Pagina 1 van 1

eerste keer : filter maken

Geplaatst: wo 02 aug 2006, 17:06
door fredze
hello

Op een paar andere topics was ik reeds bezig over men subwoofer die ik aan het maken ben.

de kist is klaar en de versterker ook (zelfbouw).
Nu vroeg ik mij af, moet ik nu een filter plaatsen by de driver?
het ingangssignaal van de versterker is een sub pre out (line level)
dus een scheidingsfilter lijkt mij niet meer nodig. Wat dan met de impedantie filter?

de driver is de Sphynx sp w 15 pb
gegevens hierover staan hier
Afbeelding

Re: eerste keer : filter maken

Geplaatst: do 03 aug 2006, 13:13
door Henkjan
fredze schreef:
het ingangssignaal van de versterker is een sub pre out (line level)
je bedoelt van een AV receiver? in dat geval zou het al gefilterd moeten zijn ja

Geplaatst: do 03 aug 2006, 15:26
door fredze
je bedoelt van een AV receiver? in dat geval zou het al gefilterd moeten zijn ja
ja inderdaad, maar ik las hier dat er niet enkel gefilterd moet worden zodat alles onder de cross-over frequentie doorgaat, maar ook om het ruimtelijk beeld te verbeterenen amplituderesonantie tegen te gaan etc ...
m.aw. : mag ik deze woofer rechtstreeks aansluiten op die versterker??

Geplaatst: do 03 aug 2006, 22:31
door Henkjan
voor een sub gefilterd bij voor een sub normale frequenties (<120Hz) lijkt het me helemaal geen probleem