3.5mm jack audio kabel pakt niet goed op MIC IN.
Geplaatst: ma 30 mei 2016, 21:57
Hallo allemaal,
Mijn naam is Danny en na lang zoeken hoop ik door mijn probleem hier te posten dat er mensen zijn die dit lezen en snappen wat er aan de hand is en die mij tips kunnen geven hoe het op te lossen.
Ik werk dagelijks in een omgeving waar we dmv headsets communiceren.
Deze headsets zijn dmv een DIN5 connector aangesloten op het "Systeem"
Bijgevoegd zijn de spes van de headsets die wij gebruiken.
Nu het volgende.....Ik heb een snoertje wat aan de ene kant een 3.5mm headphone jack heeft en aan de andere kant een goed gesoldeerde en correct aangesloten DIN5 connector.
Wat de theorie is....(en die werkt....alleen niet zoals het zou moeten) is dat de audio van de 3.5mm jack aangesloten zit op de voice pin van de DIN5.
Door dit kabeltje simuleer je dus dat er een collega met een headset op continue op de interphone aan t praten is.....echter is het dan muziek.
En dat werkt......terwijl wij ook onderling kunnen praten horen wij ook muziek.
Echter het vervelende is dat als ik mijn iPhone aangesloten heb ik alleen muziek hoor als de iPhone op z'n hardste stand staat.
Als ik hem dan zachter zet dan valt het geluid weg na een paar seconden.
Echter als ik mijn macbook aansluit dan heb ik over het hele volume bereik geluid en valt het geluid nooit weg......
Er zit dus blijkbaar een verschil in de headphone aansluiting van een iPhone (6 in dit geval) en een Macbook.
Ik vermoed dat het met uitgangsspanning en impedantie te maken heeft en dat de iPhone op lager volume onder een bepaalde drempel waarde zakt en gemute wordt.
En dat de MBP net boven die drempel blijft en geen probleem geeft....
Ik hoop van harte dat iemand die dit leest een idee heeft hoe dit komt en nog beter wat ik eraan kan doen.....
Nogmaals ik heb screenshots bijgevoegd van de "originele" headsets zodat jullie hopelijk een beeld krijgen hoe het systeem waar die headsets ingeplugd worden qua impedantie etc etc werkt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
En mocht dit toch niet het juiste sub-forum zijn, alvast mijn excuses.
Mvgr
Danny.
Mijn naam is Danny en na lang zoeken hoop ik door mijn probleem hier te posten dat er mensen zijn die dit lezen en snappen wat er aan de hand is en die mij tips kunnen geven hoe het op te lossen.
Ik werk dagelijks in een omgeving waar we dmv headsets communiceren.
Deze headsets zijn dmv een DIN5 connector aangesloten op het "Systeem"
Bijgevoegd zijn de spes van de headsets die wij gebruiken.
Nu het volgende.....Ik heb een snoertje wat aan de ene kant een 3.5mm headphone jack heeft en aan de andere kant een goed gesoldeerde en correct aangesloten DIN5 connector.
Wat de theorie is....(en die werkt....alleen niet zoals het zou moeten) is dat de audio van de 3.5mm jack aangesloten zit op de voice pin van de DIN5.
Door dit kabeltje simuleer je dus dat er een collega met een headset op continue op de interphone aan t praten is.....echter is het dan muziek.
En dat werkt......terwijl wij ook onderling kunnen praten horen wij ook muziek.
Echter het vervelende is dat als ik mijn iPhone aangesloten heb ik alleen muziek hoor als de iPhone op z'n hardste stand staat.
Als ik hem dan zachter zet dan valt het geluid weg na een paar seconden.
Echter als ik mijn macbook aansluit dan heb ik over het hele volume bereik geluid en valt het geluid nooit weg......
Er zit dus blijkbaar een verschil in de headphone aansluiting van een iPhone (6 in dit geval) en een Macbook.
Ik vermoed dat het met uitgangsspanning en impedantie te maken heeft en dat de iPhone op lager volume onder een bepaalde drempel waarde zakt en gemute wordt.
En dat de MBP net boven die drempel blijft en geen probleem geeft....
Ik hoop van harte dat iemand die dit leest een idee heeft hoe dit komt en nog beter wat ik eraan kan doen.....
Nogmaals ik heb screenshots bijgevoegd van de "originele" headsets zodat jullie hopelijk een beeld krijgen hoe het systeem waar die headsets ingeplugd worden qua impedantie etc etc werkt.
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.
En mocht dit toch niet het juiste sub-forum zijn, alvast mijn excuses.
Mvgr
Danny.