Pagina 1 van 12

Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 9:28
door ds23man
Kennen we deze al?

https://roonlabs.com/index.html

Werkt samen met Tidal en elk hardwareplatorm wordt ondersteund incl RPi's. Zelfs voor Synoligy Nas is er een server Core.

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 9:42
door dre

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 9:58
door Kappa7
ds23man schreef:
Kennen we deze al?

https://roonlabs.com/index.html

Werkt samen met Tidal en elk hardwareplatorm wordt ondersteund incl RPi's. Zelfs voor Synoligy Nas is er een server Core.
Ja werkt erg mooi en is van de zelfde makers als sooloos.
Zit erg goed in elkaar maar vind ik behoorlijk stevig geprijsd.

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 10:02
door dre
Makers van Sooloos als ik het goed heb.

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 10:08
door Pjotr
Ohw jee, er is weer een nieuw virtueel "probleem" opgelost. Zal best wel werken, net als de rest. Wel een hoop marketing BS tegen flink wat (en m.i. buitensporig veel) cash geld zie ik.

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 10:25
door ds23man
Het bijhouden van de databases met artiesteninformatie kost ook geld. Van wat ik zo zie heb je alle beschikbare informatie van de artiest en muziek in 1 applicatie. Denk dat ik afscheid ga nemen van mijn Sonos en Qobuz. Tidal abo en Rpitje en gaan met die banaan!

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 10:39
door Zweitse
ds23man schreef:
Het bijhouden van de databases met artiesteninformatie kost ook geld. Van wat ik zo zie heb je alle beschikbare informatie van de artiest en muziek in 1 applicatie. Denk dat ik afscheid ga nemen van mijn Sonos en Qobuz. Tidal abo en Rpitje en gaan met die banaan!
Ik zou nog even wachten.
Tidal

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 11:26
door hsmeets

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 20:08
door Wowly
wist ervan, maar alles bij elkaar alleen voor de muziekliefhebber die er maandelijks een stevig bedragje tegenaan gooit.

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 20:34
door MarcoSQ
Toevallig twee weken terug even mee gespeeld, in een demoruimte hier in de buurt. Dat was puur streamen vanaf eigen server, géén Tidal oid.
Bediening(sgemak) is heerlijk, by far het fijnste wat ik in handen heb gehad.
Ook het aanvullen van metadata is erg uitgebreid, goed en leuk. Mijn eigen meegebrachte muziek zat er binnen no time, feilloos in. Met extra info die ik zelf niet eens bedacht zou hebben :).

Prijs is inderdaad wel errrg stevig... Maar ik denk dat er best een markt voor is, de 'ik wil gemak en geen gezeik'-gebruiker.
W.m.b. onderscheiden ze zich op dat vlak wel van de anderen. Kreeg er een beetje Apple achtig gevoel van. In deze context is dat positief ;-).

Vraag me nu wel af : wat gebeurt er als hun servers ooit uit de lucht gaan ? Kun je de applicatie dan gewoon nog gebruiken, maar zonder hun databasebeheer, of heb je dan dikke pech...?

Re: Roon

Geplaatst: zo 03 jul 2016, 20:41
door ds23man
Denk dat dan de volgende merken een probleem krijgen:

https://roonlabs.com/partners.html

Re: Roon

Geplaatst: ma 04 jul 2016, 1:33
door Dan
Seemless streamen met Tidal en Rpi is niet mogelijk. Ik gebruik Bubbles als server op mijn telefoon en het werkt goed maar nog lang niet perfect. Misschien heeft iemand een tip?

Re: Roon

Geplaatst: ma 04 jul 2016, 8:23
door ds23man
Framboos en een hifiberry digi+ besteld, kan ik testen met de free trail versie.

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 15:06
door ds23man
:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:

Als je de free trial wilt downloaden, moet je je credit card gegevens invullen.

Laat ik nou uit principe zo'n ding niet hebben! ](*,)

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 15:14
door hannesie
Principes......??

Met principes betaal je inderdaad geen rekeningen, is niets waard in/bij het bankwezen. :hide:

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 15:16
door ds23man
Gelukkig ben ik niet tegen pre-paid, dus maar even een pre-paid credit kaart aanvragen ( wat dus geen creditcard meer is).

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 16:27
door ds23man
Framboosje is nu als Roonbridge geinstalleerd. Nu wachten op die domme kaart voordat ik verder kan.

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 16:40
door hsmeets
ds23man schreef:
Gelukkig ben ik niet tegen pre-paid, dus maar even een pre-paid credit kaart aanvragen ( wat dus geen creditcard meer is).
...en dan ontdekken dat ze die p-card niet lusten, gewoon uit principe of omdat er niet minimaal het bedrag voor 1 jaar gebruik op staat.....

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 16:44
door ds23man
Dat lijkt me sterk, ze kunnen niet van te voren zien wat het credietmaximum is. Zou niet best zijn........

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 17:01
door Barry2001
Je creditcard gegevens invullen bij een free trial, dat is juist iets waar je principieel op tegen moet zijn! Vage club.

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 17:08
door ds23man
Op het Roon forum:

I replied to you over at the Computer Audiophile Forums, but I'll paste my answer here as well, for others to see in the future.


Due to license agreements with our data partners, this is unfortunately a requirement of our trials. Believe me, I hate it as much as you do. We get a lot fewer signups that we would without the credit card requirement, and our application really must be seen and used, to fall in love with it!

We would like to renegotiate these contracts, but being a startup, we have no power here. We are hoping that in 1 year, we can renew this on better terms, when we can prove we are a legit and viable company that isn't giving away data for free. Until then, I have to ask you trust us for 2 weeks, and if you do cancel in that time period, we will throw away all your data.

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 17:15
door Barry2001
ds23man schreef:
Op het Roon forum:
Until then, I have to ask you trust us for 2 weeks, and if you do cancel in that time period, we will throw away all your data.
:rofl: :rofl:

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 20:26
door hannesie
Ik zou dan wel een heel behoorlijke backup maken voordat ik het opzeg.
;-)

Re: Roon

Geplaatst: di 05 jul 2016, 20:30
door ds23man
:lagge: :lagge: :lagge: :lagge:

Re: Roon

Geplaatst: wo 06 jul 2016, 10:23
door b_force
Er zijn ook opensource platforms die artiesten databases bij houden!
Op mijn kodi/xbmc gaat dat heel mooi.

Ik vind het heel veel geld voor een beetje muziek en hippe looks.
Genoeg alternatieven