Pagina 1 van 6

Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 15:33
door bas focal m180
Hypex AS, DS and PSC series replacement:

We are in the process of replacing al the AS, DS and PSC amplifiers. We are currently selling our last stock. With the launch of the NCxxxMP series we created the ideal platform for a new and better plate amplifier range. We are in the midst of developing a brand new DSP board to go with the NCxxxMP to create a truly special sounding plate amplifier way surpassing the old series, but not being much more expensive.
ds23man schreef:
Binnenkort komen de nieuwe plate amps van Hypex op de markt met Ncore modules en dsp.

https://www.diyclassd.com/nieuws/

Qua prijs valt het wel mee, je moet richting de prijzen van de huidige denken ( misschien een fractie duurder):
UCD naar Ncore = fractie duurder :think:

Ncore modulle €325,- ex btw en dan moet de rest er nog allemaal bij.
PSC2.400d plate amp €316,- ex btw. compleet product plug and play.

Graag uitleg / advies.

Er zullen zat mensen zijn die een PSC ooit voor hun sub willen gebruiken, ze zijn immers betaalbaar en kwalitatief goed.
Ik kan me niet voorstellen dat de prijzen +- hetzelfde blijven.
Moet men nu nog hun slag slaan of kan men met een gerust hard wachten op een beter maar +- net zo dure plate amp.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 18:22
door ds23man
De nieuwe plate amps zijn goedkoper te fabriceren door de integratie van de smps op de versterkerprint. Feitelijk heb je nog maar 2 printen: de NCxxxMP en een ingangsprint. De PSC2 bestaat uit 4 printen met de nodige bekabeling en montagetijd

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 18:26
door ds23man
Oh ja, je moet niet de prijs van de NC400, die qua productie duur is, projecteren op de OEM producten......

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 16:06
door bas focal m180
We zullen zien, we wachten het af.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 17:10
door ds23man
Even een rekenvoorbeeldje:

2x UCD400 + smps400= 290 ex

De Psc2.400 kost 275 ex en daar krijg je een dsp en zwaardere voeding erbij.

Als ik jouw redenatie voor de ncore zou volgen, zou de nieuwe plate 830 ex moeten gaan kosten........

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:20
door bas focal m180
ds23man schreef:
Even een rekenvoorbeeldje:

2x UCD400 + smps400= 290 ex

De Psc2.400 kost 275 ex en daar krijg je een dsp en zwaardere voeding erbij.

Als ik jouw redenatie voor de ncore zou volgen, zou de nieuwe plate 830 ex moeten gaan kosten........
De NCxxxMP is een soort tussen versie van de UCD en Ncore, voordeliger dan de Ncore duurder dan een UCD.
Doordat
De nieuwe plate amps zijn goedkoper te fabriceren door de integratie van de smps op de versterkerprint. Feitelijk heb je nog maar 2 printen: de NCxxxMP en een ingangsprint. De PSC2 bestaat uit 4 printen met de nodige bekabeling en montagetijd
Zal de prijs hetzelfde of iets hoger liggen?

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:22
door dre
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:32
door Henkjan
jij wel :mrgreen:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 18:40
door ds23man
Even paar dingen verduidelijken:

1. Een Ncore is een verbeterde UCD met een veel hogere feedback waar een microcontroller de zaak bewaakt als de zaak instabiel wordt en in die situaties de zaak terug regelt.
2. Qua productiekosten is een standaard Ncore nauwelijks duurder dan een UCD. Denk aan een euro voor de uC
3. De NC400 is volledig discreet opgebouwd en door de vorm veel duurder te produceren dan een UCD.
4. De prijs van de NC400 is marketing technisch bepaald.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 19:25
door Leeuwarden
dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 19:36
door ds23man
Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...
:think: :think: :think: :think: :think:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: za 11 feb 2017, 21:12
door bas focal m180
ds23man schreef:
Leeuwarden schreef:
dre schreef:
Nee,het is gewoon oem Ncore met smps op eem print,dus hetzelfde opgebouwd als de Icepower units.

Maar dan beter heb ik wel eens gehoord. :lol:

Dat maakt het voor subbouwers een stuk lastiger om af te regelen dan. In tegenstelling tot bv een DS4, heb je ook meetspullen nodig...
:think: :think: :think: :think: :think:
Leeuwarden bedoelt dat een DS4.0 van manuele knoppen is voorzien en je daardoor op gehoor de boel kan inregelen.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 7:46
door ds23man
En dat kan je niet met de software?????

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 8:32
door dre
Dat kan dan inderdaad ook handmatig met de software.
Maar een hoop mensen zien wel op tegen de software.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 9:09
door ds23man
Dan raken ze er maar aan gewend. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 9:21
door dre
Daar komt het zeker op neer! :rofl:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 9:43
door Zweitse
Laat maar komen die nieuwe plate amps, afhankelijk van de prijs weet ik nog wel een leuke toepassing.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 10:03
door FR_Aad
Ach Hypex heeft een naam hoog te houden wat software betreft. :mrgreen:

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 12:58
door dynamike
Is er ondertussen al enige informatie over wanneer deze beschikbaar komen? Wat is jullie verwachting? Deze zomer?

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 13:02
door ds23man
Q3

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 13:45
door Ah!buis
ds23man schreef:
Q3
Nou al,da's vlug :lol:
Q3.png
Anne

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 14:02
door ds23man
De eerste demo's staan nu op de Musikmesse in Frankfurt.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 15:33
door dynamike
Oke thanks. Leuk. Al nieuwe plaatjes/info dan?

Ik ben benieuwd wat de functionele wijzigingen worden ten opzichte van de huidige plate amps.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 16:31
door Zweitse
dynamike schreef:
Oke thanks. Leuk. Al nieuwe plaatjes/info dan?

Ik ben benieuwd wat de functionele wijzigingen worden ten opzichte van de huidige plate amps.
Gewoon even een mailtje sturen naar Hypex, dan krijg je alle voor de consument beschikbare informatie.

Re: Nieuwe Hypex plate amps

Geplaatst: do 06 apr 2017, 16:47
door ds23man
:mrgreen:
plate.jpg