Pagina 1 van 1

welke tweeter

Geplaatst: do 26 nov 2015, 16:17
door garring
Heren,

Even afgezien van filtering etc. maar puur op gehoor/ervaring
Welke tweeter is mooier/beter de SEAS 27TBFC/GH1212 of de SCANSPEAK D2905/950000
Beiden worden wel eens genoemd en geroemd, hopelijk wilt iemand zijn ervaring delen.
Ron

Re: welke tweeter

Geplaatst: do 26 nov 2015, 17:11
door wouter
Nu kun je daarover vrijwel niets met stelligheid en waarheid zeggen maar ik zou zeggen dat de scan-speak mij meer zou bevallen. De H1212 is gewoon heel netjes, maar niets fout doen is wat anders dan heel mooie dingen goed doen. Ik denk dat zelfs de Scan-Speak D2608 het de H1212 ongelovelijk lastig maakt. De D2905 is van originele een compromislozere tweeter, al is over de H1212 ook wel geschreven dat hij de motor van de top Seas tweeters heeft (in ieder geval de achterkamer) en Zaph Audio (John Krutke) noemt de Seas H1212 een van de beste tweeters op de markt, ongeacht de prijs. Ik deel die mening zeker niet, daarvoor vind ik de H1212 te vlak en eentonig.

Re: welke tweeter

Geplaatst: do 26 nov 2015, 17:35
door hannesie
Neutraal kan dus ook gezien worden als een kwaliteit. :mrgreen:

Re: welke tweeter

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 11:14
door garring
wouter schreef:
Nu kun je daarover vrijwel niets met stelligheid en waarheid zeggen maar ik zou zeggen dat de scan-speak mij meer zou bevallen. De H1212 is gewoon heel netjes, maar niets fout doen is wat anders dan heel mooie dingen goed doen. Ik denk dat zelfs de Scan-Speak D2608 het de H1212 ongelovelijk lastig maakt. De D2905 is van originele een compromislozere tweeter, al is over de H1212 ook wel geschreven dat hij de motor van de top Seas tweeters heeft (in ieder geval de achterkamer) en Zaph Audio (John Krutke) noemt de Seas H1212 een van de beste tweeters op de markt, ongeacht de prijs. Ik deel die mening zeker niet, daarvoor vind ik de H1212 te vlak en eentonig.
Wouter bedankt, maar eigenlijk zegt hij dit!
The Seas 27TB series tweeters are an aluminum tweeter based on the same motor used in the fabric dome versions. I chose the "TBFCG" version, which has ferrofluid and a rear chamber. I had previous experience with this tweeter and found it to be pretty much the best tweeter in the $30 class. Don't let the slightly rolled off top octave fool you... this tweeter will have all the "air", "sparkle" and [insert audiophile verbage here] that you'll ever need. But the best thing about it is its smooth response, low distortion and low frequency power handling ability.

Dus jouw mening kan terecht zijn over deze tweeter het is er maar een in de " the $30 class" .
Ron

Re: welke tweeter

Geplaatst: vr 27 nov 2015, 12:33
door markbakk
Ik vind het wat appels met peren vergelijken. Voor een ruime 100€ heb je ook een T25CF001 van Seas. Of nog andere 'mooie' tweeters. Maar ook met een goede tweeter van het niveau H1212 is de uiteindelijke toepassing meer bepalend dan de eigen kwaliteit. En zou je het verschil bijvoorbeeld stoppen in een betere mid, dan is de discussie ook weer compleet anders.

Re: welke tweeter

Geplaatst: za 28 nov 2015, 17:40
door wouter
garring schreef:
Wouter bedankt, maar eigenlijk zegt hij dit!
Tja, dat het niet terug te vinden is wil niet zeggen dat ik het niet gelezen heb :mrgreen:
Ik kijk even of het nog ergens staat, anders heeft hij het er af gehaald.