Even voorstellen
Geplaatst: za 22 apr 2017, 19:35
Hallo allemaal,
Ik heb mij een paar dagen geleden geregistreerd op het forum. Ik ben zoals velen in de einddagen van het buizentijdperk met de elektronica hobby begonnen; voor een arme scholier waren oude radio’s een goedkope bron van onderdelen en daarom werd er met buizen geknutseld. Met behulp van een boekje uit de bibliotheek en af en toe een electrische schok, leerde ik al doende.
De afgelopen 40 jaar heb ik met lange tussenpozen nog af en toe een buizenversterker gebouwd, en weer afgebroken / hergebruikt, maar de laatste 10 jaar, ben ik hobbymatig vooral met microcontrollers in de weer geweest.
Ik ben sinds kort met pensioen en heb dus meer tijd.De afgelopen maanden heb ik aan een compacte EBL21 SE stereoversterker gewerkt. Ik had nog een aantal EBL21’s liggen en hoewel die buis erg vergelijkbaar is met de EL84, vind ik de EBL21 het een leuke buis om te zien. Ik zal binnenkort in de "versterkers" sectie over dit project schrijven.
groet,
Marinus
Ik heb mij een paar dagen geleden geregistreerd op het forum. Ik ben zoals velen in de einddagen van het buizentijdperk met de elektronica hobby begonnen; voor een arme scholier waren oude radio’s een goedkope bron van onderdelen en daarom werd er met buizen geknutseld. Met behulp van een boekje uit de bibliotheek en af en toe een electrische schok, leerde ik al doende.
De afgelopen 40 jaar heb ik met lange tussenpozen nog af en toe een buizenversterker gebouwd, en weer afgebroken / hergebruikt, maar de laatste 10 jaar, ben ik hobbymatig vooral met microcontrollers in de weer geweest.
Ik ben sinds kort met pensioen en heb dus meer tijd.De afgelopen maanden heb ik aan een compacte EBL21 SE stereoversterker gewerkt. Ik had nog een aantal EBL21’s liggen en hoewel die buis erg vergelijkbaar is met de EL84, vind ik de EBL21 het een leuke buis om te zien. Ik zal binnenkort in de "versterkers" sectie over dit project schrijven.
groet,
Marinus