Pagina 1 van 6

Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:18
door ds23man
Nieuw projectje naar aanleiding van:

http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=3&t=24015

Inmiddels 4 van deze besteld:

https://www.reckhorn.net/pages/speakers ... peaker.php

Ata:

Alphen 2016.

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:32
door John P
Als je nu een fantomas kitje voor je Ds besteld, dan stelt de afstand naar Alphen ook niets meer voor.

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:36
door Pjotr
Oh gelukkig, het gaat geen Bloomlijm heten :lol:

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:41
door ds23man
Met bloomlijm blijft het geluid weer in je speakers hangen. :lol:

Wordt gewoon een klein, gesloten kastje gezien de parameters. Laag ondersteuning met een sub dus.

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:45
door Pjotr
Vind de naam wel goed gekozen al zou Fantomaskerade hier ook wel passen :D

Overigens Richard, doe mij toch maar de originele filemuziek:


Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 22:52
door ds23man
Richard? :think: :think:

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 23:09
door hannesie
En met die Fantomas dan Fantoom muziek afspelen, wel even opletten of je wel de juiste compressie in stelt met die fantoommuziek. :yeah:

Re: Fantomas

Geplaatst: wo 17 aug 2016, 23:15
door Pjotr
ds23man schreef:
Richard? :think: :think:
What's in a name? Nou vooruit John dan.

Heb Fantomas met die vliegende DS nog eens opgezocht maar het blijft een flutverhaaltje wat nergens naar toe gaat.

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 0:45
door beijert
https://www.aluminiumopmaat.nl/aluminiu ... -rond.html

Mooie buis, in de 200mm past de korf precies.

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 1:54
door bas focal m180
Erg leuk initiatief Gerhard :goeie: :rock:

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 10:51
door John P
Pjotr schreef:
... Heb Fantomas met die vliegende DS nog eens opgezocht maar het blijft een flutverhaaltje wat nergens naar toe gaat.
Toen ik vijf was, was ik het absoluut niet met jou eens. Tegenwoordig ben ik wat verwend door de special effects mensen uit Hollywood.

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 11:55
door toetertje
Ik vind dat ze daar bij reckhorn best leuke dingetjes hebben. Ze hebben ook 16 cm woofertjes
voor 3 tientjes. Iemand die al eens geprobeerd? Ze zien er best wel serieus uit.

Maar, lijkt mij een leuk project en ga ik volgen. Je hebt er 4 besteld, komen er dan 2 per kant?
En ben je dan niet het effect van point source kwijt?

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 12:18
door ds23man
Even opletten Toetertje, het gaat om een kopie van dit:

http://www.bloomline.com/?page_id=53

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 12:27
door toetertje
Aha juist, Zag net dat het idee in een ander topic ontstaan is. En die had ik niet gelezen.
Maar ik ben benieuwd hoe het uit gaat pakken. Ik loop zelf ook nog steeds met het idee
eens iets met een coaxiaal of een breedbander te gaan doen.

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 12:38
door ds23man
Ze zijn al opgestuurd, met een beetje mazzel morgen binnen. :D

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 12:41
door Pjotr
John P schreef:
Pjotr schreef:
... Heb Fantomas met die vliegende DS nog eens opgezocht maar het blijft een flutverhaaltje wat nergens naar toe gaat.
Toen ik vijf was, was ik het absoluut niet met jou eens. Tegenwoordig ben ik wat verwend door de special effects mensen uit Hollywood.
Ik ook niet! :lol: (Al was ik 12 toen ik hem voor het eerst zag denk ik).

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 12:45
door Pjotr
ds23man schreef:
Even opletten Toetertje, het gaat om een kopie van dit:

http://www.bloomline.com/?page_id=53
Leuke speaker standaards ook. Al heb je bij BAX wel 50 standaards voor dat geld :D

Ben heel benieuwd Gerhard wat hier uit gaat komen. Het lijkt erop als ik de beschikbare literatuur volg, dat de kwaliteit van de speakers er niet zo toe doet voor het beoogde effect.

Re: Fantomas

Geplaatst: do 18 aug 2016, 16:35
door ds23man
Hier meetgegevens van het voorgaande type Reckhorn ( de C190).

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9880,d.bGg

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 2:35
door bas focal m180
toetertje schreef:
Ik vind dat ze daar bij reckhorn best leuke dingetjes hebben. Ze hebben ook 16 cm woofertjes
voor 3 tientjes. Iemand die al eens geprobeerd? Ze zien er best wel serieus uit.
Klopt zijn erg leuke en goedkope woofertjes.
Ik twijfel al een tijdje om ze te proberen in de hoedenplank als subjes.
De originelen goedkopen speakertjes geven al een leuk laag, maar net niet luid genoeg.

De coaxen die DS heeft besteld meten op een aantal punten niet echt mooi, liear zijn ze echt niet, kippel test geeft een heel raar resultaat, maar ik ben reuze benieuwd hoe ze klinken.

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 6:58
door ds23man
Vandaag komen ze binnen! :D

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 11:27
door toetertje
ds23man schreef:
Vandaag komen ze binnen! :D
Oh, dan red je het makkelijk voor beetsterzwaag. :mrgreen:

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 11:30
door ds23man
En binnen:
_DSC1697.JPG
_DSC1698.JPG
_DSC1699.JPG
Nou nog PVC pijp scoren.

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 11:36
door toetertje
Zo, per snelkoerier? Hier komt de post pas na 18.00u.

Maar, wat zijn ze mooi. Hoeveel liter hebben ze eigenlijk nodig?

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 11:48
door ds23man
Per DPD, gisteren opgestuurd.

Ik prop ze in een pijp van 35 cm ( gesloten). Van het laag verwacht ik niet veel en zal ze met een sub ondersteunen.

Maar die dingen zijn echt mooi gemaakt en dat voor 99euro! :D Zelfs schroeven meegeleverd.

Re: Fantomas

Geplaatst: vr 19 aug 2016, 11:59
door dre
Ik ben benieuwd!