Pagina 1 van 1

Yamaha ax900 versterker heb een aantal vragen.

Geplaatst: do 06 apr 2017, 20:09
door Jantoch
Hey jongens ik heb sinds kort een 2ehands yamaha ax900 de 600 watt versie. Hier mijn vragen.
1, er zit stof in het aparaat is dat van invloed op de werking ?
2, heel links doet het niet met output voor de luidsprekers, ik heb gehoord dat dit makkelijk te maken is... maar zou graag vantevoren alvast een soortvan prijs willen horen dat ik het ong weet.
3, welke luidsprekers zijn het beste voor deze yamaha ?. Budget ong 100 euro

alvast bedankt, en hoop dat jullie als kenners er iets meer over kunnen vertellen. ;)
Out versterker 2x min 8ohm
Out versterker 2x min 16 ohm

Aangesloten 1 van 4 ohm en 1 van 4-8 ohm

Re: Yamaha ax900 versterker heb een aantal vragen.

Geplaatst: do 06 apr 2017, 20:27
door Ah!buis
Jantoch schreef:
Hey jongens ik heb sinds kort een 2ehands yamaha ax900 de 600 watt versie. Hier mijn vragen.
Zo Jan, nieuw hier ? 't Is hier wel voor over luidsprekers, voor versterkers is er een andere afdeling.
1, er zit stof in het aparaat is dat van invloed op de werking ?
Kan te warm worden, lekker stofdekentje O:)
2, heel links doet het niet met output voor de luidsprekers, ik heb gehoord dat dit makkelijk te maken is... maar zou graag vantevoren alvast een soortvan prijs willen horen dat ik het ong weet.
Jantoch, je zou moeten weten " van horen zeggen liegt men veel" :shock: en het is hier zelfbouw hè, geen herstelzaak :-s
3, welke luidsprekers zijn het beste voor deze yamaha ?. Budget ong 100 euro
Out versterker 2x min 8ohm
Out versterker 2x min 16 ohm
Aangesloten 1 van 4 ohm en 1 van 4-8 ohm
Zeker geen 4ohm dingen, met die 4ohm heb je misschien die ene kant al verbrand.
Anne

Re: Yamaha ax900 versterker heb een aantal vragen.

Geplaatst: do 06 apr 2017, 20:29
door Jantoch
Nee heb hem pas net en heb hem zo gekocht. sorryyy dat ik hier probeer om een oplossing te zoeken haha.

Re: Yamaha ax900 versterker heb een aantal vragen.

Geplaatst: do 06 apr 2017, 21:06
door ray5150
:foto: :foto: