Pagina 1 van 1
Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 12:53
door Bas Horneman
Heb een BIX..met Rega rb250 arm. Jarenlang niet gebruikt. Nu m'n phono stage netjes in een kastje. Een een mooie dddac voeding misbruikt voor m'n dc motor'tje...ook in kastje gezet.
Afgelopen weekeinde de boel weer getest...Grado Black er in omdat ....m'n gezin de Grado Green gesloopt had..(blijkbaar ook de black) Want hij speelt zo goed als alleen op 1 kanaal. (Electrisch is alles in orde..doorgemeten)
Dus nu de vraag. Wat adviseren jullie voor een MM (liefst rond de 100 euro) element
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 13:17
door Pjotr
Je voelt hem natuurlijk al aan komen: Voor dat bedrag, the one and only Audio Technica AT95e!
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 13:21
door Bas Horneman
Voor 33 euro kan ik me inderdaad geen buil vallen...en zolang ik toch niet al te veel platen heb..is een duurder element niet echt fatsoenlijk.

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 13:26
door Bas Horneman
Besteld!
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 16:22
door hannesie
Heel fatsoenlijk dus.

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 16:59
door ds23man
Kijk, zo mag het zien. Probleem opgelost in 4 berichten. Niet lullen maar poetsen!
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: di 20 jun 2017, 19:58
door VintageHarry
Nu je gezin nog uit de buurt van de speler zien te houden?

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: wo 21 jun 2017, 11:40
door Bas Horneman
Kijk, zo mag het zien. Probleem opgelost in 4 berichten. Niet lullen maar poetsen!
Nu je gezin nog uit de buurt van de speler zien te houden?


Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 10:47
door Bas Horneman
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 11:20
door Shadow
Je lijkt ook echt op je avatar!
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 12:26
door Bas Horneman
Je lijkt ook echt op je avatar!
In welk opzicht? Ik vond Buzz zo grappig want hij denkt dat hij heel wat is...en soort superheld...maar hij kan ie niet eens vliegen....en is dus niks bijzonders.

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 13:09
door metabaron
En graag even vertellen wat je van het element vindt.
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 13:25
door Bas Horneman
1.) Geweldig dat ik apart een stylus kan na-bestellen. (Niet mogelijk met de Grado's die ik vroeger had)
2.) Had een super gebogen plaat van Barbera Streisand...met vette bobbel en hij bleef gewoon super goed tracken.
3.) Op een gegeven moment zei Barbera iets want het was een live album. Toen dacht ik dat m'n vrouw iets zei. (Nog nooit meegemaakt met digitaal geluid)
4.) Nog niet ingespeeld...maar vooralsnog...en al helemaal voor de prijs...zeer tevreden.
5.) M'n phono stage (vsps met 4,7uF Black Gate electrolytic coupling cap

) net in gebruik genomen. Dus weet ik niet wat / waar ik iets (positief of negatief) aan zou moeten wijten.
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 13:51
door Barry2001
Bas Horneman schreef:Je lijkt ook echt op je avatar!
In welk opzicht? Ik vond Buzz zo grappig want hij denkt dat hij heel wat is...en soort superheld...maar hij kan ie niet eens vliegen....en is dus niks bijzonders.

M'n neefje was laatst hier, het kereltje is 4, ik was in de tuin bezig, snoeien etc. Het mannetje fanatiek helpen met snoeiafval opruimen, netjes in de ton doen, vegen, etc. Dus ik vraag 'm of íe dat leuk werk vindt, want het is niet de favoriete bezigheid van oom Barry

"jahoor" was het antwoord. Dus ik vraag 'm, "wil je dan later tuinman worden?" Zegt íe, serieus gezicht "nee, superheld"

En dat kwam er zo snel uit, daar was al over nagedacht

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 16:04
door metabaron
Ok Bas dankjewel voor je antwoord. Voor die 35 euro is het dus een perfect element....goedkoper is er denk ik niet met dit resultaat...
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: do 22 jun 2017, 23:33
door Bas Horneman
goedkoper is er denk ik niet met dit resultaat...
Zag em bij amazon.de voor 29 euro!
Het is zeker een perfect element voor het geld...geen moment gedacht..had ik nou maar 100 euro uitgegeven aan een Grado Black.
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: vr 23 jun 2017, 10:31
door Shadow
Ik draai al een tijdje met een Nagoaka MP100, maar die is een stukkie duurder

Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: vr 23 jun 2017, 10:38
door metabaron
En hoe bevalt die?
Dit vraag ik omdat ik binnenkort ook iets nieuws ga zoeken.....
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: vr 23 jun 2017, 12:42
door Pjotr
Die AT95E is maximale waar voor het geld en presenteert voor dat bedrag erg veel muziek.Uiteraard niet met de finesse van een element van rond de 3K. Maar zit je daar niet onmiddellijk op te wachten is het een mooi begin wat je gegarandeerd veel luisterplezier verschaft. Met zijn standaard elliptische naald is het ook geen "moeilijk" element qua inbouwen. Prijzen zijn ook sterk afhankelijk van de naaldsoort. Voor dezelfde body van de AT95 zijn ook Fine Line en Shibata naalden te koop en dan zit je al gauw richting $150. Dat zijn line contact naalden en die laten beslist meer finesse horen. Daarentegen komt het afstellen met dat type naalden ook een stuk kritischer als je de kwaliteiten ervan er ook wekelijk uit wilt halen. Kijk voor dat soort vervangingsnaalden eens bij
https://www.lpgear.com/
Re: Nieuw element...suggesties?
Geplaatst: vr 23 jun 2017, 15:43
door Shadow
metabaron schreef:En hoe bevalt die?
Dit vraag ik omdat ik binnenkort ook iets nieuws ga zoeken.....
Heel goed, heb hem samen met een headshell gekocht...gebruik hem op een Technics SL2000