Pagina 1 van 2

Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 9:33
door ds23man

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 9:45
door knuisje
Bij de speakers van Blanko staat de ultieme luisterbeleving voorop. Geen gebruik van elektronische hulpmiddelen om het signaal te beïnvloeden. Geen filters, geen toonregeling, geen luidsprekerkast en zelfs geen volumeregeling. Bewezen buizentechniek de speciaal ontworpen step-up transformator en het sublieme geluid van een fullrange elektrostaat maken het luisteren naar deze weergever tot een waarachtige beleving.

Het enige wat u nodig heeft is een geluidsbron CD speler of een audiostreamer met volume regeling.
De Blanko speaker is niet alleen een waarachtig klinkende speaker, maar ook een mooi, kunstzinnig object in de woonkamer. Doordat de speakers volledig met de hand worden gemaakt is ieder paar uniek. Voordeel daarbij is dat kleine veranderingen of verbeteringen direct kunnen worden doorgevoerd.
Begrijp ik niet helemaal. :think:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 9:52
door RNacoustics
knuisje schreef:
Bij de speakers van Blanko staat de ultieme luisterbeleving voorop. Geen gebruik van elektronische hulpmiddelen om het signaal te beïnvloeden. Geen filters, geen toonregeling, geen luidsprekerkast en zelfs geen volumeregeling. Bewezen buizentechniek de speciaal ontworpen step-up transformator en het sublieme geluid van een fullrange elektrostaat maken het luisteren naar deze weergever tot een waarachtige beleving.

Het enige wat u nodig heeft is een geluidsbron CD speler of een audiostreamer met volume regeling.
De Blanko speaker is niet alleen een waarachtig klinkende speaker, maar ook een mooi, kunstzinnig object in de woonkamer. Doordat de speakers volledig met de hand worden gemaakt is ieder paar uniek. Voordeel daarbij is dat kleine veranderingen of verbeteringen direct kunnen worden doorgevoerd.
Begrijp ik niet helemaal. :think:
Als ze maar muzikaal klinken :rock:
Daar gaat het uiteindelijk om.

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 10:03
door SSassen
Iets te ver doorgeschoten misschien?

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 11:26
door Leeuwarden
Iedereen zaterdag even naar Veendam om een genadeloos oordeel te vellen?

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 12:08
door Zweitse
Leeuwarden schreef:
Iedereen zaterdag even naar Veendam om een genadeloos oordeel te vellen?
Ik denk dat ik inderdaad even ga kijken :mrgreen:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 13:00
door AatV
Het schijnt een Demodag te worden. Demo? Waar forumlid Democles al niet stilletjes mee bezig is.. :mrgreen:

groet,
Aat

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 13:04
door Gerrit
Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld? Zo, nee dan is het weer een studie in bundeling.
€19000,- voor een set is ook niet misselijk. Voor dat geld zou ik bij 'contact' wel een adres willen zien plus KvK nummer en niet alleen een 06 nummer.

Gerrit

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 17:11
door MichaelB
Je zou verwachten dat ze voor dit bedrag ook wel spellingcontrole zouden hebben :mrgreen:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 21:31
door markbakk
Gerrit schreef:
Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld?
Mompelt iets met 'weerstanden'...

[Edit] Overigens kun je met een 'speciale step-uptrafo' ook wel spreken van een filter. :sure:

[Edit2] En wel heel fijn dat zo'n ongetwijfeld hoogohmige (aan de ingang dan) buizenbak alleen maar is aan te sturen met een RCA-asymmetrische bron. Hoe gaan we dat alles nou eens neerzetten zonder ellenlange aansluitkabeltjes en flinke storingsgevoeligheid als gevolg?

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: ma 14 mar 2016, 21:53
door Gerrit
markbakk schreef:
Gerrit schreef:
Als er geen filter in zit, zijn ze dan ook niet in segmenten onderverdeeld?
Mompelt iets met 'weerstanden'...

[Edit] Overigens kun je met een 'speciale step-uptrafo' ook wel spreken van een filter. :sure:

[Edit2] En wel heel fijn dat zo'n ongetwijfeld hoogohmige (aan de ingang dan) buizenbak alleen maar is aan te sturen met een RCA-asymmetrische bron. Hoe gaan we dat alles nou eens neerzetten zonder ellenlange aansluitkabeltjes en flinke storingsgevoeligheid als gevolg?
De condensator(en) had je immers al :lol: Maar een simpel filter is immers ook een filter.

Geen XLR, dat was mij ook al opgevallen, en dat terwijl je met trafo's zo mooi volledig galvanisch gescheiden gebalanceerde ingangen kunt maken en als je wilt ook meteen een fasedraaier.

Gerrit

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 17:06
door Shadow
Ik denk dat het publiek toen live niet hoor wat ik hoor.
Da's een gevaarlijke...
Net zoals die alu behuizing in mijn ogen maar goed, wie ben ik :think:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 18:31
door Kappa7
Ik vind het erg mooi gemaakt en een mooie combinatie van vellen met buizenversterkers.
Zit er over na te denken om zaterdag even te gaan luisteren.

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 18:34
door ds23man
ZBA luisterdag in Veendam? :rofl: :rofl: :rofl:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 19:11
door ray5150
In dat geval verwachten wij natuurlijk wel een verslag, met :foto:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 21:25
door Wowly
Ik vind ze erg mooi om te zien. En ik vind het knap dat mensen dit doen. De recensies zijn tot nu toe goed, be benieuwd wat kritische forummembers van het geluid vinden...

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 21:36
door Barry2001
Leuk concept, mooi afgewerkt, mag zeker een kans hebben. Alleen puur praktisch, hoop voor de aspirant koper dat er geen kinderen of huisdieren rondlopen, of een schoonmaakster van het type dat hier komt, want dan zijn de buisjes geen lang leven gegeven zo dicht bij de grond..

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: di 15 mar 2016, 21:47
door Shadow
Kijk es papa wat ik kan :twisted: krak!

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 0:04
door richard
ds23man schreef:
Leuk die foto's in zo'n oude strokartonfabriek.

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 8:12
door markbakk
Wowly schreef:
Ik vind ze erg mooi om te zien. En ik vind het knap dat mensen dit doen. De recensies zijn tot nu toe goed, be benieuwd wat kritische forummembers van het geluid vinden...
Eigenlijk ben ik het daarmee helemaal eens.

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 9:15
door Barry2001
Gaat er nog iemand luisteren vandaag?

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 9:31
door Zweitse
Barry2001 schreef:
Gaat er nog iemand luisteren vandaag?
Ja :mrgreen:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 9:44
door Barry2001
Ook wel nieuwschierig, maar het is me ver rijden. Ik zou zeggen, een uitgebreide review/ verslag met foto's dan maar Zweitse :goedzo:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 9:53
door Zweitse
Barry2001 schreef:
Ook wel nieuwschierig, maar het is me ver rijden. Ik zou zeggen, een uitgebreide review/ verslag met foto's dan maar Zweitse :goedzo:
Ik heb niet eens een camera :rofl:

Re: Elektrostaten ut Grunn......

Geplaatst: za 19 mar 2016, 9:57
door Barry2001
Vertel me dat type telefoon eens dat je hebt zonder camera :mrgreen: uiterst zeldzaam :shock: