Pagina 1 van 3

Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 20:27
door Rene Hofsteden
Hallo allemaal, ik ben al aardig gevorderd met mijn zelfbouw-project ,zie ook het topic ,aan het bouwen
geslagen in deze rubriek.

Ik hoef enkel nog maar een trafo en uitgangs trafo,s voor de boxen te kopen.

Mijn vraag gaat deze trafo het redden met 2 maal EL 34 en ECC 83 in het ontwerp.

De eindtrap doet ongeveer 2 maal 10 wat de trafo is 40 watt ,maar met twee verschillende spanningen,
de spanningen zijn wel goed toch maar even vragen voordat ik de fout in ga !!

http://nl.aliexpress.com/item/40W-Toroi ... 8.4.HUSp0d

Alvast Bedankt - Rene.

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 21:07
door Ah!buis
Lijkt 'r niet erg op :(
Gloei voor een EL34 is 1,5A en een ECC83 0,3A.
Totaal 3,3A bij 6,3V geeft 6,3x3,3= 21W
De ad (iby) vermeld 230V bij 300mA nodig, is 230x0,3=69W.
Je hebt dus een trafo nodig van 69+21=90W (zeg 100W),
geen 40W dus.
Is trouwens een rare opgave zonder max. stroom voor de verschillende wikkelingen.
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 21:16
door ray5150
Je verhaal is mij niet helemaal duidelijk.
(eerlijk gezegd, helemaal niet..)

Ik heb sterk de indruk dat je nog niet eerder een buizenversterker gebouwd hebt,

Normaal gesproken ga je uit van een schema met een bepaalde buisbezetting, en zoekt daar een passende voedingstrafo, en een uitgangstansformator bij. zonder schema is daar niet veel zinnigs over te zeggen.

(je weet toch wel dat je ook een uitgangstrafo nodig hebt ? :shock: )

Edit, ik zie dat je ook een ander topic hebt lopen over min of meer dezelfde onderwerp, waarom niet alles in 1 onderwerp houden ? :think:

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 21:24
door Ah!buis
Ray, wel even bij de les blijven.De versterker komt hier vandaan http://www.aliexpress.com/item/10W-10W- ... 22229.html
met schema :D
Was idd wel handiger om niet van draadje te veranderen [-X
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 21:38
door Rene Hofsteden
Anne bedankt , ik weet nu wat ik nodig heb - ook de eindlijntrafo,s 3k6 naar 4 en of 8 oom.

Ik ga me verder orienteren bij deze nieuwe handelaar in nederland.

http://www.tme.eu/nl/

Hier is het draadje naar mijn topic van deze versterker.

viewtopic.php?f=7&t=23316

Prettig Weekend

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: vr 19 feb 2016, 22:18
door Ah!buis
Even gekeken bij TME.
De geschikte trafo daar heet TSTA 120/002
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 9:07
door Rene Hofsteden
Bedankt O:)

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 10:13
door Rene Hofsteden
Anne , ik heb hem gevonden het is deze , alleen laagspanning 3.15 volt , echter 2 maal ,dan kom ik zeker ook op de benodigde 6.3 volt !!!!!

http://www.tme.eu/nl/details/tsta120_00 ... ta-120002/

Wat vind je van deze uitgangstransformatoren , ik vind alleen ,het toonbereik van 12 kHz een beetje laag.

http://www.tme.eu/nl/details/tgl20_001/ ... tgl-20001/ Is de 20 VA genoeg ?

Op zich vind ik een gewone conventionele trafo geen probleem ,misschien is er ook een toroidel-type voor.

Dit is de lijst met beschikbare Transformatoren :

http://www.tme.eu/nl/katalog/transforma ... 57647%253B

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 11:50
door Ah!buis
De UGT van TME zijn enkel voor balans versterkers, heb je niks aan hier.
In de ad voor de versterker staat dit,
UGT34SE.~png.jpg
Zou je beter doen, ziet er een redelijk aanbod uit.
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 12:47
door Rene Hofsteden
Anne ,conrad heeft ook trafo,s.

https://www.conrad.nl/nl/Search.html?search=audio+trafo

Is de monacor van 19,99 geschikt , dat scheelt veel geld en heb een kortings bon van hun !!!

Bedankt voor je expertise Anne !!!!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 13:41
door Ah!buis
Dat zijn trafo's voor vermogen/impedantie aanpassing bij 100V verdeelsystemen.Krijg elke LS een aangepast deel vh vermogen, in te stellen met de juiste tap.
Niet bedoeld en onbruikbaar met gelijkstroom erdoor (SE trap).
Het duurste deel bij dit soort versterkers is een goeie UGT.
Bezint eer ge begint :(
De 125DSE of 125ESE van Hammond zijn matig maar niet zo duur.
O.a. hier te vinden http://www.tube-town.net/ttstore/
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 13:47
door Rene Hofsteden
Ik ga toch maar voor de laidys , die genoemd worden bij dit bouwpakket , bedankt en groet !!!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 15:01
door irribeo
Meeste UGTs bij tme zijn PP, niet alle. TME vermeld niet de tgl20/004, die lijkt me voor 34se bedoelt. Toroidy voor 34se staan er wel.
Voedingstrafo's van Indel zijn er wel geloof ik, net zoals die van Toroidy.

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 15:33
door Rene Hofsteden
Het is een hele klus ,ik laat het even rusten - ik weet in ieder geval welke stroom ringkerntrafo , ik nodig heb dat heeft Anne uitgezocht , ringkernuitgangstrafo,s 3k6 in en 4/8 oom uit ,is ook een goed idee , of alleen maar conventionele trafo,s gebruiken, de ringkern stroomtrafo past mooi in de kast ,dus ik denk dat ,die keus het beste is !!!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 15:51
door Ah!buis
irribeo schreef:
Meeste UGTs bij tme zijn PP, niet alle. TME vermeld niet de tgl20/004, die lijkt me voor 34se bedoelt. Toroidy voor 34se staan er wel.
Voedingstrafo's van Indel zijn er wel geloof ik, net zoals die van Toroidy.
Er is idd een trafo van INDEL, schijnen ze bij TME niet te hebben.
Hier wel,
INDEL TGL20_004.png
Geen idee of die vlot leveren.
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 15:59
door irribeo
Ze hebben een telefoon in Eindhoven tegenwoordig, normaal is 004 zelfde prijs als 003 versie. Voor voeding heeft tsl100/002 7.2V voor heater, kan dat wellicht?, kost hetzelfde, das 3 keer 23 ex btw ex verzendkosten.

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 16:30
door irribeo
Even voor grap gekeken wat chinese print ex verzendkosten kost, de gelinkte voedingstrafo ex verzendkosten en de gelinkte UGT ex verzendkosten, want we kopen natuurlijk met gratis verzendkosten, maar we betalen wel degelijk verzendkosten en niet zon heel klein beetje ook.
Printprijs $12.60 "free shipping" $24.95
Voedingstrafo $16.60 meegezonden voor $85
UGT $10.75 2 keer meegezonden voor $78

http://world.taobao.com/item/1929597013 ... icQ#detail
http://world.taobao.com/item/1946662920 ... 0.0.FVyqjt
http://world.taobao.com/item/1955325333 ... 0.0.MOUrYy

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 17:28
door Rene Hofsteden
Ja, dat klopt, meestal zit in de prijs eigenlijk de verzendkosten meeberekend,ik heb geprobeerd een account aan te maken op :

http://www.tme.eu/nl Maar kreeg het niet voor elkaar, de zaak bleef hangen,misschien wel te druk in het weekend, telefoon roodgloeiend,

maandag maar weer eens bellen ,dan is het rustiger ,als ik voor 80 euro klaar kan zijn is het mooi.

Voorlopig heb ik het liefste de tsta 120/002 van hun , wat de uitgangstrafo,s betreft mogen het conventionele trafo,s zijn ,maar ik moet eerst weten

welke ik moet hebben van hen, ze moeten 3k6 ingang hebben en 4 en / of 8 oom uit ,dan heb ik maar 1 keer porto !!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 17:33
door Rene Hofsteden
Dit is de trafo ,die je noemde :

http://www.tme.eu/nl/details/tsl100_002 ... ing/indel/

Is deze 3k6 in - in de versterker zit overigens geen balansregeling !!!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 18:14
door irribeo
hihi misschien een Indel alternatief voor de voedingstrafo, niet voor uitgangstrafo.

uitgangstrafo Indel zie je op foto Anne en zou je voor moeten bellen naar TME.
ringkern voor uitgang!! is deze
http://www.tme.eu/nl/details/ttg-el34se ... n/toroidy/

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 18:22
door Rene Hofsteden
Ach , ik zit al de hele dag in de computer , ik houd het even voor gezien , bedankt weer voor de hulp- Prettig Weekend !!!!!!!

Ik laat weten hoe het afloopt !!!!!!

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 20:40
door Ah!buis
Die ringkern SE-trafo vertrouw ik niet, rare cijfers.
40VA en dan 3k2 en 100mA gaan niet samen :? Alsof ze zelf niet weten waar ze 't over hebben.
Lijkt me veiliger om voor de TGL20/004 te gaan, klopt een stuk beter.
Anne

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: za 20 feb 2016, 22:59
door molekuul
irribeo schreef:
Even voor grap gekeken wat chinese print ex verzendkosten kost, de gelinkte voedingstrafo ex verzendkosten en de gelinkte UGT ex verzendkosten, want we kopen natuurlijk met gratis verzendkosten, maar we betalen wel degelijk verzendkosten en niet zon heel klein beetje ook.
Printprijs $12.60 "free shipping" $24.95
Voedingstrafo $16.60 meegezonden voor $85
UGT $10.75 2 keer meegezonden voor $78

http://world.taobao.com/item/1929597013 ... icQ#detail
http://world.taobao.com/item/1946662920 ... 0.0.FVyqjt
http://world.taobao.com/item/1955325333 ... 0.0.MOUrYy
Het kan nog erger,
De print als kit zonder buizen en trafo's kost bij jukebox revival 125 euro
https://www.jukebox-revival.eu/staging/ ... akket.html

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 10:42
door irribeo
In de btw kost ali gratis verzenden je $133 mits je geen betaalkosten door je bank erbij krijgt. Officieel komt die btw erbij en omdat trafo nogal zwaar is zal t wat waarschijnlijker zijn dat je die btw ook moet betalen denk ik. Maar er moet ook verdient worden door jukebox, gratis verzendkosten kunnen flink omlaag dus haha, daar komt dan denk ik wel weer 25% invoerrechten bij aangezien ze er meer dan 1 tegelijk kopen. Maar ingevoerd en in BTW is jukebox prijs dus eigenlijk lager dan Aliexpress gratis verzenden prijs.

Re: Trafo voor El 34 en ecc 83

Geplaatst: zo 21 feb 2016, 12:33
door Ah!buis
Je kunt 't niet vaak genoeg herhalen, GRATIS BESTAAT NIET :twisted:
Anne