Pagina 1 van 1

Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:30
door Tappabee
Hoi Ik ben Arnoud 43 jaar en een manusje van alles, Ik heb aan velerlei zaken wel geknutselt. Opgeleid als 3d vormgever en 10 jaar een bedrijfje gehad in theatervormgeving. Helaas heb ik erg veel hobby's . Ik houd mij nu voornamelijk bezig met houtbewerking. Een van de langst lopende hobbys is wel het onderhouden van een reggae soundsystem. Gelukkig doe ik het samen met een aantal mensen. In reggae termen ben ik daar een engineer. Ik weet ongeveer hoe alles werkt maar kan nog veel leren. De soundsystem klinkt nu al geweldig maar de finesses gaan we nu eruit proberen te persen.
Behalve de cd spelers en een paar effecten is ons voornemen om zoveel mogelijk analoog te werken.

Omdat de interface (bedoel de manier om creatief te communiceren met je apparatuur) erg belangrijk is, probeer ik mij te orienteren op het bouwen van een pre amp. Nu werken we nog met DJ en PA mixer . Voordat ik daaraan begin is het eerste project het verbeteren van mijn bliep en sirene kastje. Ik wil daar alle vevelende niet gewenste brommetjes en krakjes uithalen.

groet Tappa

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:32
door dre
Welkom hier!

En we zijn klaar voor plaatjes! :mrgreen:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:32
door Tappabee
Ik krijg een http fout

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:33
door dre
Wij geen plaatjes..... :lol:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:36
door Barry2001
Welkom Tappa! Plaatjes dienen <1MB te zijn, anders krijg je inderdaad die fout.

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 10:57
door Tappabee
IMG_5603.jpg
zo?

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 11:21
door dre
:shock:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 11:52
door ds23man

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 11:53
door dre
Ik zie het niet inde woonkamer staan in ieder geval! :lol:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 12:27
door Zweitse
Leuk voor op de ZBA dag.

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 12:40
door ray5150
Da's een beste stapel hout. :goedzo:
Zullen de buren ook leuk vinden als dit op een ZBA dag staat te spelen. :lol:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 12:42
door ray5150
Is dit eigenlijk mono of stereo opstelling ? :think:

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 13:00
door Tappabee
Hey bedankt voor de reacties. ja we houden van oud hout, sommige kasten hebben we uit een schimmelige garagebox van de ondergang gered.
de tops en hi mid zijn stereo. de middenste 4560 is ook hi mid maar gaat volgende x denk ik lo mid doen.

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 13:02
door Barry2001
Ooit eens Black Uhuru live gezien, op Lowlands. Of gezien, gehoord eigenlijk, de Roti die we aan het eten waren bewoog spontaan door het laag :mrgreen: Denk dat de geluidsman een beetje doof is geworden in de loop der jaren.

Mooie set zo hoor!

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 13:04
door sander1238
ds23man schreef:
Ben eens op vakantie geweest in Jamaica. Stond idd dit soort spul te blazen tijden de vele feestjes op het strand.

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: di 03 jan 2017, 23:09
door MarcelvdG
Ik ben bijna 30 jaar geleden bij een concert van the Revelation Time zo stoned als een garnaal geworden van het passief meeroken. Op weg naar huis was de zwaartekracht aanzienlijk minder dan op de heenweg. Maar dat terzijde.

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 17:35
door ray5150
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er bij zo'n systeem aan versterking en eventueel processing gebruikt word.
Kun je daar wat meer over vertellen ?

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: wo 04 jan 2017, 18:30
door Tappabee
crown5000 crown k2 crown sa2 een hill dx 1500 en 3 x ecler 400w?
crossover is een bss fds 318 we hebben een dbx 166? limitercomp maar laatst hebben we alleen de mics en de effecten aangesloten, direct alles via de pa mixer gaf headroom problemen.
de Mackie 1604VLZ4 is aan het overlijden en is dringend aan een schoonheidsbehandeling toe...

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: za 28 jan 2017, 10:55
door Tappabee
solarsystem.jpg
Kijk ik was nog niet helemaal klaar met de voorstelling. Wij hebben ook nog een reggae solar system karretje gebouwd. Het bestaat uit 2 dikke accu's , 2x pioneer bas kast een autoversterker, en een sony autoradio met veel uitgangen. Natuurlijk ook een laadregelaar. Qua audio moet er nog het een en ander aan gebeuren.... (veel brom en nieuwe hoog kasten) Komen nog 2x 12v draaitafeltjes in.

Er is nog een apparaat in de Journeymen familie die nog voorgesteld moet worden; Dat is Rosita een oud Grundig meubel flink opgepimpt...

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: za 28 jan 2017, 17:25
door ARK-Deurne
Leuk setje zo! En nog goed over nagedacht ook! :D

Re: Een Reggaelectronica beginner.

Geplaatst: za 28 jan 2017, 17:55
door ray5150
Hier ziet er wel heel kleurig en vrolijk uit.
Heel andere kost dan het standaard zwarte PA spul. :D