Bipolair vervangen met wat?
Geplaatst: ma 12 dec 2016, 19:24
Hallo allemaal,
Ik ben voor een vriend een oud setje speakers aan het opknappen, nieuw kastje e.d maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om de condensatoren in het filter te vervangen nu ik toch bezig ben. De speakers zijn toch zeker 30+ jaar oud. De condensatoren die er in zitten zijn Bipolair, met waardes van 47uf 4,7uf en 3.3uf. Ik lees her en der dat het nut heeft om MKP of MKT condensatoren in een filter te gebruiken. Kan ik die zomaar gebruiken of is er een reden dat er in het filter gebruik gemaakt wordt van Bipolair?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben voor een vriend een oud setje speakers aan het opknappen, nieuw kastje e.d maar ik denk dat het ook geen kwaad kan om de condensatoren in het filter te vervangen nu ik toch bezig ben. De speakers zijn toch zeker 30+ jaar oud. De condensatoren die er in zitten zijn Bipolair, met waardes van 47uf 4,7uf en 3.3uf. Ik lees her en der dat het nut heeft om MKP of MKT condensatoren in een filter te gebruiken. Kan ik die zomaar gebruiken of is er een reden dat er in het filter gebruik gemaakt wordt van Bipolair?
Alvast bedankt voor de hulp!