Pagina 1 van 2
club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 15:44
door hannesie
Gisteren dan een avond gehad met Frank Vermeylen uit Antwerpen.
Deze man is de Europese vertegenwoordiger van MSB en en dan nog wel een paar mooie producten van wat dichterbij.
Je krijgt dan een verhaal te horen, op zich dan wel met een hoop humor, en hij krijgt het bij mij voor elkaar om op een gegeven moment het met hem eens te zijn, en de uitgave best een slimme is.
Tot dat ik vanochtend wakker werd en mij realiseerde dat het toch wel een hoop geld is.
En dan staat er een DAC van €115.000,-- te spelen.
Dan hebben we het nog niet over de Monoblokken, dus bij elkaar stond daar dus een grandioze set te draaien en iedereen had een "BIG SMILE" op zijn gezicht.
Het was een klapper van een avond, en iedereen ging met een lekker gevoel naar huis leek mij.
Ik had de man al een paar keer eerder ontmoet, dre weet er wel van, maar laatst in Brussel maar eens de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd of hij op 15 december nog wat te doen had.
Geregeld dus, en het resultaat ?

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 15:57
door Barry2001
Ha Hans,
Ik heb een demo op de X-Fi beluisterd van Frank Vermeylen, klonk niet verkeerd maar het was te rumoerig om het echt goed te kunnen beoordelen. Waar ik mij enorm aan stoorde was het geklik van de volume regelaar. Wellicht is dit een Rotary encoder en komt het geklik uit een speakertje (en kun je het dus uitzetten), maar tiktiktik elke keer als het volume wordt aangepast, hoe bedenkt iemand het

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:10
door Pjotr
Dat is de moderne tijd joh. Sinds iedereen "swiperd", oh nee, zijn telefoon de hele dag afveegt, weet met zonder geklik niet meer wat men doet.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:11
door hannesie
Ik heb de RelaiXed pre, was voor mij de herkenning

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:12
door ds23man
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:31
door knuisje
Vanaf morgen bied ik mijn dac aan van €105 voor slechts €105000. Op een logaritmische schaal valt het verschil best mee

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 16:37
door ds23man
Bij Mola Mola mogen ze ook wel eens naar hun prijsstelling kijken. Veel te goedkoop, kan niets zijn.....
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 20:23
door Jan Geert
Pjotr schreef:Dat is de moderne tijd joh. Sinds iedereen "swiperd", oh nee, zijn telefoon de hele dag afveegt, weet met zonder geklik niet meer wat men doet.
is een beetje die elektrische BMW met een speaker die Vroooaaaarhh doet. Aan te passen naar smaak.
serieus......
en een dac van 105k... waar krijg je dat aan uitgegeven? of hebben ze de chipset discreet nagebouwd for the heck of it? Daar begint het pas mee als je op dat soort consumenten prijsstelling mikt.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 21:12
door ray5150
hannesie schreef:
En dan staat er een DAC van €115.000,-- te spelen.
Ik ben rijk, vond gisteren in een bakje in de schuur nog een PCM1795.

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 21:14
door ds23man
Ach, je bouwt een dacje voor 1000 euro aan productiekosten ( duur kastje) en er hoeven maar een paar gekken erin te trappen, kassa!
Kwestie van verdienmodel.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 21:41
door SSassen
Mja, gekkigheid en totaal buiten proportie. Een dergelijk bedrag kan eenvoudigweg niet in verhouding zijn met hetgeen er in 't kastje zit, zelfs al is 't allemaal 24K verguld.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: vr 16 dec 2016, 23:43
door hannesie
Tja, over de prijs hebben we het niet teveel gehad, niet echt op deze wijze.
Wel met de grap dat de DAC aan het eind van de avond verloot zou worden, maar we werden het niet eens over de prijs van de loten.
Voor de rest, alle dingen worden in huis gefabriceerd, alleen de anodisering is dan wel uitbesteed i.v.m. zware milieu eisen in Californië.
Alleen al 2 dagen werk op de CNC frees om te starten met der behuizing van de DAC en de powermodule.
Daarnaast, hij meet ook niet slecht.
en de modules kun je ook heel makkelijk plaatsen en/of verplaatsen, de USB ingang moest even naar de andere kant i.v.m. de kabel lengte, en dan is de ingang die het dichts bij de uitgang zit is dan de eerste ingang automatisch.
Het ding zit heel erg vernuftig in elkaar, ook de firmware en en andere opties zijn wel erg goed lopend, en dat mag je verwachten van zo een product en prijs, minimaal is de opzet ook niet, en je kunt altijd een
2ehandsje pakken.
Aan de binnenzijde ziet het er wel netjes uit.
Uiteindelijk zie je dit wel, maar wij luisterden naar de muziek.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 11:53
door hannesie
Ik kwam op
facebook nog dit soort foto's tegen, speciaal voor Ray............

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 11:58
door Pjotr
hannesie schreef:
Alleen al 2 dagen werk op de CNC frees om te starten met der behuizing van de DAC en de powermodule.
2 dagen? Staat daar zeker zo'n stoned Californische hippie dat met de hand te doen?
Volgens mij is dit een grap van e.o.a. wierdo met veel te veel geld om te bezien hoeveel overbodigs we erin kunnen proppen.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:01
door ds23man
En al staat een machine 2 dagen te vrezen, qua productiekosten zie ik nog geen rechtvaardiging voor de vraagprijs.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:14
door hannesie
Grappig is het dat jullie het alleen maar over de prijs hebben, en niet hoe het in elkaar zit.
Modulaire opbouw e.d. die meting, voor zover bekend bij mij, is wel een heel heftige aan de positieve kant.
Wat ze bij Rolls & Royce met het zwarte logo uit Groot Brittannië er voor service pakket er aan hangen is mij ook niet bekend.
Ze zullen ook nooit voor mij gemaakt worden.
Ik heb ooit wel eens een Rolls van dicht bij bekeken, maar niet in gereden.
Bij de MSB heb ik nu al wel eens kunnen luisteren.

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:22
door Pjotr
Ach hier nog zo eentje maar dan gewoon in een blikken kassie:
http://positive-feedback.com/reviews/ha ... cd-player/
Da's alleen nog maar een loopwerkje, moeten nog wel DAC's bij.
@Hans. Er wordt wel degelijk gekeken hoe het in elkaar steekt: Soort van Saturnus raket om even een halfje gesneden bruin bij de bakker te halen. Dat daar een navenant prijskaartje aan hangt preekt voor zich. Als je naar de overige prijzen bij MSB gaat kijken aan bijbehorende frutsels is dat zelfs professioneel zwaar over de top:
http://www.msbtechnology.com/ Dit wordt alleen verkocht als bling bling aan degenen dat nodig hebben: Om de psychologische waarde, niet om de technische.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:23
door ds23man
-190db ruisvloer is aardig knap als je bedenkt waar de ruisvloer van de analoge elektronica ligt.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:26
door Jag
Nou is maat houden ook niet echt mijn kern kwaliteit

, en kan ik derhalve fanatisme zeker waarderen. Maar dat esoterische haai end gedoe maakt echt volledig kortsluiting in mijn hoofd, ik snap niet wat daar de aantrekkingskracht van is. Ik zie dit meer als een soort sieraden, dan als serieuze audio, dit dient een ander doel. Daar moet je als fabrikant dan denk ik ook eerlijk over zijn.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:29
door ds23man
Dit is ook knap:
http://www.msbtechnology.com/amplifiers ... fications/
Een monoblock met een dempingsfactor van 80 voor 40.000 dollar. En ze mogen voor dat geld toch wat meer spec's geven.
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:32
door hannesie
@ Peter, ik heb ook geen Rolls nodig om boodschappen te doen, en al helemaal geen Lamborghini, daar past de boodschappen tas niet in.
Zelfs de golftas geeft al problemen.
Het is gewoon omdat het wel eens leuk is zo iets te horen en te zien, en zoals Barry al aangaf, ook op de X-Fi is het dan teveel omgevings ruis, en de mannen van de club zaten allemaal met de ogen dicht te luisteren, dat scheelt.
We hebben het een keer echt beleeft naar een top set te luisteren, en dat was bereleuk.

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 12:52
door Pjotr
Oh ja zeker, tuurlijk is dat leuk om een keertje mee te maken. Maar dat is wel erg veel bling bling. Technisch is dit gewoon geen hoogstandje. Meer een ambachtelijke verzameling van dure elektronica componenten. Maakte het nou ook meer muziek?
Het verschil met een RR is dan wel dat in een RR (bijna) alles een rationele functie heeft en er daar naar ook een reëel prijskaartje aan hangt. Dat kun je van die esoterische High End gewoon niet meer zeggen. Daar is de prijs meer gegeven door wat de gek er voor geeft (of de fabrikant binnen slepen kan).
Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 13:38
door ray5150
hannesie schreef:Ik kwam op
facebook nog dit soort foto's tegen, speciaal voor Ray............

Ik heb geen vleesboek....

en dat gaat er niet komen ook....

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 13:41
door hannesie
Ik ook niet,

maar ik dacht het dus verkeerd.

Re: club/muziek avonden met een gedenkwaardige opzet
Geplaatst: za 17 dec 2016, 13:42
door ray5150
Pjotr schreef:
Het verschil met een RR is dan wel dat in een RR (bijna) alles een rationele functie heeft en er daar naar ook een reëel prijskaartje aan hangt. Dat kun je van die esoterische High End gewoon niet meer zeggen. Daar is de prijs meer gegeven door wat de gek er voor geeft (of de fabrikant binnen slepen kan).
En, met een RR kun je over 100 jaar nog een ritje maken (ervan uitgaande dat er dan nog benzine is), over een jaar of 20 is die dac behoorlijk zwaar verouderd...