Pagina 1 van 8

Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:09
door knuisje
In dit topic wat impressies van de bouw van een set Orfeo luidsprekers naar ontwerp van Tony Gee link.
Ik ben al geruime tijd op zoek naar een vloerstaander van topkwaliteit. Ik heb tijdens luisterdagen diverse keren de Orfeo van Tony beluisterd en was altijd onder de indruk. Omdat ik niet de kennis en middelen heb om zelf een luidspreker te ontwerpen, laat staan van dit niveau, heb ik besloten dat dit 'm moest worden.
Toen Dre mij benaderde voor het solderen van een zestal ZBA CA's bedacht ik mij dat hij met zijn ervaring en kunde wellicht dan mijn kasten kon bouwen. En zo geschiedde...

De Orfeo kit met drivers, filters en aansluitmateriaal heb ik opgehaald bij Tony, een heel sympathieke vent die uitgebreid allerlei tips en trucs heeft verteld.

Hier wat alvast plaatjes die Dre heeft gestuurd tijdens het bouwen.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:15
door hannesie
:kwijl: :kwijl: :sure:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:29
door sander1238
:shock: super strak zaagwerk :yeah: :yeah:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:35
door ds23man
Zeker strak! Maar wat is dat voor derrie in die een na laatste foto? :think: :think:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:41
door ray5150
Bruislijm...

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 13:46
door Barry2001
Wat denk jij dan Gerhard, mayonaise is het niet :mrgreen:

De speakers, keurig hoor! Waren die niet de afgelopen editie maar de keer daarvoor in Breda te horen?

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 14:07
door knuisje
Inderdaad zeer strak werk! Breda 2015 ben ik niet geweest.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:17
door dre
ray5150 schreef:
Bruislijm...
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:24
door Walt
Zeer fraai houtwerk!

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:29
door ray5150
dre schreef:
ray5150 schreef:
Bruislijm...
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Ook goed ! :proost:

De kasten zien er erg degelijk uit, zullen ook wel flink wat wegen ?

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:36
door ds23man
dre schreef:
ray5150 schreef:
Bruislijm...
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Ik herkende het al niet als bruislijm....

Welke trouwens?

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 17:53
door kuiperik
Ziet er goed uit, ook leuk om te lezen dat jullie elkaar op deze manier vooruit helpen :goedzo:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:05
door dre
ds23man schreef:
dre schreef:
ray5150 schreef:
Bruislijm...
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Ik herkende het al niet als bruislijm....

Welke trouwens?
Bison polyurethaanlijm.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:07
door beijert
Bruislijm is toch gewoon de 1K uitvoering? (En de bijhorende mogelijke lagere kwaliteit)

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:13
door ds23man
dre schreef:
ds23man schreef:
dre schreef:
Nope,dat zal ik nooit gebruiken.
Het is een 2k pu lijm.
Ik herkende het al niet als bruislijm....

Welke trouwens?
Bison polyurethaanlijm.
Deze?

http://www.bison.nl/nl/product.1160

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:27
door dre
Volgens mij is dat ´m inderdaad.
Wij hebben namelijk 15kg verpakkingen.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:35
door Shadow
dre schreef:
Volgens mij is dat ´m inderdaad.
Wij hebben namelijk 15kg verpakkingen.
Wie appelen vaart... :rofl:
Vakwerk Dre :goeie:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:46
door sander1238
ds23man schreef:
dre schreef:
ds23man schreef:
Ik herkende het al niet als bruislijm....

Welke trouwens?
Bison polyurethaanlijm.
Deze?

http://www.bison.nl/nl/product.1160
das prijzige plak :mrgreen:

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 18:51
door ds23man

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 19:08
door dre
ds23man schreef:
Daar heb ik nooit mee gewerkt,maar de meeste ´kitten´ vind ik te dik.
Deze is vrij dun en gratis. :mrgreen:

Die is trouwens flink aan de prijs zeg!

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 20:39
door SSassen
Wat is er mis met gewone witte houtlijm? Daar zweer ik bij hoor, bruislijm is meer voor mannen die zaken niet precies pas zagen :D (runs and hides)

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 22:24
door Motorfret
Erg fijne speaker :)

(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 22:44
door Hans Nootdorp
@Knuisje: wordt vast erg mooie luidsprekers. Ik heb die Orfeo's van Tony ook een keer in Alphen gehoord en vond ze ook geweldig mooi. Echt super. Zijn qua klank vast alle moeite en € waard.

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 23:09
door knuisje
Motorfret schreef:
Erg fijne speaker :)

(ik heb de afronding van de hoeken hetzelfde gemaakt als Tony het heeft gedaan, mocht je de benodigde frezen hiervoor willen lenen, laat maar weten)
Weet je misschien hoeveel graden die hoeken zijn?

Wordt inderdaad een hele mooie luidspreker Hans!

Re: Mijn Orfeo

Geplaatst: wo 21 dec 2016, 23:56
door Kappa7
Ziet er al netjes uit Peter.
Daar ga je vast een hoop plezier van hebben.