Pagina 1 van 1

Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:46
door pappaleo
Tijdje terug heb ik een geinig CD spelertje gekregen, dacht ik.
Omdat ik in het inschrijftopic van de luisterdag in Breda had gezegd
pappaleo schreef:
Ik heb nog een Sony cdp-x77es. Schijnt bijzonder te zijn. Ik zal eens kijken hoe die functioneert.
dat ik deze misschien wel mee zou nemen heb ik het stof er eens afgeklopt.
X77ES0.jpg
Hij speelt CD's prima af, alleen het laatje gaat een beetje moeizaam open en dicht.
Dat blijkt bij nader onderzoek te liggen aan dit snaartje (rode pijl):
X77ES6.jpg
Ik moet eens kijken waar dat nog te krijgen is.

Wat uiteraard als eerst opvalt aan dit ding is het gewicht. Waar een modern CD spelertje (bij wijze van spreken) 800 gram in de schaal legt komt deze op een respectabele 17kg.
Ik zie nog wel eens van die apparaatjes van binnen, waarvan het lijkt of er een berg onderdelen op een print geflikkerd is en dat achteraf bepaald is of het een versterker of een tuner is geworden.

Hier niet. Alles zit strak in elkaar. Een paar plaatjes voor de liefhebbers:
X77ES2.jpg
X77ES3.jpg
X77ES4.jpg
X77ES5.jpg
Uiteraard heb ik hem ook even beluisterd en vraag me nu echt af waarom dat ding nu al meer dan een jaar bij mij op zolder staat. :shock: :shock:
Het is dat de afstandsbediening die erbij zit aandacht behoeft (lees: er verfomfaaid uitziet) maar dit is een uitermate fraaie speler.

Zaterdag neem ik hem dus mee naar Breda. Intussen ook even uitzoeken waar ik een setje snaren kan krijgen.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:52
door Barry2001

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:53
door pappaleo
Nog voor ik de kans krijg om te zoeken :goedzo: :goedzo: :goedzo:

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 13:55
door Barry2001
pappaleo schreef:
Nog voor ik de kans krijg om te zoeken :goedzo: :goedzo: :goedzo:
Heb er al zoveel gehad hier ter reparatie, nu na 25-30 jaar na het populair worden van de cd speler zijn het overal de snaartjes die uitdrogen. Vaak is een setje wel via eBay te krijgen, en hij kan weer jaren mee.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 14:40
door pappaleo
En besteld.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 14:41
door SARK
Over het geluid kan ik natuurlijk niet oordelen maar wat is dat design toch prachtig zeg :!:

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 15:17
door ray5150
Barry2001 schreef:
Berouwbare leverancier, ik heb er al een aantal snaartjes voor cassettedecks aangeschaft.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 15:19
door pappaleo
ray5150 schreef:
Barry2001 schreef:
Berouwbare leverancier, ik heb er al een aantal snaartjes voor cassettedecks aangeschaft.
Ik heb ze per brief besteld, met een zwart randje er om heen :mrgreen:

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 18:33
door FR_Aad
Mooi!!!!!!!! :rock:

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 19:40
door Pjotr
Ja zijn mooie spelers. Ook mooi dat ie het nog goed doet. Sony staat er om bekend dat na een jaar of 4 intensief gebruik het lasertje versleten is. Die gingen vaak sneller stuk dan de snaartjes.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 20:39
door Wowly
jup, met name het stellen van het lensje wat in rubber hangt slijt: geen goede focus en voila: overslaande spelert.....
gewoon een reservelasertje erbij kopen. Was destijd bij die TEAC ook zo'n dingetje.

Re: Sony CDP-X77ES

Geplaatst: do 26 mei 2016, 21:05
door Pjotr
Het is echt het lasertje wat minder licht gaat geven Jan. Met als gevolg stotteren en overslaan. Heb bij menig Sony met dat euvel de bias bij geregeld zodat het weer op niveau was. Maar dat is dan uitstel van executie. Doet het dan nog wel een jaartje goed en geeft dan definitief de geest. Dan moet de laser echt vervangen worden. Philips had dat veel minder, daar zaten betere lasertjes in die ook veel tammer ingesteld stonden.