijn inmiddels long term Bleutooth speaker moeten komen.


Vanmorgen even wat hulpstukjes gemaakt, vanavond lijmen.
hulpstukjes.JPG