Pagina 1 van 5
Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: za 15 apr 2017, 11:33
door Henkjan
zo, tig andere dingen te doen, dagritme compleet van slag door idiote werktijden, maar we gaan dit jaar gewoon weer een paasproject doen.
ingrediënten: een paartje Alpair5 g2
ontwerpdoel: moet in een boodschappentas passen
gebruiksdoel: voor bij de PC, zonder sub
disclaimer: ik sluit niet uit dat pinksteren en pasen wel een op 1 dag kunnen vallen

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 11:43
door ds23man
Als je even wat eerder begonnen was, dan had je bij houtopmaat.nl kunnen bestellen.

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 11:48
door ray5150
Waar zou je die driver vandaan moeten halen ?
Zowel Rumoh als Juoigia hebben hem niet in het leverings programma staan.

Maar in ieder geval een leuke voortzetting van een traditie, dit ga ik volgen.

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 11:54
door Barry2001
Leuk, ik ga het ook volgen

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 12:44
door FR_Aad
ray5150 schreef:Waar zou je die driver vandaan moeten halen ?
Zowel Rumoh als Juoigia hebben hem niet in het leverings programma staan.

Maar in ieder geval een leuke voortzetting van een traditie, dit ga ik volgen.

Lautsprechershop.de heeft ze
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 13:59
door ray5150
Deze dus :
http://www.lautsprechershop.de/chassis/markaudio.htm
(op de een of andere manier krijg ik een heel erg Windows 98 gevoel bij die site...)
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 14:12
door Henkjan
ray5150 schreef:Waar zou je die driver vandaan moeten halen ?
ik heb m gewoon bij Rumoh vandaan

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 15 apr 2017, 17:14
door Henkjan
om aan het doel "subloos" te spelen te kunnen voldoen, zoet met zo'n mini drivertje met een fs van 101Hz wat meer aandacht aan de kast worden besteed, een gewone BR of gesloten komt niet laag genoeg. Eerst had ik een hoorn gedacht, maar dat ging al snel richting maatje vloerstaander. De volgende optie is TL, dat zou nog wel kunnen gaan passen in iets van 12" in t vierkant. Derde optie is BRHP, iets wat met de hogere Qt van deze driver wel voldoende diepgang op zou moeten leveren. voorbeeldje:
de 3.9 liter laten nog wel voldoende ruimte voor een grote mond poort (hoorn type), en dan krijgen we t wel in de maat van een stapeltje A4tjes.
Dit gaan we maar eens uitwerken op papier (poort aan de achterkant, met een knik er in), en eens gaan zoeken in de schuur wat ik nog aan multiplex heb liggen. Demping en exacte waarde van de serie condensator gaan we dan wel op t gehoor optimaliseren.
een correctie filter zal mogelijk ook nog wel nodig zijn, de typische MA bult bij 200Hz helpt (samen met de extra poort output van de hoorn-type poort) de gewone baffle step wel vrij aardig de wereld uit, maar die 2dB bult rondom de 2kHz is denk ik net te, maar mss valt t mee.
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: ma 17 apr 2017, 18:55
door Henkjan
nou, gisteren ging voorbij door een combi van niet meewerkende simu software en het paasdiner, vandaag bleek de seizoensopening van t NM infopunt waar ik vrijwilliger ben "wat" drukker dan verwacht (dik 200 mensen geweest, we hadden max 50 verwacht) dus maar bijgesprongen. Verder dan een paar stukje zagen dus niet gekomen vandaag.... gelukkig is het nog lang geen pinxteren

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: ma 17 apr 2017, 19:09
door VintageHarry
En gelukkig zit Hemelvaart daar ook nog tussenin, als er dan tenminste niet nog meer vrijwilligerswerk voor je ligt

. In ieder geval een interessant project, ik blijf het volgen al wordt het kerst

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: di 18 apr 2017, 9:39
door MechanicalAnimal
Leuk, ik ben ook weer benieuwd wat je er van gaat maken

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: di 18 apr 2017, 11:54
door Henkjan
ja, ik ook

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: ma 22 mei 2017, 21:02
door cve
Pinksteren zit er nu toch echt aan te komen. Al vorderingen?
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: ma 22 mei 2017, 21:11
door Henkjan
neu, maar we hebben eerst nog Hemelvaart wat mogelijkheden biedt....
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 31 mar 2018, 23:38
door Douwe84
Hemelvaart is al even geweest, 2017 althans
Nog vorderingen ?
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 31 mar 2018, 23:43
door ray5150
Zou er ook nog een paasproject 2018 komen ?

Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: za 31 mar 2018, 23:54
door pappaleo
Nog 5 minuten.... Tijd zat.
Re: Paasproject 2017.....
Geplaatst: zo 01 apr 2018, 0:12
door Henkjan
Volgend jaar weer een pasen

Re: Paasproject 2017 t/m 2019.......
Geplaatst: zo 01 apr 2018, 0:28
door Douwe84
Ga dan voor hemelvaart 2018, voor de spanning

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 15:39
door Henkjan

- bezem.gif (13.9 KiB) 632 keer bekeken
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 15:42
door Barry2001
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 15:47
door ds23man
Voorjaarsschoonmaak?
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 20:10
door dre
Laatste stuiptrekking?

Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 21:27
door Leeuwarden
Ik voel een klassiek 3 weg systeem met 15” woofer en hoorns voor mid en hoog. Uiteraard passief gefilterd en minstens 96db rendement.
Re: Paasproject 2017 t/m 2021.......
Geplaatst: vr 02 apr 2021, 21:30
door Shadow
Leeuwarden schreef:Ik voel een klassiek 3 weg systeem met 15” woofer en hoorns voor mid en hoog. Uiteraard passief gefilterd en minstens 96db rendement.
U zoekt een Klipschhorn?