Pagina 1 van 1

favoriete koptelefoon

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 23:23
door toetertje
Ik luister al een tijdje naar een akg k550. Dat is best een fijne koptelefoon.
Hij klinkt eigenlijk beter dan de grado allesandro die ik ook heb gehad.
Maar, hij is eigenlijk wat te ruim, of mijn kop te klein? In ieder geval ik zou
wel eens wat anders willen proberen.
Nu is het budget op het moment niet zo heel erg groot, dus wil ik naar een wat
ouder pareltje kijken.

Wat zijn nu eigenlijk een beetje DE favorieten hier onder de zba'ers?

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 23:37
door Zweitse
Ik weet niet wat je budget is, maar dit is wel een mooie prijs.
AKG K712 PRO

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 23:54
door Arno
Erg origineel ben ik niet, maar ik ben toch heel blij met m'n Beyerdynamic DT-990

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: vr 28 apr 2017, 23:55
door toetertje
Dat ziet er wel goed uit, maar dat is niet het budget wat ik in gedachten had.
Ik denk dat er voor zo'n 100 euro wel een wat ouder, maar zeker goed exemplaar
te vinden moet zijn.

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: za 29 apr 2017, 0:18
door hannesie

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: za 29 apr 2017, 0:56
door toetertje
Ik vraag mij alleen af of dat dan beter
Is dan de k550 reference die ik heb.

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: za 29 apr 2017, 7:40
door architect
DT880 vind ik fijn, zit ook lekker; via marktplaats zou 100 euro kunnen lukken

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: za 29 apr 2017, 23:17
door flamingbeatz
Focal Spirit Pro op dit moment. Voor mij is het een allrounder, ik gebruik hem in live en mobiele studio omstandigheden voor het mixen van audio. Daarnaast ook thuis, onderweg, etc. Helaas begint de hoofdband wel te scheuren nu, wat een veelvoorkomend probleem is, toevallig wordt deze nu preventief onder garantie gerepareerd.

-Hij isoleert goed, weing vervuiling van omgevingsgeluid (bij mixen op/naast podium weinig last van podium geluid).
-Zit lekker, kan lang achter elkaar gedragen worden
-Is redelijk compact, past in pelicase
-Klinkt ''goed'', naar eigen zeggen neutraal
-32 Ohm, ook prima te gebruiken met bijvoorbeeld een telefoon.

Re: favoriete koptelefoon

Geplaatst: zo 30 apr 2017, 19:04
door Rody
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 1#p1623816

De mijne met modificatie.

Laatst bij een maat een Focal Elear gehoord, daar was ik wel HEEEEEEEEEEEL erg van onder de indruk...