Pagina 1 van 2

Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 9:40
door Crumpler512
Hallo allemaal,

Ik weet een setje Sony SS B3 ES luidsprekers te koop staan.
Wat is een goede 2dehandse prijs hier voor? Ik kan ze ophalen voor €80.

Ik ben opzoek naar een degelijk setje luidsprekers, moet vooral deftig en betrouwbaar zijn.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 10:00
door beijert
Je kan ze er niet voor maken in ieder geval.

Volgens mij gebouwd door Canton. Units lijken mij Seas en Vifa, wat ze vaker gebruiken. Of dat ook de zelfde kwaliteit is die je bij zelfbouw treft weet ik niet naar het voldoet alleszins.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 10:24
door SARK
Ik heb geen ervaring met deze kasten maar als ze onbeschadigd zijn dan kun je ze volgens mij gewoon aanschaffen, het lijken mij nette units en redelijk waardevast. Als ze niet bevallen dan kun je ze gewoon weer te koop zetten, op deze manier hebben al een aantal kasten mbij mij gelogeerd ... de een wat langer dan de andere en enkele heb ik in de kelder opgesloten (die komen nooit meer weg :twisted: ).

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 10:50
door Crumpler512
Gaat over originele kastjes trouwens! ;-)

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 11:49
door SARK
Waarom meld je dat :-s

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: do 01 dec 2016, 18:39
door ray5150
Jammer, ik dacht even dat je die met die vierkante en platte woofers bedoelde.
http://www.thevintageknob.org/sony-APM-22ES.html

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 0:34
door Crumpler512

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 11:47
door Pjotr
Da's toch spul wat je voor tussen de €10 en €25 bij de kringloop ziet staan. €80 lijkt mij wat veel gevraagd. Of is dat voor alle 4?

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 17:24
door ray5150
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 19:08
door pappaleo
ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Nee, dat hoogstwaarschijnlijk de TS uit België afkomstig is.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 19:17
door dre
Het zijn wel prima speakers met Seas units trouwens.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 22:07
door Shadow
ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialect :rofl:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 22:10
door SSassen
Shadow schreef:
ray5150 schreef:
Wat moet ik trouwens onder het woord deftig in de OP verstaan ?
Dat ze bij een oude Freule of Baron vandaan komen ? :-s
Ik werk in Zeeuws Vlaanderen, ook nog es met een paar Belgen samen, ik praat na m'n werk het eerste half uur nog gedeeltelijk Gents dialect :rofl:
En tijdens 't avondeten zegt de vrouw/vriendin dan enigzins geirriteerd 'praat 'ns normaal Joram!' :D

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: vr 02 dec 2016, 22:31
door Shadow
Nee die kan er wel om lachen :wink:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 06 dec 2016, 10:33
door Crumpler512
Maar dus geen rommel en goedklinkend setje speakers voor een 2dehandse prijs van €80?

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 12:16
door Crumpler512
Ondertussen heb ik deze speakers enkele jaren, heel
Blij van hun sound. Ik zoek eigenlijk een setje die hetzelfde klinkt alleen mogen deze compacter zijn (ik weet natuurlijk ook wel dat het laag dan iets minder groot zal klinken).
Iemand tips?

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 12:56
door Shadow
Deze;

viewtopic.php?t=29691

of deze bouwen;

viewtopic.php?f=3&t=29792

Ik heb ze allebei gehoord en je gelooft niet hoe goed laag er uit zo'n lucifer doosje kan komen!
De 2e suggestie zijn de drivers van leverbaar, voor de eerste moet je een setje Mission M30 op de kop tikken en slopen, tweeter weggooien, woofer recyclen.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:07
door Olaf Analogue
Zijn dit niet de woofertjes van de betreffende Mission luidsprekertjes?

https://www.hifilager.de/1-stueck-missi ... 6295_10389

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:15
door pappaleo
Nee, die zijn veel groter.
Niet dus. Het typenummer is anders. Ik dacht eerst dat het de cp168 was.

Het lijkt er dus wel heel erg op.

Edit:
CP104/M3
CP104/M3
Ik ken ze onder het typenummer CP104/M3,
Maar de tekst CP23 - 014 is er ook op te vinden.

Dit zijn dus inderdaad de juiste exemplaren.
Dat ze nog te koop zijn :yeah:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:36
door Olaf Analogue
Dat "CP23-014" staat bij PappaLeo ook op de magneet, vandaar dat ik het idee kreeg dat het ze zijn.
Screenshot_20231114-133502_Opera (1).jpg

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:42
door pappaleo
Ja, dat had ik inmiddels ook ontdekt :mrgreen:

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:44
door Olaf Analogue
Leuk voor een zelfbouw projectje dus.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 13:52
door ray5150
Een nette prijs ook.
Heb toen gevraagd aan de importeur van Mission, waren iets van 40 euro ex btw en vervoer.

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 15:51
door Pjotr
Daar koop je een moderne Dayton RS100x voor... Paaskuiken onderdelen horen betrokken te worden uit de kringloop!

Re: Ervaring Sony SS B3 luidsprekers

Geplaatst: di 14 nov 2023, 16:55
door ray5150
Nou ja, de eerste exemplaren had Leo gebouwd met nieuwe woofertjes, die waren toen nog gewoon leverbaar voor een euro of 15 het stuk.
Als ik het me goed herinner.