Pagina 1 van 1

Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: do 02 jun 2016, 15:19
door Speakerkits
Nieuwsbrief Speakerkits juni 2016

Special met onze werkplaats
Nieuwsbrief Speakerkits juni 2016.pdf
(2.09 MiB) 324 keer gedownload

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: do 02 jun 2016, 17:18
door ray5150
Leuk initiatief ! :goedzo:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: do 02 jun 2016, 21:05
door bas focal m180
Zal straks eens rustig lezen.

Eerste wat ik zo even las, de mid speelt 300 hz tot 5 khz ?

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 9:57
door Speakerkits
Beste Bas..........welke mid ??

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 10:46
door pappaleo
Speakerkits schreef:
Beste Bas..........welke mid ??
Ik denk dat Bas doelt op deze passage:
SpeakerKits.jpg

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: vr 03 jun 2016, 11:45
door Speakerkits
Beste Bas,

Ik begrijp wat je bedoeld,......het is maar hoe je het interpreteer feitelijk ligt het overnamepunt lager, maar daarna moet de mid nog een octaaf meespelen met het hoog, en het hoog nog een octaaf lager onder het overname punt, als je daar allemaal rekening mee hou, en ook met de natuurlijke afval van de drivers, dan wordt er ook geen standaard 12 db butterw of LR filter gebruikt, maar wordt er gekeken naar de akoestische respons, fase en groep looptijd.

Best lastig met een 3-weg systeem, in enkele 2-weg systemen filteren we veel hoger om de fase draaiing buiten het stemmen gebied te houden, dat vraagt dan wel om een mid/laag driver die dat kan, en dat zijn er niet veel.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: za 24 sep 2016, 23:01
door Shadow
Ik weet niet hoe veel tijd je over hebt als je 1 dag in de week open bent, maar het zou POTDIKKE wel leuk zijn als ik op je website duidelijk kan zien hoeveel iets kost, wat de specs zijn, wat het presteert enz enz. Nu is het een en al vage zooi en mooie foto's zonder ziel...ik ben een hollander en wil graag van te voren alles weten, anders kom ik niet eens langs...

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 18:39
door Rizzo
Die staan op de site.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 18:50
door ray5150
Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.

Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 25 sep 2016, 23:04
door Shadow
ray5150 schreef:
Bij iedere luidspreker staat een PDF met specificaties en prijzen.

Beantwooorden van emails en telefoontjes, inkoop, boekhouding, R&D, luidsprekers bouwen, winkel runnen. enz...
Het lijkt me dat de beste man het al druk genoeg heeft.
Als ik met de laptop kijk wel idd (op de Nassac na dan) da's gek, mijn excuses :think:
Binnenkort maar es langs dan :beer:

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: vr 18 nov 2016, 16:18
door hannesie
@ Shadow.

Binnenkort hebben ze speciaal voor jou de 2 luisterdagen gepland. :lol:
sk.JPG
De nieuwsbrief die is net te groot.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: za 26 nov 2016, 22:17
door hannesie
Deze week alvast eens geluisterd naar de top band tweeters. :kwijl:
Wel even een andere opzet, kost alleen wel een behoorlijk stukje van mijn inkomen.

En ik maar denken dat ik in het hoog niet meer zo veel hoor. :oops:
4pI.JPG

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: za 26 nov 2016, 23:24
door toetertje
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 0:14
door hannesie
toetertje schreef:
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.

Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet. :lol: , en dan ook wel financieel, maar daar ging het mij niet om.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 0:16
door SSassen
@Hans,

Ik stel voor om een goedkope tweeter als backfiring tweeter te monteren bij je huidige luidsprekers en dan nog eens kritisch te luisteren, ik weet bijna wel zeker dat 90% van hetgeen jij als anders ervaart veroorzaakt wordt door het rondstraalgedrag.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 0:37
door hannesie
Dat zou zomaar kunnen, ik had het alleen nog nooit zo ervaren, ik heb nu een magnetostaatje (Visaton RHT 14 S) die op 5000 Hz zijn best gaat doen.

En dan ook nog maar alleen naar voren, dus dat is al wat anders, als ik mogelijk een B&G Neo er aan de achterzijde schuin omhoog zou monteren, en dan met een 6 dB filtertje vanaf 10.000 Hz, zou zomaar kunnen.

Re: Nieuwsbrieven Speakerkits

Geplaatst: zo 27 nov 2016, 10:55
door Pjotr
hannesie schreef:
toetertje schreef:
Ik zag toevallig zo'n setje supertweeters op markplaats staan. Ik geloof voor 2000 euro.
Ze kosten formeel zo een € 1270 p/st., maar waar het mij om ging,( ik kwam zomaar even langs), dat ik een partij meer ruimteli8jkheid ervoer, en ik begreep dat die dingen pas bij 10.000 Hz pas wat gaan doen.

Ik heb die luidspreker al wel meer gehoord, maar dit was wel een letterlijk tandje meer bij gezet. :lol: , en dan ook wel financieel, maar daar ging het mij niet om.
Die dingen hebben antiquarische waarde, bestaan echt al heel lang... :mrgreen: Ze klinken i.d.d. geweldig en dat is slechts deels om hun afstraalgedrag. En zeker met jouw CA's haal je er ook het onderste uit.