Pagina 1 van 1

Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 11:37
door Easygoingmartin
heb al een hele poos een 10.2 setup gebouwd en aangesloten en dergelijke. om de 2 subwoofers van een beetje vermogen te voorzien gebruik ik tot heden een 2x 125w RMS 8 ohm PA versterker. alleen deze bevat ventilatoren..

Nu ben ik op zoek naar een fan-loze versterker voor de subs. (2x visaton w300s 150w RMS). Ik was eigenlijk op zoek naar een plaatversterker van ongeveer 300w, maar ik vind de prijzen behoorlijk.. 330,- voor een versterker die enkel het signaal hoeft te versterken en nieteens hoeft te filteren, dit is al geregeld.

zijn er andere opties qua versterkers? ik wil wel rond de 150w rms 8 ohm gaan zitten per sub.

alvast bedankt!

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 12:44
door Henkjan
een Hypex UcD180?

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 13:32
door Easygoingmartin
hmm goeie. dat is alleen wel 4 ohm. dan zou de UcD700 beter zijn, denk ik? alleen heb ik dan 300w units met een 350w versterker.. dat wordt de volume in de gaten houden ;)

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 13:49
door Henkjan
ah, een mono versterker voor de 2 woofers. UcD400 kan dan toch ook?

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 21:44
door Easygoingmartin
dat is dan op 4 ohm 200w, terwijl de woofers bij elkaar 300w aan kunnen :D

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 22:23
door Ouwebok
200 of 300 W.. scheelt ongeveer slechts +- 2 dB..?

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 22:32
door Easygoingmartin
scheelt dat zo weinig? hmm

Re: Subwoofer versterker na de receiver

Geplaatst: zo 04 dec 2016, 23:50
door Ouwebok
Mischien is dit wat voor je? http://www.licht-en-geluid.com/wiki/db-spl-watt.html geeft een redelijke uitleg over Watts vs. dB.
Verder zou ik aanbevelen om niet te veel naar de Watts te kijken maar meer naar de kwaliteit van de versterker... succes!