Pagina 1 van 1
De Ipod (buizen)accessoire
Geplaatst: wo 02 aug 2006, 18:06
door ome subtilieco
Ik wou dit wel effe delen wel een super wanna have!!
misschien dat ik deze nog eens koop voor bij de pc op de breed banders
Fatman iTube
De Fatman iTube bestaat uit:
• iTube Buizen Versterker met 2 lijningangen (ook los als geïntegreerde versterker te gebruiken!)
• iPod Docking Station
• Afstandbediening voor alle iPod functies (behalve shuffle)
• Audio kabel voor aansluiting van Docking Station naar buizen versterker
• Audio kabel voor aansluiting van uw CD-speler/DVD speler
• Video kabel voor aansluiting van Docking Station naar uw TV
• Bananaplug aansluitingen voor luidsprekers
Specificaties:
Uitgangs vermogen: 2 x 13Watt
Frequentie bereik: 20Hz – 20KHz (±1.5dB)
Harmonisch vervorming: 0.5%
Signaal-ruisverhouding: 86dB
Ingangsimpedantie: 100KOhm
Uitgangsimpedantie: 4-8 Ohm
Type buizen: 2x6N1(ECC85) 1x6E2(EM87)
Afmetingen:
Versterker (BxDxH) 260x145x130mm
Docking Station (BxDxH) 155x130x123mm
Gewicht: 4,3kg
Kosten: €499,00
de link maar de maker:
http://www.fat-man.co.uk
wat high ress foto's:
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... _Front.jpg
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... mp_Str.jpg
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... p-Back.jpg
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... t-Up-1.jpg
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... t-Up-3.jpg
http://www.fat-man.co.uk/images/press_i ... Remote.jpg
Geplaatst: do 03 aug 2006, 11:48
door DualdudE
Afgezien van de hoge gadget factor zie ik van zo iets het praktisch nut niet echt in. MP3 is zo lossy als't maar kan....
None the less ziet het er erg leuk uit

Advance Acoustic heeft ook een iPod dock met tubes

Geplaatst: ma 07 aug 2006, 16:10
door mluyben
Een iPod kan ook andere formaten afspelen zoals wav en ik meen ook AAC, dus de kwaliteit hoeft niet slecht te zijn...
Grappige gadget, ongelooflijk wat mensen aan een iPod uitgeven.
Geplaatst: zo 25 feb 2007, 21:34
door bunky
mluyben schreef:Een iPod kan ook andere formaten afspelen zoals wav en ik meen ook AAC, dus de kwaliteit hoeft niet slecht te zijn...
Grappige gadget, ongelooflijk wat mensen aan een iPod uitgeven.
Grappige gadget.................... heb net op een audioforum gelezen dat I-pod 10.000 keer beter is dan een platenspeler.
Wie verteld mij de waarheid?

Geplaatst: zo 25 feb 2007, 22:26
door bartsegers
In welke zin beter ?
ik vind rond ook 10000 keer mooier dan vierkant.
(snap je)
p.s. ik kies geen kant, maar vind het zo oppervlakkig.
Geplaatst: zo 25 feb 2007, 23:25
door Laurens
HHHhhhmmm..... nee... bah, als je iets met buizen bouwt, bouw dan ook een buizen eindtrap!
Geplaatst: zo 25 feb 2007, 23:27
door ovni
bunky schreef:
Grappige gadget.................... heb net op een audioforum gelezen dat I-pod 10.000 keer beter is dan een platenspeler.
Wie verteld mij de waarheid?

Klopt, er kunnen wel 5000 lp's op de nieuwste Ipod mits je genoeg comprimeerd. En hoe je het ook went of keert je kunt maar een halve lp afdraaien op een draaitafel, daarna moet je die schijf al omdraaien. Kortom die 10000 is zo gek nog niet gevonden

Geplaatst: ma 26 feb 2007, 7:07
door ome subtilieco
Laurens schreef:HHHhhhmmm..... nee... bah, als je iets met buizen bouwt, bouw dan ook een buizen eindtrap!
Volgens mij is het versterker deel ook buis van deze gadet. Of zit ik er naast?
mvg
Laurens
Geplaatst: ma 26 feb 2007, 12:08
door Laurens
met een ECC8x buisje haal je nooit meer dan 2x 1w vrees ik... en dat nog met moeite.
Geplaatst: do 01 mar 2007, 20:16
door Bertje
Vreselijk ding, maar ik heb dan ook de pest aan mp3...maar trek je daar vooral niets van aan natuurlijk.
Rob.
Geplaatst: do 01 mar 2007, 23:21
door voodooless
Bertje schreef:Vreselijk ding, maar ik heb dan ook de pest aan mp3...maar trek je daar vooral niets van aan natuurlijk.
Rob.
Je kunt op je ipod ook gewoon lossless audio zetten hoor

Los daarvan blijft dat ding natuurlijk lelijk

Geplaatst: vr 02 mar 2007, 0:49
door niels007
Wat een gedoe! Heb je je audio digitaal, ga je er buizen tegenaan gooien? Beetje een mix van 19e en 21e eeuw..
En wie 192kbit mp3 van WAV kan onderscheiden krijgt van mij een plak chocolade cake!
/Niels
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 15:37
door ome subtilieco
niels007 schreef:Wat een gedoe! Heb je je audio digitaal, ga je er buizen tegenaan gooien? Beetje een mix van 19e en 21e eeuw..
En wie 192kbit mp3 van WAV kan onderscheiden krijgt van mij een plak chocolade cake!
/Niels
wie gaat het doen ??
Geplaatst: vr 02 mar 2007, 16:55
door JTB
ik lus geen chocolade cake...
Geplaatst: za 03 mar 2007, 14:31
door ome subtilieco
JTB schreef:ik lus geen chocolade cake...
En ik zit in afghanistan.
wie o wie

Geplaatst: za 03 mar 2007, 15:53
door Martijn M
Ik ben dol op cake!! De uitdaging wil ik wel aannemen, onder voorwaarde dat ik het bronmateriaal zelf mag kiezen. Er zijn muziekstukken waarbij het horen van verschil niet zo simpel kan zijn...
Geplaatst: di 06 mar 2007, 16:29
door Dinobe
Ik ben al langer aan het kijken voor een iPod - DAC of USB DAC om mijn ipod of te verbinden met de hifi keten en toch goede kwaliteit te houden.
Anyway, vind die fatman er wel leuk uitzien, maar te duur
MP3 is zo lossy als't maar kan....
Kijk, dat is nu eens zo'n foute aanname. MP3 is inderdaad lossy, maar wat wil je er mee zeggen? Dat dit per defintie slechte kwaliteit is?
Ja, inderdaad mp3jes (128kb) die je downloadt op kazaa en andere P2P programma's zijn idd slecht van kwaliteit. Zelfgemaakte rips met een goed progamma (EAC, goed geconfigureerd) en een goede MP3 compressor (Lame) aan een goede bitrate (192 Kbit VBR en meer) zijn bijna onmogelijk van het origineel te onderscheiden.
Er circuleren genoeg serieuse testen op het net, op zeer goede aparatuur waarbij 'audiofielen' er niet slagen van origneel en mp3 uit elkaar te houden.