Pagina 1 van 10

TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 18:25
door ds23man
Wat zal ik eens kopen....

Ik neig naar dit:

https://tweakers.net/pricewatch/493355/ ... ificaties/

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 18:28
door Henkjan
wow, t forum in 50" lezen :lol:

wat is je kijkafstand? ik zou bij niet te ver toch wel een curved overwegen

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 18:34
door ds23man
Kijkafstand 4 meter.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 19:38
door ds23man
En besteld, morgen binnen. Daar heb ik geen 6 pagina's voor nodig. :lol: :lol: :lol:

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:11
door Barry2001
In de categorie 'vraag het dan niet!' 8-[

Als ik nu een nwe tv zou kopen zou dit zeker oled zijn.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:28
door Pjotr
Barry2001 schreef:
In de categorie 'vraag het dan niet!' 8-[

Als ik nu een nwe tv zou kopen zou dit zeker oled zijn.
Is daar al duidelijk van hoe betrouwbaar dat is en hoe lang dat mee gaat? Van gewone side light led LCD verloopt de kleur na een jaar al behoorlijk.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:33
door Barry2001
Betrouwbaarheid zal de tijd moeten uitwijzen. Wel is een veel groter contrast mogelijk dan bij lcd of led, grotere kijkhoek, en een persoonlijke ergenis (heb een lcd op de slaapkamer die me tegenvalt in beeld) zwart is zwart en geen grijs.
Ze zijn betaalbaar nu, niet goedkoop, maar ik zou er persoonlijk wel voor gaan als er toch wat nieuws moet komen.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:33
door SSassen
Ik ben ook op zoek, maar minimaal 80", kleiner vind ik niet de moeite waard.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:34
door Barry2001
Minimaal 80". Wat zoek je, een tv?

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:40
door ds23man
Barry2001 schreef:
Betrouwbaarheid zal de tijd moeten uitwijzen. Wel is een veel groter contrast mogelijk dan bij lcd of led, grotere kijkhoek, en een persoonlijke ergenis (heb een lcd op de slaapkamer die me tegenvalt in beeld) zwart is zwart en geen grijs.
Ze zijn betaalbaar nu, niet goedkoop, maar ik zou er persoonlijk wel voor gaan als er toch wat nieuws moet komen.
Dat Oled verhaal hoor ik nou al sinds dat de eerste Plasma's op de markt kwamen ( 2000?? :think: :think: ) 16 jaar verder en nog niet doorgebroken in groot formaat.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:41
door ds23man
SSassen schreef:
Ik ben ook op zoek, maar minimaal 80", kleiner vind ik niet de moeite waard.
pee.jpg

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:45
door ray5150
SSassen schreef:
Ik ben ook op zoek, maar minimaal 80", kleiner vind ik niet de moeite waard.
http://www.tlc.com/tv-shows/my-giant-life/ :mrgreen:

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:47
door SSassen
Barry2001 schreef:
Minimaal 80". Wat zoek je, een tv?
Ja, ben dat kleine scherm inmiddels zat, heb er nu de ruimte voor in m'n huiskamer, dus minimaal 80", liefst OLED, of anders LCD met local dimming en 4K met HDR.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:47
door Barry2001
ds23man schreef:
Barry2001 schreef:
Betrouwbaarheid zal de tijd moeten uitwijzen. Wel is een veel groter contrast mogelijk dan bij lcd of led, grotere kijkhoek, en een persoonlijke ergenis (heb een lcd op de slaapkamer die me tegenvalt in beeld) zwart is zwart en geen grijs.
Ze zijn betaalbaar nu, niet goedkoop, maar ik zou er persoonlijk wel voor gaan als er toch wat nieuws moet komen.
Dat Oled verhaal hoor ik nou al sinds dat de eerste Plasma's op de markt kwamen ( 2000?? :think: :think: ) 16 jaar verder en nog niet doorgebroken in groot formaat.
Duidelijk verhaal van niet georienteerd dus.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:50
door ds23man
Barry2001 schreef:
ds23man schreef:
Barry2001 schreef:
Betrouwbaarheid zal de tijd moeten uitwijzen. Wel is een veel groter contrast mogelijk dan bij lcd of led, grotere kijkhoek, en een persoonlijke ergenis (heb een lcd op de slaapkamer die me tegenvalt in beeld) zwart is zwart en geen grijs.
Ze zijn betaalbaar nu, niet goedkoop, maar ik zou er persoonlijk wel voor gaan als er toch wat nieuws moet komen.
Dat Oled verhaal hoor ik nou al sinds dat de eerste Plasma's op de markt kwamen ( 2000?? :think: :think: ) 16 jaar verder en nog niet doorgebroken in groot formaat.
Duidelijk verhaal van niet georienteerd dus.
Zolang 99,9% van de verkochte tv's lcd is, is het wat mij betreft niet doorgebroken.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:52
door Barry2001
Oh je hebt verkoopcijfer paraat, dan zou ik daar zeker op afgaan ja :yeah:

Oled 55" is goed betaalbaar en zoveel beter dan lcd. Betrouwbaarheid moet zich nog bewijzen, dat wel.

Toen jij 12 jaar geleden plasma kocht was dat toch ook een nieuwe techniek of niet?

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:57
door SSassen
LCD met local dimming en HDR komt al aardig in de buurt van OLED overigens, maar plasma en OLED zijn wat contrast en zwartwaardes betreft toch superieur.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 20:59
door ds23man
Kuch,kuch kuch. Betaalbaar?

http://www.plattetv.nl/categorie/oled-t ... Gwod1E0EAQ

En dan hebben we het alleen nog maar over consumer modellen. Mijn Pani uit de Pro serie koste destijds 2400 euro.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:01
door SSassen
ds23man schreef:
Kuch,kuch kuch. Betaalbaar?
Ik zat dan eerder te kijken naar deze Gerhard, kostprijs vind ik niet interessant.

http://www.televisies.nl/lg/oled77g6v/

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:02
door Henkjan
SSassen schreef:
ds23man schreef:
Kuch,kuch kuch. Betaalbaar?
Ik zat dan eerder te kijken naar deze Gerhard, kostprijs vind ik niet interessant.

http://www.televisies.nl/lg/oled77g6v/
die is maar 78"

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:04
door SSassen
Henkjan schreef:
SSassen schreef:
ds23man schreef:
Kuch,kuch kuch. Betaalbaar?
Ik zat dan eerder te kijken naar deze Gerhard, kostprijs vind ik niet interessant.

http://www.televisies.nl/lg/oled77g6v/
die is maar 78"
Ja, ik weet 't, komt net 2 inch tekort :/

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:05
door Barry2001
ds23man schreef:
Kuch,kuch kuch. Betaalbaar?

http://www.plattetv.nl/categorie/oled-t ... Gwod1E0EAQ

En dan hebben we het alleen nog maar over consumer modellen. Mijn Pani uit de Pro serie koste destijds 2400 euro.
Ja pcies. Voor dat geld heb je nu een 55" oled. De cirkel is weer rond :mrgreen:

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:07
door Henkjan
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:10
door Pjotr
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Is niet eens 3D. Dat wil je op dat formaat toch minimaal.

Re: TV

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 21:11
door SSassen
Henkjan schreef:
gewone LED 78" heb je voor een kwart van de prijs... en die is tenminste curved
http://www.televisies.nl/samsung/ue78ku6500/
Curved wil ik zowieso niet, da's marketing onzin van Samsung.