Pagina 1 van 1

Toonregeling boven 10.000hz

Geplaatst: wo 29 mar 2017, 11:37
door carbon
Ik zoek een zo simpel mogelijk schematje van een toonregeling voor het hoog boven de 10.000hz
ik kom wel een schema tegen op google maar met de waardes van de onderdelen welke waarde ik moet veranderen in dit schema dat weet ik dan weer niet.

Het gaat dus allleen om een hoog toonregeling, het laag heb ik niet nodig.

Wie kan mij hier mee helpen?

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Geplaatst: wo 29 mar 2017, 23:41
door Aaad
Ik denk alleen de rechter helft maken.
Er is hier vast wel iemand die de condensatoren en weerstanden kan berekenen om boven de 10000Hz te komen.

Wat leeswerk

http://www.nvhr.nl/frameset.htm?http:// ... ntentFrame
http://www.learnabout-electronics.org/A ... iers42.php

Aad

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Geplaatst: do 30 mar 2017, 6:13
door MarcelvdG
Van de linkerkant alleen de weerstanden van 10 kohm en 1 kohm behouden, horizontaal weerstandje ook behouden, rechts de waarden van de twee condensatoren met een gelijke factor terugschalen. Ik weet alleen niet wat de goede factor is.

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Geplaatst: do 30 mar 2017, 18:51
door carbon
Ok dank u, hier ga ik even mee verder )

Re: Toonregeling boven 10.000hz

Geplaatst: do 30 mar 2017, 22:02
door ray5150
Google eens op "baxandall calculator" ,daar kun je ook de juiste waardes mee uitrekenenen.