Pagina 1 van 1

Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:03
door MTX123
In een ander topic ben ik al een eind gevorderd met een muziek streamings systeempje dat ik in mijn tuinhuisje wil gaan gebruiken.
Nu horen daar uiteraard ook luidsprekers bij...
|n de huidige opzet gebruik ik 2 afgedankte pc speaker kastjes, uiteraard met een middelmatig geluid, met name gebrek aan lage tonen.
Nu zt ik in het prieel eens (letterlijk) naar het plafond te staren, en vroeg me af of in de open ruimtes tuseen de constructie balken wellicht nog iets te knutselen is. De beschikbare ruimtes zijn 7 x 7 x 54 cm.
Ik gooi ff een balletje op: is in een dergelijke krappe ruimnte uberhaupt iets mogelijk, wat qua geluidskwaliteit zich kan meten met de huidige pc speakers ? Doel is om een acceptabel, prettig klinkend achtergrond muziekje te kunnen spelen.
prieel_1.jpg
prieel_2.jpg

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:21
door b_force
Er is zat mogelijk op een niveau van zelfs een gemiddelde degelijke hifi speaker!
Kwestie van creativiteit. :)

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:22
door meanman64
Dan zou ik eens kijken voor een Monacor SPH-135C deze kan in een klein kastje een stevig basje neerzetten.

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:26
door Henkjan
zoiets?

Afbeelding

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:31
door MTX123
b_force schreef:
Er is zat mogelijk op een niveau van zelfs een gemiddelde degelijke hifi speaker!
Kwestie van creativiteit. :)
Heb je misschien een hint ?
Ik ken bijvoorbeeld dit topic rond de Visaton FRS8, maar dat gaat wel over een heel andere behuizing. Ik heb eigenlijk alleen maar een soort pijp ter beschikking.

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:33
door MTX123
Henkjan schreef:
zoiets?

Afbeelding
dat komt al aardig in de richting, tenminste, ik neem aan dat er geen grote holle ruimte achter die speakers zit (boven het plafond) ?
En ben ook benieuwd hoe dat dan klinkt, liefts ookmet minder speakers..

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 14:55
door MTX123
meanman64 schreef:
Dan zou ik eens kijken voor een Monacor SPH-135C deze kan in een klein kastje een stevig basje neerzetten.
Die speaker past niet in de gegeven ruimte (of ik moet de balken boven en onder voor de helft uitfrezen..
Bovendien is 75 euro per speaker niet de bedoeling, zit meer aan een paar tientjes te denken als budget.

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: di 02 aug 2016, 20:16
door Harrr
Je zou een setje autospeakers met passend diameter kunnen aankopen, nieuw of gebruikt. Vraagt verder geen enkele aanpassing.
Groet,

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 17:22
door MTX123
Zou ik in een dergelijke ruimte nog iets leuks kunnen doen met een FRS8 ?

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: wo 03 aug 2016, 19:42
door richard
Ik zou iets gebruiken wat tegen vocht kan. Met autospeakers ben je dan al een eind op weg.

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 19:52
door MTX123
OK, aan de reakties te lezen, moet ik het hier niet zoeken in de sfeer van basreflex back loaded transmissie lijn hoorn achtige constructies :lol:

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 20:00
door Henkjan
als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor :---)

Re: Challenge: Inbouw speakers in tuinhuisje

Geplaatst: vr 05 aug 2016, 21:07
door MTX123
Henkjan schreef:
als je dat in die kleine ruimte gepropt krijgt kan dat best wel hoor :---)
Ik heb inmiddels een softwarematige oplossing: equalizer op de Picoreplayer, om e.e.a. in z'n fatsoen te trekken..