Hallo allemaal
Geplaatst: za 31 dec 2016, 9:38
Jullie kennen dat wel.. van het één komt het ander. Zo leverde het ophalen van een set Altec 511B hoorns in Noordwijk me naast die dingen ,ook nog een nieuwe vriend op. Meestal ben ik snel terug van zo'n ophaal-klusje, deze keer werd het erg laat. Naast een hele beste vent bleek 'ie goede oren te hebben en een set die beter klonk dan ik in jaren had gehoord. Hier laat ik het bij want anders haal ik me wat op de hals in m'n eerste post....
Wat later bleek tijdens het ophalen van een zelfbouwversterker in Dronten dat de eigenaar ook hier member is,dat bezoek duurde ook langer dan anders.
Logisch dus dat ik wat rondgeneusd heb hier op het forum en in Alphen a/d Rijn ook nog geluisterd heb naar wat van jullie bouwsels; was leuk en met een ontspannen sfeertje.
Tijd nu dus om even "hallo" te zeggen, ik hoop dat ik naast alles wat ik hier kan leren ook op termijn nog wat bij kan dragen hier.
Voorlopig lijkt het me beter dat ik met gepaste eerbied kijk naar wat sommigen van jullie bouwen....petje af.
Op dit moment luisteren we hier naar een aktieve 2-weg set met een Marantz sacd speler, pré uit Dronten, miniDSP 2X10, 2 monoblokjes LM3668[ook uit Dronten] en een gemodificeerde MA 845 buizenbak. Verder een set hoekhoorns [ Klipschorn] met de bovengenoemde Altec 511B mid/hoog hoorns en 806a Altec drivers.
Dit veranderd nogal eens, enkel de luidsprekerset staat al wat langer. Klinkt erg naar het zin en kan al met één tot een paar Watt vermogen op live-volume [en daarboven] geweldig muziek maken. De combinatie laag vermogen [buizen] amps met hoog rendement speakers en dan aktief aangestuurd is in de loop van de tijd hier favoriet geworden.
Tot zover, nog een heel verhaal geworden; ik ga weer terug in kijk-modus.
Hartelijke groet voor allen en een fijne jaarwisseling !
Wat later bleek tijdens het ophalen van een zelfbouwversterker in Dronten dat de eigenaar ook hier member is,dat bezoek duurde ook langer dan anders.
Logisch dus dat ik wat rondgeneusd heb hier op het forum en in Alphen a/d Rijn ook nog geluisterd heb naar wat van jullie bouwsels; was leuk en met een ontspannen sfeertje.
Tijd nu dus om even "hallo" te zeggen, ik hoop dat ik naast alles wat ik hier kan leren ook op termijn nog wat bij kan dragen hier.
Voorlopig lijkt het me beter dat ik met gepaste eerbied kijk naar wat sommigen van jullie bouwen....petje af.
Op dit moment luisteren we hier naar een aktieve 2-weg set met een Marantz sacd speler, pré uit Dronten, miniDSP 2X10, 2 monoblokjes LM3668[ook uit Dronten] en een gemodificeerde MA 845 buizenbak. Verder een set hoekhoorns [ Klipschorn] met de bovengenoemde Altec 511B mid/hoog hoorns en 806a Altec drivers.
Dit veranderd nogal eens, enkel de luidsprekerset staat al wat langer. Klinkt erg naar het zin en kan al met één tot een paar Watt vermogen op live-volume [en daarboven] geweldig muziek maken. De combinatie laag vermogen [buizen] amps met hoog rendement speakers en dan aktief aangestuurd is in de loop van de tijd hier favoriet geworden.
Tot zover, nog een heel verhaal geworden; ik ga weer terug in kijk-modus.
Hartelijke groet voor allen en een fijne jaarwisseling !