Gooi je TV uit het raam, het klinkt beter!?!
Geplaatst: za 07 jan 2017, 17:17
Even een ervaring delen....
In mijn niet al te grote hobby/werk/luister kamer stond een wat grotere TV tussen de speakers. Die is recent naar de slaapkamer verhuisd en ik heb nu sterk de indruk dat de muziekweergave er op voorruit is gegaan, met name het stereobeeld dat beter is geworden. Neem als voorbeeld de zachtjes blaffende hond in de eerste paar seconden van de openings track van "Amused to Death" die hoor ik nu dus van opzij/achter mij waar dat eerst meer uiterst rechts voor mij was. Ook andere muziek zoals bv de live/MTV opname van de Eagles waar de instrumenten en stemmen nog duidelijker hun plaats in het stereobeeld hebben.
Het gevolg van reflecties die nu later komen? ipv via het scherm dat in een lijn met de speakers stond versus nu de muur waar de speakers een cm of 60 voor staan?
In ieder geval het effect is alles behalve subtiel.
Huib
In mijn niet al te grote hobby/werk/luister kamer stond een wat grotere TV tussen de speakers. Die is recent naar de slaapkamer verhuisd en ik heb nu sterk de indruk dat de muziekweergave er op voorruit is gegaan, met name het stereobeeld dat beter is geworden. Neem als voorbeeld de zachtjes blaffende hond in de eerste paar seconden van de openings track van "Amused to Death" die hoor ik nu dus van opzij/achter mij waar dat eerst meer uiterst rechts voor mij was. Ook andere muziek zoals bv de live/MTV opname van de Eagles waar de instrumenten en stemmen nog duidelijker hun plaats in het stereobeeld hebben.
Het gevolg van reflecties die nu later komen? ipv via het scherm dat in een lijn met de speakers stond versus nu de muur waar de speakers een cm of 60 voor staan?
In ieder geval het effect is alles behalve subtiel.
Huib