Pagina 1 van 1

Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: za 12 dec 2015, 23:59
door HansvS
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ik ben begonnen met een (min-of-meer) zelfbouw audio project. Ik ben bezig met het houtwerk van Tony Gee's (Humble Homemade Hifi) Euridice speakers die ik wil aansturen met Hypex UcD's met een DLCP. Voor de UcD's en de DLCP heb ik inmiddels de bekende Italiaanse kastjes binnen gekregen en ik ben begonnen met het aanpassen van de standaard Hypex tekeningen naar mijn wensen, dus ook voor de DLCP control board dat ik wil inbouwen in een kastje met een 10 mm front. Ik heb ergens in dit forum gelezen dat ik daarvoor 7 mm (van de 10 mm) moet uitfreezen om de control board goed te laten passen (dat de knoppen en het display dus goed uitkomen). Ik weet dat diverse mensen hier op het forum een vergelijkbare set-up hebben, ook met een 10 mm front en dus ervaring hebben met het plaatsen van het control board. Kan iemand aangeven of er inderdaad gefreesd moet worden, of is dit niet nodig? Bedankt!
FYI, ik heb de Hypex spullen nog niet gekocht, dus ik e.e.a. nog niet opmeten.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 0:05
door Zweitse
Even een PB sturen naar forumlid DS23man, deze heeft zijn kast laten frezen in Italië, wellicht dat hij je verder kan helpen.
Euridice speakers, komt daar ook een topic van?

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 0:53
door ray5150
Da's wel heel gemakzuchtig, Zweitse.
Gewoon effe linken naar dit topic is zo'n moeite toch niet ?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =8&t=18016
.DXF files staan daar nota bene ook in.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 8:31
door ds23man
Ik hoef al niet meer te reageren geloof ik..... :lol:

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 8:49
door HansvS
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad het draadje van ds23man gelezen en daar kwam ook het idee vandaan om 7 mm uit te frezen. Betekent dit dat het control board ontworpen is voor panels van 3 mm dik? Ik heb de vraag aan Freeskees voorgelegd en hij betwijfelde of 7 mm uitfrezen nodig is. Hij stelde voor om dat in dit forum te vragen en eventuele ervaringen uit te wisselen. DS23man, ik heb precies hetzelfde kastje bij Modushop (slimline, 80 mm, 10 mm panel) gekocht en ik wil Freeskees vragen om de gaten e.d. te frezen. Heb je misschien een detail foto of ander plaatje van hoe de control board gemonteerd is? Ik heb de DWG files van Hypex gedownload, maar deze geven alleen een lay-out voor de gaten, geen diepte.
Bedankt!

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 9:42
door ds23man
Diepte heb ik empirisch met de schuifmaat bepaald. 3mm dikte is nodig voor de drukknoppen. Je zou dan ook een 3mm paneel kunnen gebruiken, alleen heb je dan geen vlees voor de bevestigingsgaten Met een 10mm paneel kun je die mooi van achteren blind tappen.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 9:47
door ds23man
Modushop heeft alle tekeningen in de computer staan. Je kunt zo een gefreesde frontplaat bestellen, achterkanten ook trouwens.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 13:13
door HansvS
ds23man, ik heb nog eens naar jouw foto's gekeken en ik denk dat ik begrijp hoe het zit. Wanneer je een 3 mm front panel zou hebben, heb je spacers nodig om de knoppen en het display op de goede opstand te krijgen. Bij een 10 mm front (zoals wij hebben) is dat niet nodig, je kan dus gewoon op het panel schroeven, maar dan moet er ruimte gemaakt worden om het control board strak tegen het panel te kunnen bevestigen. Je hebt gemeten dat dit 7 mm moet zijn (zou minder ook kunnen?). je hebt die 7 mm over de gehele control board (behalve de schroef plekken) laten uitfrezen. Is een kleiner gebied mogelijk? Freeskees denkt dat het 7 mm uitfrezen van het gehele gebied erg veel tijd gaat kosten. Als het minder kan (gebied of diepte) zou dit mooi zijn. Wat denk je?

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 13:19
door winfield
HansvS schreef:
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad het draadje van ds23man gelezen en daar kwam ook het idee vandaan om 7 mm uit te frezen. Betekent dit dat het control board ontworpen is voor panels van 3 mm dik? Ik heb de vraag aan Freeskees voorgelegd en hij betwijfelde of 7 mm uitfrezen nodig is. Hij stelde voor om dat in dit forum te vragen en eventuele ervaringen uit te wisselen. DS23man, ik heb precies hetzelfde kastje bij Modushop (slimline, 80 mm, 10 mm panel) gekocht en ik wil Freeskees vragen om de gaten e.d. te frezen. Heb je misschien een detail foto of ander plaatje van hoe de control board gemonteerd is? Ik heb de DWG files van Hypex gedownload, maar deze geven alleen een lay-out voor de gaten, geen diepte.
Bedankt!
Door Freeskees een 10mm front laten frezen zonder de 7mm. Resultaat controlboard/display niet te monteren, knoppen komen er niet door.
Later door een kennis de 7mm laten frezen, zie resultaat.
Heb daar met Freeskees contact over gehad dus dat moet hij weten.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 13:22
door ds23man
Je moet het gehele gebied uitfrezen, anders past het niet. In de praktijk is het niet 7mm trouwens maar een fractie minder. Dat heb ik opgelost met hele dunne ringetjes ( 0,5mm???) tussen de print en de kast. Anders komen de schakelaars net niet terug in rustpositie na het indrukken.

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: zo 13 dec 2015, 21:20
door HansvS
Ja ik geloof dat het wel duidelijk is dat er gefreesd moet worden (6.5 mm diep lijkt dus goed te zijn). Trouwens, Winfield, dat is een mooi kastje geworden. Komen de voetjes ook uit Italie of zijn ze ergens anders vandaan?

Re: Hypex DLCP Control board in 10 mm front

Geplaatst: ma 14 dec 2015, 12:00
door winfield
HansvS schreef:
Ja ik geloof dat het wel duidelijk is dat er gefreesd moet worden (6.5 mm diep lijkt dus goed te zijn). Trouwens, Winfield, dat is een mooi kastje geworden. Komen de voetjes ook uit Italie of zijn ze ergens anders vandaan?
Hoi HansvS,

Geen idee waar ze vandaan komen. Behuizing/versterker ooit 2de hands gekocht als zijnde een Ucd180hxr. Het zijn trouwens gewoon kunststof voetjes die met klittenband vast zitten.

Groet, Winfield