Pagina 1 van 21

Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 19:46
door cve
Terwijl ik wacht op het frontpaneel voor de Ncore versterker en nog lang niet alle onderdelen voor mijn actieve luidspreker beschikbaar zijn, maar weer eens al lang op de plank liggend project afgestoft.
Het ontwerp komt uit de Audio-special van 2006 en is hier al vaker ter sprake geweest: de ExtremA van Sander Sassen en Bruno Putzeys.
De grootste uitdaging zit hem nog in het huisvesten van dit monster. Daar zit ik al tijden tegenaan te hikken. Maar nu alle componenten op hun plaats zitten en er geen verdere uitvluchten meer mogelijk zijn moet het er nu maar eens van komen. Het worden geen monoblokken maar alles komt in 1 kast. En dat wordt een extreem gewichtige zaak. Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Maar eerst maar eens gaatjes boren en een proefopstelling maken om te zien of alles werkt. Dan kan ik meteen beoordelen of de behuizing die mij voor ogen staat ook gaat lukken. Het wordt geen kant en klare kast uit het rek maar een echte zelfbouw.

Co

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 20:48
door Zweitse
Ik zal die van mij binnenkort ook eens afstoffen.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 20:53
door dre
Mooi project! :goedzo:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 20:58
door Henkjan
leuk, Co gaat weer bouwen :rock:

maar nu hoorde ik zaterdag dat er hoofdtelefoonversterkers zijn die zwaarder zijn :mrgreen:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 21:02
door cve
Zweitse schreef:
Ik zal die van mij binnenkort ook eens afstoffen.
Alleen die van Scanspeakman is blijkbaar af. En jij was al behoorlijk ver op weg. Ik dacht eerlijk gezegd dat je hem stiekum had afgemaakt en er elke dag warmpjes bij zat onder het genot van een heerlijk stukje muziek. Heb je de ExtremA al werkend gehad?

Co

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 21:03
door Ah!buis
cve schreef:
Ik voorzie een gewicht van meer dan 30 kilo.
Het wordt geen kant en klare kast uit het rek maar een echte zelfbouw.
Co
Zo te zien wordt 't colossaal :shock: , een kast met een dubbele bodem ? :lol:
Anne

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 21:12
door knuisje
Mooie koelblokken. :rock:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 22:12
door Zweitse
cve schreef:
Zweitse schreef:
Ik zal die van mij binnenkort ook eens afstoffen.
Alleen die van Scanspeakman is blijkbaar af. En jij was al behoorlijk ver op weg. Ik dacht eerlijk gezegd dat je hem stiekum had afgemaakt en er elke dag warmpjes bij zat onder het genot van een heerlijk stukje muziek. Heb je de ExtremA al werkend gehad?

Co
Nee, nog niet, ik moet de kasten nog afmaken en dan kan ik alles monteren. Ik hoop eigenlijk dit jaar een werkende versterker te hebben :mrgreen:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 22:14
door Pjotr
De winters schijnen weer strenger te worden :mrgreen:

Co heeft zo te zien alles al in elkaar. Hoeft alleen nog bedraad te worden.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: wo 08 feb 2017, 22:44
door cve
Pjotr schreef:
De winters schijnen weer strenger te worden :mrgreen:

Co heeft zo te zien alles al in elkaar. Hoeft alleen nog bedraad te worden.
Ik heb nog geen wappers of evor04. :mrgreen:

Co

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 8:30
door Leeuwarden
cve schreef:
Ik heb nog geen wappers of evor04. :mrgreen:

Co

Dat moest ik even opzoeken... mooi disco schermpje...

https://eltim.eu/index.php?item=multifu ... 76&lang=NL

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 9:44
door cve
Een plaatje van de Evor04 dan maar, dan weet iedereen waar het over gaat.

DisCo

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 9:57
door ray5150
Dat word zeker een forse versterker, Co.
Jou kennende ga je vast er iets moois van maken.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 10:13
door Barry2001
Mocht iemand interesse hebben, heb nog een Evor04 liggen voor de verkoop. Keer aangesloten om te proberen, verder nooit wat mee gedaan.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 15:04
door gervenja
:( mmm, beetje jammer.
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 15:30
door Pjotr
Filmpje is natuurlijk leuker:



Mja, of je daar nou 30 kg klasse-A voor mee moet zeulen? :?

Deze is ook wel aardig:



Met op het einde een paar geweldige hints voor muziek op de komende Breda ZBA luiterdag. Weer eens wat anders dan die glijjazz :lol:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 16:44
door ds23man
Deze heb ik nog liggen:



Digitaal in en loudness display.

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 17:06
door cve
gervenja schreef:
:( mmm, beetje jammer.
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.
Daar kun je je nog wel eens in gaan vergissen. :)

Co

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 17:18
door AatV
cve schreef:
gervenja schreef:
:( mmm, beetje jammer.
Gaat een hele mooie worden, maar zo zwaar dat hem waarschijnlijk nooit op een luisterdag gaan zien.
Daar kun je je nog wel eens in gaan vergissen. :)

Co
Het schijnt dat George al in training is... :-$

groet,
Aat

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 17:31
door ray5150
Waarom er niet monoblokken van gebouwd ?

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 17:47
door ds23man
ray5150 schreef:
Waarom er niet monoblokken van gebouwd ?
Om ze niet naar een luisterdag te sjouwen. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 20:30
door Pjotr
AatV schreef:
Het schijnt dat George al in training is... :-$

groet,
Aat
Sssssssssssssssssssssst... :-$ Co heeft net besloten dat hij wat aan zijn conditie moet gaan doen. En ik moet zeggen: Prachtig excuus =D>

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 21:58
door SSassen
Dit soorten projecten kan ik natuurlijk alleen maar waarderen :)

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 22:30
door Pjotr
SSassen schreef:
Dit soorten projecten kan ik natuurlijk alleen maar waarderen :)
Is er eigenlijk ooit eerder een Extrema afgekomen Sander?

Re: Extreem gewichtige klasse A

Geplaatst: do 09 feb 2017, 22:37
door ray5150