nieuwe boxen bouwen, Atlantis MK ll van Visaton
Geplaatst: zo 07 feb 2016, 23:12
Hoi ik heb even een paar vragen, ik wilde eerst die konwall gaan bouwen maar ik hoorde berichten dat die niet zo goed zouden klinken als ik gedacht had, ja ik heb ze ook nooit zelf gehoord dus ik durf het niet aan.
Maar wat vinden jullie van die boxen van Visaton de Atlantis MK ll ? ja ook nooit gehoord, maar wat ik heb gelezen waren ze niet slecht en ook best aan de prijs maar ja hobby mag wat kosten, wilde het niet in een paar maanden afbouwen, maar er een jaartje over doen.
Ik moet die boxen aan de voorkant onder een hoek van 45 graden afkanten, en ik heb al op het hout forum gekeken hoe zoiets moet gebeuren, nou ik heb besloten om het met de hand cirkelzaag te doen onder een hoek van die 45 graden, ik heb een geleider gemaakt van een strook trespa (kantje uit gefraseerd ) van een lengte 1.25m bij 13mm dik, en de proeven die ik heb ondernomen waren goed, moet wel een paar voor en eind stukken maken, ik bedoel ik moet de kast een centimeter of 15cm aan het begin en einde kunstmatig langer maken, zo dat ik met het zagen in een recht spoor blijf, maar dat hebben jullie allemaal wel eens meegemaakt denk ik.
Zijn hier op het forum nog mensen die deze boxen ook hebben gemaakt? of er iets van kan vertellen hoe zoiets klinkt?
Oja ik heb nog 1 vraag, op de tekening stond 19mm mdf maar dat is bij mij niet te koop, alleen maar 18mm, maar is het niet beter dat ik 22mm pak? de box word maar 6mm breder en dat is tocht veel beter?
Ik heb er geen foto's van, behalve van me cirkelzaag en me hand frase en me geleider maar dat komt nog aan het eind van de maand ga ik het laten zagen en er dan gelijk aan beginnen.
Groetjes Hennes.
Maar wat vinden jullie van die boxen van Visaton de Atlantis MK ll ? ja ook nooit gehoord, maar wat ik heb gelezen waren ze niet slecht en ook best aan de prijs maar ja hobby mag wat kosten, wilde het niet in een paar maanden afbouwen, maar er een jaartje over doen.
Ik moet die boxen aan de voorkant onder een hoek van 45 graden afkanten, en ik heb al op het hout forum gekeken hoe zoiets moet gebeuren, nou ik heb besloten om het met de hand cirkelzaag te doen onder een hoek van die 45 graden, ik heb een geleider gemaakt van een strook trespa (kantje uit gefraseerd ) van een lengte 1.25m bij 13mm dik, en de proeven die ik heb ondernomen waren goed, moet wel een paar voor en eind stukken maken, ik bedoel ik moet de kast een centimeter of 15cm aan het begin en einde kunstmatig langer maken, zo dat ik met het zagen in een recht spoor blijf, maar dat hebben jullie allemaal wel eens meegemaakt denk ik.
Zijn hier op het forum nog mensen die deze boxen ook hebben gemaakt? of er iets van kan vertellen hoe zoiets klinkt?
Oja ik heb nog 1 vraag, op de tekening stond 19mm mdf maar dat is bij mij niet te koop, alleen maar 18mm, maar is het niet beter dat ik 22mm pak? de box word maar 6mm breder en dat is tocht veel beter?
Ik heb er geen foto's van, behalve van me cirkelzaag en me hand frase en me geleider maar dat komt nog aan het eind van de maand ga ik het laten zagen en er dan gelijk aan beginnen.
Groetjes Hennes.