Pagina 1 van 1

Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 15 mar 2016, 22:37
door Bash89
Waarschijnlijk als ik hier de naam Swope HT neerleg weet iedereen over welke set het gaat. Maar helaas heeft het setje niet zulke hele grote stereo speakers.

Na wat verder kijken ben ik uitgekomen bij de Swope 3-way. Mooie stereo speakers, niet al te duur en geven goed geluid (volgens de reviews dan)


Het plan is nu om dus de Swope 3-way als stereo's te gebruiken, de center channel voor midden en de HT's als surround.
Daarnaast heb ik al 2 subs (tenminste, in aanbouw) staan. Mivoc AWM104. Beide wil ik dus ook gaan gebruiken.

Verder heb ik een Arcam AVR100 surround versterker staan. Hier moet alleen nog een sub-amp bij.


Arno heeft er al mee ingestemd om voor mij de speakers allemaal te zagen en frezen, daarna is het een kwestie voor mij om ze in elkaar te zetten en de juiste afwerking te geven!
In de loop van de tijd (verwacht niet al te snelle opvolging) zal ik wat updates geven. De stereo's begin ik mee en daarna de rest wel!


Groeten,
Bas

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 11:00
door ray5150
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord... :hide:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 11:14
door arjank
ray5150 schreef:
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord... :hide:
Uhmm....ik ook niet :hide:

Maar het schijnt dit setje te zijn, een van de Parts-express projecten

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 12:21
door Douwe84
Bas gaat de tmww variant maken geloof ik.

Het is een ontwerp van Paul carmody, hij is ook verantwoordelijk voor de overnight sensation's

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: za 19 mar 2016, 23:05
door Bash89
Hier even snel wat foto's van de speakers die ik ga bouwen.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: ma 21 mar 2016, 7:32
door SuperR
Die Hi-Vi parts zijn in NL niet zo goed beschikbaar meen ik me te herinneren.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 20:38
door Bash89
Ik had al even via Loudspeakerfreaks gekeken, die hebben alles op voorraad liggen! :) Daarnaast heb ik ook redelijk makkelijke ingangen om via de USA spul hierheen te krijgen. Verzendkosten blijven dan relatief laag!

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 20:46
door Zweitse
Bash89 schreef:
Ik had al even via Loudspeakerfreaks gekeken, die hebben alles op voorraad liggen! :)
Ik zou eerst even dit topic doornemen voordat je een bestelling gaat doen bij Loudspeakerfreaks, dit om teleurstelling te voorkomen.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 20:48
door Henkjan
dat is t zelfde bedrijf als Europe Audio, waar mindere ervaringen mee zijn recentelijk... [edit: Zweitse was me al voor]

iets dat in een webshop als op voorraad staat is er vaak niet, dat betekent tegenwoordig vaak dat het op voorraad is bij hun leverancier (dat is functionaliteit die in de meeste webshop software zit ingebouwd), zo kan je toch een flink assortiment aanbieden zonder zelf een enorme voorraad aan te houden.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 21:44
door Chris_T
Wist niet dat het nog steeds zo erg is met Europe Audio, nu bekend als Loudspeakerfreaks :-&

In ieder geval hebben Rumoh en Loudmagnet Hivi drivers in het programma.
Niet alles wat leverbaar is staat op de website, dus een mailtje sturen voor de benodigde drivers kan zeker de moeite waard zijn.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 22:16
door Zweitse
En anders hier

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 22:40
door wouter
die site doet me ook aan Europe Audio denken :think:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 22:54
door hannesie
wouter schreef:
die site doet me ook aan Europe Audio denken :think:
Naar mijn beste weten is het Oss. :mrgreen:

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 23:20
door Henkjan
zal wel zelfde webshop software gebruiken ofzo.
is t zelfde adres als speakerland, een van de weinige echte winkels

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: di 22 mar 2016, 23:30
door Chris_T
speakerland.nl heeft ook een webshop, maar beperkter keuze :think:
Btw, misschien heeft de TS de drivers al en lopen we ons druk te maken om niks

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 14:07
door Bash89
Nee jullie maken jullie wel goed druk hor :) Ik heb nog geen drivers, had even wat andere, meer dringendere kosten deze maand dus moest even rustig aan doen.

Bedankt voor de tips in ieder geval. Daarnaast; ik heb nog geen definitieve beslissing gemaakt over de speakers. Mochten er betere tips zijn is dat altijd welkom! Maar met mijn eigen zoektocht vond ik dit toch wel een mooie set bij elkaar, zeker aangezien ik tijdens normaal gebruik wel serieus geluid uit m'n stereo-opstelling wil hebben!

Maar ik ga nu sowieso eerst op zoek naar iemand anders die m'n speakers allemaal in verstek kan zagen, Arno is er nu natuurlijk mee gestopt en heeft me wel doorverwezen naar Audiomaniacs maar ik houd graag de opties open!


@zweitse; ik kan het topic wat je had gelinkt niet bekijken, iets met een rechten issue?

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 14:25
door Henkjan
Bash89 schreef:
@zweitse; ik kan het topic wat je had gelinkt niet bekijken, iets met een rechten issue?
dan moet je "de kantine" aan zetten (zie t forumoverzicht, redelijk onderaan de lijst)

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 16:12
door Bash89
Ah thanks! Net ook even het topic doorgelezen en kwam dus ook wel tot de conclusie dat het niet heel verstandig is om bij Loudspeakerfreaks te bestellen.
Nadeel is wel dat ten opzichte van Rumoh, de prijzen daar gewoon minimaal 15 euro per driver goedkoper zijn.. Wordt dus een twijfelgevalletje!
Aangezien ik 4 woofers en 2 mids heb, is dat al 90 euro wat het me zou besparen!

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 16:25
door Zweitse
Zweitse schreef:
En anders hier
En wat is het verschil qua prijs met deze site?

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 21:04
door Bash89
Daar scheelt het maar 5 euro per driver, goed te doen dus! Bedankt voor de reminder.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 21:18
door beijert
Bij loudspeakerfreaks zijn de onderdelen alleen goedkoper wanneer je ze ook daadwerkelijk krijgt.

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: wo 23 mar 2016, 22:32
door Bash89
Goed punt..

Maar even terugkomend op het puntje beslissing; mocht iemand en leuk ander alternatief hebben voor dit surroundsetje, ik sta open voor ideeën!

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: do 24 mar 2016, 19:19
door beijert

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: do 24 mar 2016, 21:17
door Bash89
Nee helaas!

Er zit 2x de M6a en 1x de M5a in!

Re: Swope Surround (maar dan groter)

Geplaatst: zo 10 apr 2016, 20:20
door Bash89
Ondertussen wel een beetje bezig geweest!

Aangezien Arno is gestopt met het verstek zagen hadden we iemand anders nodig. Gelukkig heeft Douwe iemand gevonden en konden we dus weer verder!
Gelijk het hout voor 5x een Mivoc AWM104 kist laten zagen, gister zelf de bovenfrees erin gezet en de eerste kist in elkaar gelijmd!

Nu de komende tijd verder; dezelfde persoon gaat ook mijn speakers allemaal in verstek zagen en het freeswerk doen we dan ook weer zelf.


Maar nu nog wel een vraag; ik wil graag iets met fineer gaan doen om de subwoofers en speakers af te werken. Ik had al gevonden dat je voor relatief weinig geld Flexplaten kan halen, deze zijn een heel stuk minder duur en hebben grote oppervlaktes. Aangezien ik zelf geen pers heb kan ik dus met en strijkbout en witte pvac lijm het fineer gaan lijmen.

Zijn er nog tips hier over?