Pagina 1 van 1

Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: wo 20 jan 2016, 13:15
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste versterker van 2015.

voorwaarden:
eigen project van een forum lid
moet hier op het forum gepresenteerd zijn
moet in 2015 gereed zijn gekomen

de nominatieronde staat open tot 7 februari 2016 22:00

vriendelijk verzoek: voeg een link naar het ontwerp toe.

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: wo 20 jan 2016, 13:57
door pappaleo
Barry's GU50pp versterker. Een mooi verslag en mooi gebouwd.

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: wo 20 jan 2016, 14:28
door Leeuwarden
Zijn er mooiere gemaakt dan deze? Even denken... And we have a winner!

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: wo 20 jan 2016, 21:46
door FR_Aad
Ik had nog even Sander zijn KT88 gehoopt. :mrgreen:

Maar het zit er maanden dik in dat het de GUPP zal worden.

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: do 21 jan 2016, 21:54
door Barry2001
Bedankt voor de reacties en nominatie mensen!

Stemmen en nomineren doe ik niet op mezelf, wel zou ik de EL84 van Dalojan willen noemen en nomineren. Buisjes intern op een ultralaag frame, mooi gebouwd (moet even op uiterlijk, heb ´m nog niet gehoord):
viewtopic.php?f=7&t=23072&hilit=el84

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: vr 22 jan 2016, 18:07
door mtb
Vergeet de CTA2.1 van Willy_61 niet, zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?f=7&t=21429:
CTA2-1.jpg

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: za 23 jan 2016, 20:27
door Henkjan
deze:
Afbeelding
was al eerder genomineerd
Marp schreef:
2016: het eerste jaar in de historie van ZBA waarin een "plankjesversterker" wordt genomineerd voor de titel "versterker van het jaar". :D Voor zover het onder die noemer kan worden geschaard. Een fraai resultaat!

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: za 23 jan 2016, 20:29
door ds23man
Dat is geen versterker maar een impedantie aanpassing.

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: za 23 jan 2016, 21:56
door ray5150
Strikt genomen heeft Gerhard gelijk...
Het ding is passief.
Weliswaar zeer mooi van constructie,maar geen versterker.

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: za 23 jan 2016, 23:28
door Henkjan
deze dan maar:
Afbeelding

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: zo 07 feb 2016, 16:22
door Henkjan
iemand gisteren nog wat moois gezien dat een nominatie waard is?

Re: Versterker van het jaar 2015 - nominaties

Geplaatst: ma 08 feb 2016, 7:13
door Marp
Marp schreef:
...waarin een "plankjesversterker"..... Voor zover het onder die noemer kan worden geschaard.
ds23man schreef:
Dat is geen versterker maar een impedantie aanpassing.
Soms een wat minder letterlijke interpretatie doet geen pijn. Straks ga je nog beweren dat een DSP-versterkermodule in een Italiaanse kast met leuk frontje niet echt zelfbouw is, waarin je strikt genomen ook best gelijk kan hebben. :)

Waar het om gaat, is dat met de projecten van het jaar alle voltooide bijdragen nog een keer in het zonnetje worden gezet. Elke bijdrage die binnen een van de zelfbouwcategorieën valt, verdient dat beetje extra aandacht. Gervenja's originele bouwsel komt uit de categorie versterkers, en is inderdaad (net als wat soms als passieve "voorversterker" wordt aangeduid) te beschouwen als een afzonderlijk opgebouwd versterkercomponent.

Dit is pure zelfbouw. Ik draag hem alsnog voor om te nomineren.