Pagina 1 van 2

oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:11
door snoef3
Ik ben op zoek naar mogelijkheden en materiaal om zelf netsnoeren te maken. Bij aliexpress https://nl.aliexpress.com/wholesale?cat ... aide+p-o79 zie ik stekkers die naar mijn idee veel te goedkoop zijn. Namaak? Hoge marge in de handel? bij sommige omschrijvingen staat 'oyaide style', namaak dus. Maar daarmee ook slechter?
Wie heeft er ervaring mee? http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=24407 zijn dit niet dezelfde?

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:17
door Zweitse
Ik zou gewoon een Bals schuko nemen.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:45
door ray5150
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 16:55
door ds23man
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
En daar heeft de Action ook wel weer een oplossing voor:
pink.png
pink.png (94.14 KiB) 2617 keer bekeken

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 17:11
door ray5150
:lol: :lol:

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 19:48
door snoef3
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 19:58
door Zweitse
Dat is een prima kabel.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 19:59
door Pjotr
snoef3 schreef:
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?
Zeg dat nou niet. Gerhard gaat nou helemaal op tilt, stuiterend zijn boerenschuur in de rondte met sexy Action spuitbussen :lagge:
Maar over dat Chinese spul. Dat kan erg wisselend zijn. Ik heb de ervaring dat dat transparante plastic nogal eens snel scheurt.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 20:08
door Zweitse
Ik heb voor mijn Belden netkabel deze gebruikt.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 21:06
door ds23man
Pjotr schreef:
snoef3 schreef:
ray5150 schreef:
+1

Of stekkers van Kopp. oerdegelijk spul, worden ook in de bouw en industrie gebruikt.
http://www.kopp.eu/de/produktkatalog/st ... /179516009
één nadeel, ze zijn absoluut niet sexy...of dat een nadeel is moet je maar voor jezelf uitmaken.
:D Ik doe er dan wel een sexy kabel in die mooi kleurt bij zwart.
eh, zou zwart wat zijn? belden 19364?
Zeg dat nou niet. Gerhard gaat nou helemaal op tilt, stuiterend zijn boerenschuur in de rondte met sexy Action spuitbussen :lagge:
Daar heb je dan weer kekke kousjes voor....
krimp.jpg
krimp.jpg (11.81 KiB) 2551 keer bekeken
:lol:

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 22:40
door Henkjan
op http://www.jouwhifi.nl hebben ze beschaafd (normaal) geprijsde audiofiele stekkers en kabels

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 22:55
door John P
Hier hebben ze ook kekke netkabels. De gedraaide versie is nog technisch te verantwoorden ook.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 23:07
door Barry2001
:shock: zalm roze strijkijzer snoer. Je zult er maar naar op zoek zijn :lol:

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 23:23
door ray5150
Wat is er eigenlijk mis met een standaard geaard netsnoer ?
netsnoer-euro-15-m-geaard.jpg
Ik heb toch enigszins de indruk dat dit een typisch voorbeeld is van een aanbod waarvoor een vraag gecreëerd is...

Re: oyaide uit china

Geplaatst: vr 13 jan 2017, 23:27
door snoef3

Re: oyaide uit china

Geplaatst: za 14 jan 2017, 0:09
door Zweitse
Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: za 14 jan 2017, 8:55
door ds23man

Re: oyaide uit china

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 18:26
door Kalimba
Hoi,

Ik heb onlangs hoogwaardige netkabels gemaakt met o.a. Belden. Als je op de link klikt zie je links, kosten en info staan:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 18&t=24407

Re: oyaide uit china

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 19:03
door snoef3
Ha, dat zijn de chinese stekkers! Bevallen ze goed?

Re: oyaide uit china

Geplaatst: di 17 jan 2017, 23:30
door Kalimba
Jazeker, zeer degelijk. Ik heb de goedkope en wat duurdere.
Kwalitatief geen verschil op de vergulde schroefjes na.
Hier hebben ze een redelijk aanbod aan sleeves in diverse maten en kleuren: http://stores.ebay.nl/egomongkokworld/C ... 7752793018

Re: oyaide uit china

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 0:59
door richard
Zweitse schreef:
Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.
Alleen als je ze ook vakkundig in elkaar kan zetten. Anders kun je beter een standaard netsnoer gebruiken, is ook nog eens voordeliger.

Re: oyaide uit china

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 7:17
door Zweitse
richard schreef:
Zweitse schreef:
Ik zou gewoon gaan voor een Belden kabel met een Bals schuko en een mooie TechFlex sleeve om de kabel voor de looks.
Alleen als je ze ook vakkundig in elkaar kan zetten. Anders kun je beter een standaard netsnoer gebruiken, is ook nog eens voordeliger.
+1

Re: oyaide uit china

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 10:55
door Henkjan
http://www.jouwhifi.com/a-42773074/nets ... ch-schuko/

€17.50 voor bouwpakket
€35 voor kant&klaar

Re: oyaide uit china

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 18:06
door snoef3
Het materiaal van de chinese stekkers is brass oftewel messing. Bij de hongkong verkopers op ebay heet het 'Anaerobic phospher bronze (surface polishing)'

Is dat erg? zijn stekkers van bals van ander materiaal?

Re: oyaide uit china

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 18:12
door SSassen
ray5150 schreef:
Wat is er eigenlijk mis met een standaard geaard netsnoer ?

netsnoer-euro-15-m-geaard.jpg

Ik heb toch enigszins de indruk dat dit een typisch voorbeeld is van een aanbod waarvoor een vraag gecreëerd is...
Niks Ray, he-le-maal niks.