Pagina 1 van 2

Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:01
door CoenvanDongen
Hallo,

Mijn Yamaha rx-v459 receiver is ermee opgehouden.
Dus ben ik op zoek naar een nieuwe versterker, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand mij aanraden waar ik naar kan kijken en wat een solide koop kan zijn?
Mag nieuw mag tweedehands, maar graag wel een beetje modern. geen vintage spul.

Wat heb ik:
Seas Trym 8 ohm 120 watt recomended amplifier 50-250 watt.
yamaha cdx 497 cd-speler en een bang en olufsen platendraaier.

Wat wil ik en welk budget:
Simpele stereo versterker
+/- € 500 tot € 700,-
Zilverkleurig
Phono-ingang
Graag een upgrade qua geluid op mijn huidige yamaha rx-v459

Ik vind zelf de yamaha a-s701 erg mooi, maar weet niet of dat erg "bang for de bucks" is.
Ik denk zelf dat een redelijk moderne tweedehandsje misschien meer op kan leveren.

bij voorbaat dank!

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:10
door dre
Moet er een phonosectie in zitten?

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:15
door Barry2001
Alleen een ingang.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:18
door dre
Goed gelezen! :roll:

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:25
door dre

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 16:49
door CoenvanDongen
Hmmm mja Marantz...

Vervelende is dat ik hun design oerlelijk vind.
Maakt het geluid dat goed? Of zijn er in die prijsklasse goede alternatieven?

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:01
door dre
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:06
door ray5150
Composite amp bouwen ?

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:06
door John P
Leuk filmpje van Andrew from the Netherlands over de retro lijn van Yamaha versterkers. https://www.youtube.com/watch?v=8H1JchjRRss Dit is een recensie uit het hart, niet uit het hoofd.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:19
door CoenvanDongen
dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:23
door sander1238
ray5150 schreef:
Composite amp bouwen ?
+1

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:26
door ds23man
Dat is een eindtrap, TS is daar niet mee geholpen.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:28
door Olaf Analogue
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:29
door bas focal m180
CoenvanDongen schreef:
dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
In een test, al vindt ik uitkomst persoonlijk net waar van je houd vonden ze de a-s1000 beter dan de Marantz pm15.
Mijn conclusie is dat een pm 15 net zo goed zal klinken als een a-s1000 en anders om.

Ik zou voor leoks en gevoel gaan.

Mag het zonder remote raad ik je een pioneer sa 9500mk2 en, mooi van buiten mooi van binnen.
Speel er mee vol tevreden, alleen na aankoop volledig laten reviseren.

Van reciever naar echte versterker zij de meningen meestal dat het een stap vooruit is.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 17:55
door beijert
Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064

:kwijl:

voor een habbekrats..

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 18:05
door dre
CoenvanDongen schreef:
dre schreef:
Ze klinken prima.
Maar je budget en zilver maken de keuze wat beperkt.......
Snap ik.
Budget mag ook iets opgerekt worden als er echt iets moois voorbij komt hoor. (ook naar beneden)
Zijn er meer ervaringen met de yamaha a-s lijn? er staat ook een mooie a-s1000 te koop op marktplaats namelijk.
Kwa looks ben ik helemaal om, maar ik vraag mij af hoe de concurrentie in die prijsklasse het doet.
De A-s1000 is heel fraai op alle fronten! 8)
Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064
Daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar!
Hier in de woonkamer staat ook een Xindak:echt heel fraai en zeer dynamisch.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:06
door CoenvanDongen
Olaf Markus schreef:
Je had het over bang voor bucks:
24 kilo aan muzikaliteit


http://link.marktplaats.nl/m1029341064
Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan ;)

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:23
door Olaf Analogue
Bij deze categorie versterkers neemt de behoefte om aan de knoppen te draaien af, dus zijn ze weg gelaten :)
Overigens dus geen Phono ingang, dus dat is in dit geval erg jammer.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:32
door dre
Hoe minder knoppen hoe beter!

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:34
door ds23man
Ik hou het toch graag op 2 knoppen Dre...... :kwijl: :mrgreen:

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:40
door dre
Het maximum,want bij 3 moet je je echt zorgen gaan maken! :mrgreen:

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:45
door markbakk

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:46
door dre
Leuk,maar wel wat aan de tamme kant......

Vind ik dan. :mrgreen:

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 19:52
door bas focal m180
CoenvanDongen schreef:

Ziet er indrukwekkend uit!, maar kan nergens vinden of er een phono ingang in zit...
en.... geen bas en treble knoppen... ik weet dat het onder de hifi-jongens not done is, maar ik draai er stiekem nog wel eens aan ;)
Godzei dank nog iemand die weet dat je juist wel eraan moet draaien, het gehoor is immers luidsterkte gevoeling en zal bij luid opf zacht luisteren niet liear waarnemen.

En het opgenomen matriaal wat je afspeelt mag je naar believen aanpassen naar eigen gevoel en smaak.
ds23man schreef:
Ik hou het toch graag op 2 knoppen Dre...... :kwijl: :mrgreen:
En daarmee weet je nog niet eens mee om te gaan.

Re: Goede versterker gezocht

Geplaatst: vr 11 mar 2016, 20:17
door hannesie
Lijkt mij een stabiele goede set, die volgens mij ook met de phonotrap aan de eisen voldoet.

Uit de laatste tijd zijn er niet zo veel meer van die apparaten met een phono ingang.