Aansluiten tweeters met/zonder filter
Geplaatst: di 09 aug 2016, 20:21
Hoi allemaal,
Aangezien de originele speakers van mijn Polo 9n 2002 begonnen te kraken, heb ik laatst een nieuw compo-setje gehaald: Audio System MX 165 Plus.
Het inbouwen van de deurspeakers is allemaal gelukt, echter twijfel ik nog hoe ik mijn tweeters moet aansluiten.
De deurspeakers hebben een dubbele min en een dubbele plus aansluiting, waarvan 1 gebruikt kan worden om de geluidskabel aan te sluiten, en volgens mij die andere om door te lussen naar de tweeters. In mijn Polo is dit echter niet mogelijk omdat er geen extra kabels kunnen worden getrokken in het doorvoerrubber van de deur naar het interieur.
Wel is het mogelijk de tweeters aan te sluiten op de originele tweeter bekabeling. Ik twijfel alleen of ik dit dan moet aansluiten met of zonder het zwarte kastje (volgens mij is dit de filter, zie foto's)? Daarnaast stond ook in de beschrijving van mij speakers dat je indien nodig de rode kabel kon doorknippen bij het filter.
Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar mijn ongetrainde oor kan niet echt herkennen wat nou het goede geluid is...
-Zonder filter: Moet bij mijn radio de hoge geluiden omlaag afstellen omdat de tweeters redelijk hard gaan naar mijn idee
-Met filter: Hoef niets af te stellen bij mijn radio, bass lijkt wel redelijk hard te gaan (wat op zich niet erg is
)
-Met filter (doorgeknipt rode draad): Weinig verschil
Hoe denken jullie dat het aangesloten moet worden? Ik weet niet zeker of de originele bekabeling ook al gefilterd wordt?
Aangezien de originele speakers van mijn Polo 9n 2002 begonnen te kraken, heb ik laatst een nieuw compo-setje gehaald: Audio System MX 165 Plus.
Het inbouwen van de deurspeakers is allemaal gelukt, echter twijfel ik nog hoe ik mijn tweeters moet aansluiten.
De deurspeakers hebben een dubbele min en een dubbele plus aansluiting, waarvan 1 gebruikt kan worden om de geluidskabel aan te sluiten, en volgens mij die andere om door te lussen naar de tweeters. In mijn Polo is dit echter niet mogelijk omdat er geen extra kabels kunnen worden getrokken in het doorvoerrubber van de deur naar het interieur.
Wel is het mogelijk de tweeters aan te sluiten op de originele tweeter bekabeling. Ik twijfel alleen of ik dit dan moet aansluiten met of zonder het zwarte kastje (volgens mij is dit de filter, zie foto's)? Daarnaast stond ook in de beschrijving van mij speakers dat je indien nodig de rode kabel kon doorknippen bij het filter.
Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar mijn ongetrainde oor kan niet echt herkennen wat nou het goede geluid is...
-Zonder filter: Moet bij mijn radio de hoge geluiden omlaag afstellen omdat de tweeters redelijk hard gaan naar mijn idee
-Met filter: Hoef niets af te stellen bij mijn radio, bass lijkt wel redelijk hard te gaan (wat op zich niet erg is
-Met filter (doorgeknipt rode draad): Weinig verschil
Hoe denken jullie dat het aangesloten moet worden? Ik weet niet zeker of de originele bekabeling ook al gefilterd wordt?