Pagina 1 van 2
DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 12:33
door anonamemouse
Ik zoek een high end DSP die ik tussen een voor en eindversterker kan zetten. Liefst een "out of the box" product, of iets waar ik heel weinig aan kan verzieken.
Het moet echt puur een DSP zijn, dus geen ingebouwde voorversterker of iets dergelijks. Geluidskwaliteit, dynamiek, signaal/(liefst totaal geen)ruis verhouding zijn ERG belangrijk...
Analoog in => van alles digitaal => analoog uit
Heeft iemand een goed voorstel?
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 12:49
door Leeuwarden
Vraag me eerlijk gezegd af of dat bestaat. De meest voor de hand liggende opties hebben niet wat jij wil hebben: geluidskwaliteit (wel leuk voor een sub, dat werkt prima)
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 18:07
door bas focal m180
anonamemouse schreef:Ik zoek een high end DSP die ik tussen een voor en eindversterker kan zetten. Liefst een "out of the box" product, of iets waar ik heel weinig aan kan verzieken.
Het moet echt puur een DSP zijn, dus geen ingebouwde voorversterker of iets dergelijks. Geluidskwaliteit, dynamiek, signaal/(liefst totaal geen)ruis verhouding zijn ERG belangrijk...
Analoog in => van alles digitaal => analoog uit
Heeft iemand een goed voorstel?
Wat ik heb begrepen dat ook al is de dsp/analoog uit o zo goed, analoog naar digitaal is de zwakste schakel.
Out of de box hebben een pré amp. Maar dat heeft een cd speler of welk ander apparaat ook, vaak is die alleen fixid en noemen we het geen pré versterker terwijl die weldegelijk erin zit.
Bij een dsp gebeurd het aansturen volume soms in het digitale domein dus zo een ramp is een ''pré'' amp niet, je zet deze alleen op een vaste outputt.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 18:35
door ray5150
Dat ground sound ding met die grote rode cijfers.
Iets van 8 ruggen kost ie.
Accuphase heeft ook iets dergelijks.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 18:45
door anonamemouse
ray5150 schreef:Dat ground sound ding met die grote rode cijfers.
Iets van 8 ruggen kost ie.
Accuphase heeft ook iets dergelijks.
Dàt is dan weer nèt een tikkie boven budget.
Met voorversterker bedoel ik dus een vervanger voor mijn huidige Sovereign. Die blijft staan.
Eigenlijk zoek ik een minidsp, maar dan de high end versie.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 18:52
door ray5150
Even advocaat van de duivel spelen / enorme open deur intrappen : Hypex DLCP.

Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 24 jul 2017, 19:11
door flamingbeatz
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: zo 30 jul 2017, 22:58
door Kappa7
Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 9:02
door anonamemouse
Kappa7 schreef:Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
Als Lyngdorf dat Roomperfect gedeelte nou eens apart in een kastje zou stoppen...
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 9:55
door Henkjan
iets met Dirac mss een optie?
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 12:24
door anonamemouse
Henkjan schreef:iets met Dirac mss een optie?
Als dat in een kastje zou zitten zonder andere dingen... Perfect...
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 12:37
door anonamemouse
Dit zou wel eens kunnen zijn wat ik zoek...
https://www.minidsp.com/dirac-series/ddrc-22a
Edit: Maar deze lijkt te ruisen als een oceaan in een orkaan...

Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 12:45
door kuiperik
anonamemouse schreef:Kappa7 schreef:Een DPA-1 van lyndorf.
Is en voorversterker met dsp maar je kunt ook gewoon alleen het dsp gedeelte gebruiken.
Als Lyngdorf dat Roomperfect gedeelte nou eens apart in een kastje zou stoppen...
Wordt wel niet meer gemaakt, maar misschien 2e-hands nog te vinden?
Lyngdorf DP-1
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 12:59
door sevenup
Anders iets uit de professionele audio markt? Genoeg keus in ieder geval.
https://www.thomann.de/nl/frequentvlakk ... 44913=true
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 13:10
door ray5150
Een DBX Driverack zou geen slecht idee zijn.
Het uiterlijk moet je wel bevallen.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 14:03
door anonamemouse
ray5150 schreef:Een DBX Driverack zou geen slecht idee zijn.
Het uiterlijk moet je wel bevallen.
Ik zet hem gewoon uit het zicht, dus dat is geen probleem.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 16:36
door Walt
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 16:39
door anonamemouse
Walt schreef:Als de PA hoek geen bezwaar is: Xta dp 226
Het mag gewoon echt niet ruisen...
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 16:49
door Walt
Die XTA is zeg maar 10x zo goed als die DBX...

Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 16:52
door Walt
Als je met Roon werkt, hier zit ook DSP in, klinkt uitstekend.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 16:59
door anonamemouse
Mijn drie grote problemen met Roon:
Het moet op een apart systeem draaien. Bovendien werkt het dan alleen maar voor mijn streamer, en niet voor de rest van de set.
Het veranderd het geluid als het niet geprocessed zou moeten worden, het is niet bit perfect.
Het is belachelijk duur voor software.
Als ik deze richting op zou gaan zou ik voor JRiver kiezen. Is mijns inziens aan alle kanten beter.
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 17:38
door Henkjan
wat wil je eigenlijk gaan bereiken met die DSP?
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 18:54
door Jag
Ja die vraag miste ik ook nog een beetje

Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 19:07
door flamingbeatz
Wat mag t kosten? Nog iets uit de PA wereld:
Lab.Gruppen LM 26?
Re: DSP advies gevraagd
Geplaatst: ma 31 jul 2017, 20:09
door Henkjan
Henkjan schreef:wat wil je eigenlijk gaan bereiken met die DSP?