Pagina 1 van 1
ucd proberen
Geplaatst: wo 07 jun 2006, 15:30
door Paul
Zijn er bij jullie ook mogelijkheden bekend om een Hypex Ucd (bv 2 maal 180 ) stereo versterker te proberen?
Ik overweeg namelijk de Pass Labs mono's te vervangen, maar wens dan wel een goed overwogen beslissing te maken wat de Ucd doet in mijn set en kamer...
(binnenkort vanwege mijn studie waarschijnlijk veel aan 't leren, waarbij ik graag van een stukje muziek geniet, en dan wordt het stroomverbruik toch vervelend

Geplaatst: wo 07 jun 2006, 15:49
door Leeuwarden
Welke Pass heb je?
Ik ben zelf overgestapt van een Aleph 5 naar een UcD400AD.
Geplaatst: wo 07 jun 2006, 21:07
door Paul Jenner
Die PAss Labs zijn toch klasse A bakken ?
Zo ja, dan moet je voor de zekerheid toch maar even melden als je ze wegdoet ...
Paul.
Geplaatst: do 08 jun 2006, 0:47
door Paul
deze zijn het:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=37216.0
Ik heb ze van "The one and only Wijx" gekocht, ze spelen werkelijk top, alleen net niet zo heel praktisch eigenlijk
@Leeuwaarden, dat jouw ervaringen ronduit positief zijn heb ik gelezen, en is naast het feit dat ik ze 27 mei ook gehoord heb één van de rendenen dat ik dit überhaupt overweeg.
Geplaatst: do 08 jun 2006, 17:28
door KT88
Als ik er iets over mag zeggen.......
Ik heb op de luisterdag de UcD van Wowly en van Jeroen gehoord, de eerste heb ik vergeleken met mijn klasse A hybride buis/MOSFET versterker.
Die hybrides zijn tamelijk geoptimaliseerd, maar het verschil met de UcD van Wowly was maar heel klein, en dan nog alleen eigenlijk in direct A/B vergelijk.
Kortom, UcD is heel, heel erg goed.
Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: doe die Pass bakken niet weg voordat je hebt vergeleken, en als je het financieel kan veroorloven, bewaar ze dan.
Er kan een moment komen dat je ze wel weer kan plaatsen, en het zou zonde zijn als je ze dan niet meer hebt.......(ik spreek uit ervaring, heb al teveel dingen weggedaan voor spotprijsjes waar ik achteraf de haren van uit mijn kop heb getrokken

)
Geplaatst: vr 09 jun 2006, 21:54
door Paul
Ik heb helaas niet de luxe om de Pass labs te bewaren en bijvoorbeeld tijdelijk met Ucd te spelen, vandaar ook dat ik grondig wil luisteren naar eventuele verschillen.
Voor een spotprijsje gaan ze zo in zo niet weg, dan bouw ik liever iets relatief goedkoops erbij, bijvoorbeeld een T-amp, welke voor een prima achtergrondmuziek zorgde, of liever eigenlijk iets als de buizenversterker, welke met veel meer "speelvreugde" speelde, die op 27 mei op mijn speakers speelde, waarvan jij (KT88) zei dat ie voor 100 euro aan onderdelen gebouwd is. Wil je hier nog wat info over delen?
Bovenstaande is dus ook nog een optie, hiernaast nog steeds de vraag of en waar er een Ucd te beluisteren is?
Geplaatst: vr 09 jun 2006, 21:56
door Leeuwarden
Staat er niets bij S&C in Rotterdam?
Geplaatst: vr 09 jun 2006, 22:59
door KT88
Paul schreef:
....., of liever eigenlijk iets als de buizenversterker, welke met veel meer "speelvreugde" speelde, die op 27 mei op mijn speakers speelde, waarvan jij (KT88) zei dat ie voor 100 euro aan onderdelen gebouwd is. Wil je hier nog wat info over delen?
Ja hoor, dat kan.
Het schema staat ergens op Circuitsonline, zal het even opzoeken.
Die 100 euri is natuurlijk plusminus, ik heb een erg grote junkbox
De uitgangstrafo's zijn van een Lafayette of Bocama LA244, die dingen kosten tegenwoordig ook al 100 euro op Marktplaats..........
Misschien moet ik mijn prijzen eens bijstellen
Afgezien daarvan (als ik even ervan uitga dat je voedingstrafo & uitgangetjes hebt) zal het inderdaad niet veel meer zijn.
Schema post ik later nog wel even, moet even zoeken.
Geplaatst: za 24 jun 2006, 13:35
door RoelHV
Ikzelf ben ook al een tijd aan het kijken naar een zelfbouw versterker en ben hiervoor vanochtend naar S&C rotterdam gegaan. Verkoper Aad, heeft zelf 2 UcD's en neemt er 1 van, de UcD180, komende week mee. Dus als je de kans wilt om te luisteren... Vanaf dinsdag zou hij ze hebben staan.
Geplaatst: za 24 jun 2006, 17:59
door Wijx
het is btw gewoon Wijx

Kan er ook niets aan doen dat er maar 1 van is
Wel eens gedacht aan een mini-Aleph? Kennis van mij is trouwens bezig met een klasse AB Pass Labs Aleph
Geplaatst: za 24 jun 2006, 23:43
door Paul
Roel Hakvoort schreef:Ikzelf ben ook al een tijd aan het kijken naar een zelfbouw versterker en ben hiervoor vanochtend naar S&C rotterdam gegaan. Verkoper Aad, heeft zelf 2 UcD's en neemt er 1 van, de UcD180, komende week mee. Dus als je de kans wilt om te luisteren... Vanaf dinsdag zou hij ze hebben staan.
Hmmmm, goed dat je 't even post

, heb van de week juist een half uur over de UcD's staan praten bij S&C, Aad was er iig erg enthausiast over!
Geplaatst: za 24 jun 2006, 23:50
door Paul
KT88 schreef:Paul schreef:
....., of liever eigenlijk iets als de buizenversterker, welke met veel meer "speelvreugde" speelde, die op 27 mei op mijn speakers speelde, waarvan jij (KT88) zei dat ie voor 100 euro aan onderdelen gebouwd is. Wil je hier nog wat info over delen?
Ja hoor, dat kan.
Het schema staat ergens op Circuitsonline, zal het even opzoeken.
Die 100 euri is natuurlijk plusminus, ik heb een erg grote junkbox
De uitgangstrafo's zijn van een Lafayette of Bocama LA244, die dingen kosten tegenwoordig ook al 100 euro op Marktplaats..........
Misschien moet ik mijn prijzen eens bijstellen
Afgezien daarvan (als ik even ervan uitga dat je voedingstrafo & uitgangetjes hebt) zal het inderdaad niet veel meer zijn.
Schema post ik later nog wel even, moet even zoeken.
Ga ik nog op terugkomen!
Geplaatst: za 24 jun 2006, 23:53
door Paul
Wijx schreef:het is btw gewoon Wijx

Kan er ook niets aan doen dat er maar 1 van is
Wel eens gedacht aan een mini-Aleph? Kennis van mij is trouwens bezig met een klasse AB Pass Labs Aleph
Wilde je zeggen dat diegene op htforum waar ik ze van gekocht heb een ander is
Mbt de mini-aleph, dan moet ik écht een versterker bouwen, die hypex is een bouwpakket das wel even iets anders

Geplaatst: zo 25 jun 2006, 1:00
door KT88
Paul schreef:KT88 schreef:
Het schema staat ergens op Circuitsonline, zal het even opzoeken.
Ga ik nog op terugkomen!
Hier staat alles:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/24038/1/6bx7
Met commentaar, verbeteringetjes en tweaks/mods.