Pagina 1 van 2
Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 12:30
door hannesie
Ook leuk om, als je een 2 weg hebt de
nieuwe MiniDsp te proberen.
Of een andere opzet.
incl USB en digitaal en analoog in, nieuw in dit theater lijkt mij.
Geen minidigi meer nodig.
https://www.minidsp.com/images/document ... %20kit.pdf
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:00
door hsmeets
Zouden ze in-uit schakelplops ook aangepakt hebben?
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:28
door SSassen
Nog steeds nivo knutsel een paar IC's op een PCB, jammer ...
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:38
door SSassen
Nog even verder gekeken dan een eerste indruk en dan wordt mijn vermoeden bevestigd, dit is gewoon knutselwerk, absoluut niet iets wat te gebruiken is voor kwaliteitsweergave, de gebruikte ADC/DAC is de AK4626A, zo'n alles-in-één IC waar vooral de kosten laag moeten zijn.
Dit vertaald zich ook direct naar de specs, PSRR van 50dB en dan geen eigen regelaar gebruiken voor dit IC, THD cijfers die voorbij gestreefd worden door CD-spelers uit de jaren '90 etc. etc. Nogmaals jammer.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:39
door pappaleo
SSassen schreef:Nog steeds nivo knutsel een paar IC's op een PCB, jammer ...
Ik vrees dat het nooit hard-wired gaat worden.

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 13:48
door hannesie
pappaleo schreef:SSassen schreef:Nog steeds nivo knutsel een paar IC's op een PCB, jammer ...
Ik vrees dat het nooit hard-wired gaat worden.

Inderdaad, hard-wired is met mijn gewenste optie ook niet, en het stoeien met die dingen houd je van de straat.
Gewoon een beetje kunnen knutselen, en vervolgens het op kunnen zetten met een passief filter.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 14:26
door FR_Aad
Het voordeel van de lat op "knutsel niveau" leggen is wel dat je dingen kan afmaken.

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 14:31
door SSassen
FR_Aad schreef:Het voordeel van de lat op "knutsel niveau" leggen is wel dat je dingen kan afmaken.

Touché

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 14:39
door Raymond
Die heb ik ook gezien, ik zie nu pas dat'ie nog maar net uit is.
Mij leek het wel een hele practische, met z'n USB geluidskaart aan boord (dus lekker makkelijk muziek spelen vanaf de computer).
Als dit geen goede is, wat is dan wel een DSP die een audiofiele goedkeuring krijgt?
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 16:19
door meiborg
Ik zie zo niks verkeerds aan de specs, goed is goed genoeg lijkt mij.
Mvg Reinder
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 16:22
door SSassen
meiborg schreef:Ik zie zo niks verkeerds aan de specs, goed is goed genoeg lijkt mij.
Mvg Reinder
Mja, hangt ervanaf waar je de lat legt, dit is boombox, portable radio e.d. kwaliteit, heeft weinig met HiFi van doen in mijn optiek.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 17:22
door ds23man
Zolang Minidsp zich blijft richten op de car hifi markt, gaat het nooit wat worden.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 17:25
door SSassen
ds23man schreef:Zolang Minidsp zich blijft richten op de car hifi markt, gaat het nooit wat worden.
Precies ... (zijn we 't toch een keer eens!).
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 17:26
door ds23man
Denk dat we het vaak genoeg eens zijn Sander.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 18:13
door knuisje
Dus jullie zijn het nu oneens of je het vaak eens of oneens bent?

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 18:27
door knuisje
Leuke DSP, mooie verbetering ten opzichte van de oer-minidsp.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 18:31
door ds23man
knuisje schreef:Dus jullie zijn het nu oneens of je het vaak eens of oneens bent?

Dat mag iedereen naar eigen inzicht invullen.......

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 21:11
door Chris_T
Leuk dat ze weer met wat nieuws komen, maar inderdaad erg jammer van de uitvoering.
Het ziet er naar uit de ze weer een passief uitgangsfilter hebben gebruikt achter de dac

.
Hopelijk hebben ze nu wel wat aan de ruisvloer gedaan en de brakke usb die alle storing van de PC doorlaat.
De AS2.100D van Hypex gebruikt dezelfde DSP chip als de oudere 2x4 en daarbij had ik geen last van ruis (met het volume helemaal open, slechte een klein beetje ruis bij de tweeter).
Tja, ik denk dat het wel leuk is voor een desktop setje.
Gezien de prijs zie ik alleen niet de meerwaarde t.o.v. een alles in één AS2.100D module.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 21:24
door ds23man
Laten we het er maar op houden dat ze deze keer 50% goed hebben:

- 1mini.jpg (8.01 KiB) 1199 keer bekeken
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 21:45
door SSassen
knuisje schreef:Dus jullie zijn het nu oneens of je het vaak eens of oneens bent?

First world problems Peter, first world problems

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: di 01 mar 2016, 21:55
door ds23man
Werkt je hek nou al Sander?

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: do 03 mar 2016, 23:18
door Raymond
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: vr 04 mar 2016, 10:27
door SSassen
Kwalitatief is het nog steeds uitermate teleurstellend.
Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: vr 04 mar 2016, 11:02
door ds23man
Er zit kurk aan de binnenkant Sander.

Re: Nieuwe MiniDsp? 2x4 HD
Geplaatst: vr 04 mar 2016, 11:39
door FredM