Wat hulp/advies nodig bij install BMW 7 (E38)
Geplaatst: wo 24 feb 2016, 21:40
Goedendag allemaal,
Heb even een aantal vraagjes over auto-luidsprekers.
Een paar weken geleden heb ik dit allemaal in me BMW E38 laten bouwen:
- ROCKFORD FOSGATE PUNCH Amplifier P300x2
- ROCKFORD FOSGATE PRIME Amplifier R300x4
- Audison bit 10 (processor)
Dit alles zit aangesloten op de standaard radio van de BMW uit 1998 maar ze hebben er wel een aux-aansluiting op gemaakt.
Ik weet onderhand een beetje wat het allemaal doet, maar alsnog.. het blijft voor mij een nieuw hoofdstuk.
Aangezien ik nogal een hoop geld kwijt was aan de inbouw van dit allemaal wil ik dit keer zelf 4 nieuwe luidsprekers in gaan bouwen.
Heb de deurpaneel even los gemaakt om te kijken wat voor speakers er momenteel in zitten, Nokia 40W. (zie bijlage)
Hoeveel inch luidspreker kan ik erin bouwen?
Moet ik ook nog naar het aantal watt kijken of verbruik ivm. stroom, heb wel een extra versterker erin zitten.
Zijn alle aansluiting hetzelfde? + en de - op van die lipjes? Het zag er uit op de standaard luidsprekers dat het erop gesoldeerd zit.
Moet ik ook nog nieuwe bedrading trekken van de luidspreker naar de radio?
b.v.d.
Lars N.
Heb even een aantal vraagjes over auto-luidsprekers.
Een paar weken geleden heb ik dit allemaal in me BMW E38 laten bouwen:
- ROCKFORD FOSGATE PUNCH Amplifier P300x2
- ROCKFORD FOSGATE PRIME Amplifier R300x4
- Audison bit 10 (processor)
Dit alles zit aangesloten op de standaard radio van de BMW uit 1998 maar ze hebben er wel een aux-aansluiting op gemaakt.
Ik weet onderhand een beetje wat het allemaal doet, maar alsnog.. het blijft voor mij een nieuw hoofdstuk.
Aangezien ik nogal een hoop geld kwijt was aan de inbouw van dit allemaal wil ik dit keer zelf 4 nieuwe luidsprekers in gaan bouwen.
Heb de deurpaneel even los gemaakt om te kijken wat voor speakers er momenteel in zitten, Nokia 40W. (zie bijlage)
Hoeveel inch luidspreker kan ik erin bouwen?
Moet ik ook nog naar het aantal watt kijken of verbruik ivm. stroom, heb wel een extra versterker erin zitten.
Zijn alle aansluiting hetzelfde? + en de - op van die lipjes? Het zag er uit op de standaard luidsprekers dat het erop gesoldeerd zit.
Moet ik ook nog nieuwe bedrading trekken van de luidspreker naar de radio?
b.v.d.
Lars N.